|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:59, 18 Maj 2012 Temat postu: pali żarówki 6v |
|
|
Witam
Posiadam simsona s51, platyniarz, instalacja 6V.
Zostałem zmuszony do kupna nowego magneta (stare miało luzy i wgl). Wstawiłem magneto, ustawiłem zapłon i wszystko w porządku. Pali pięknie, chodzi jak marzenie. Ale nie o tym tu mowa. Nagle włączyłem światła (żarówka 6V 25/25W) chwile jasno poświeciła i się spaliła. Kupiłem drugą, chwile poświeciła i się spaliła. Dodam że tylne światło świeci ok, nie pali się. Podejrzewam że to nie jest taki zbieg okoliczności, że jakieś dziadowskie żarówki. Dzisiaj kupiłem 3 ale nie wiem czy jest sens zakładać. W końcu to musi mieć jakąś przyczynę.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Pią 15:06, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To jaka żarówka zależy od cewki może dajesz za "słabe" żarówki
może powinna być 6V 35W zamiast 25w
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:25, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wyciągnąłem żarówkę i zmierzyłem ile Voltów dochodzi. Wynik mnie zaskoczył by było ok 18-20V. Ja podejrzewam że jakiś regulator napięcia padł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:28, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Pomiar napięcia ci nic nie da.
Kup żarówkę 6V 35/35W jak pisali wyżej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:16, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Sob 12:25, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Murarz napisał: | To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V. |
Mogę się mylić ale nie wydaje mi się żeby magneto mogło tak działaś. Jak coś to prędzej wina cewek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:57, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Cewki są nowe i dobre. Spróbuję jeszcze te żarówki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:56, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A na wolnych obrotach pali ci tą żarówkę czy dopiero jak dodasz mu gazu?
Tak jak koledzy piszą kup żarówkę 35w bo masz pewnie mocniejszą cewkę i dla tego tak szybko ci pali żarówkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:05, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jak dodam gazu. Czytałem gdzieś na necie (niestety historię usunąłem i nie mogę zapodać linku), że powinna być żarówka 42w. Dzisiaj i jutro takie żarówki miał nie będę, ale w poniedziałek w sklepie to kupie 35w i 42w.
P.S. Żeby nie tworzyć nowego tematu, prosił bym kogoś, aby wysłał mi link na priv albo w odpowiedzi, jak powinien pracować dobry, wyremontowany silnik simsona podczas jazdy i na postoju.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:04, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
schwalbe96 napisał: | Murarz napisał: | To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V. |
Mogę się mylić ale nie wydaje mi się żeby magneto mogło tak działaś. Jak coś to prędzej wina cewek. |
O co się założysz? Ten sam problem mialo kilka osób na S.net.
Nowe magneta są gorszej jakości, czyli po prostu ch*ja warte.
Ostatnio zmieniony przez Murarz dnia Sob 21:05, 19 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Sob 21:12, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
[quote="Murarz"] schwalbe96 napisał: | Murarz napisał: | To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V. |
Mogę się mylić ale nie wydaje mi się żeby magneto mogło tak działaś. Jak coś to prędzej wina cewek. |
O co się założysz? Ten sam problem mialo kilka osób na S.net.
Nowe magneta są gorszej jakości, czyli po prostu ch*ja warte.[/quot
Wciąż się uczę czegoś nowego... Pierwszy raz o tym słyszę ale ok dzięki warto wiedzieć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:27, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja nie jestem specem w tych sprawach, ale wg mnie magneto, jak jest dobrze wyważone, ma dobre megnesy i nie ma luzów to jest dobre.
Działając magnesem na cewkę, ona wytwarza prąd, który kabelkami płynie na reflektor i do łądowania akumulatora i tam jeszcze gdzie powinien. Nie ma mówienia o tym że koła magnesowe są gorsze niż kiedyś bo co ma być gorsze? Magnes? Prędzej bym się schylał do tego że coś jest z cewką i ona wytwarza więcej prądu, jak na nią ddziała magnes. W tym roku szkolnym to miałem na lekcji fizyki (tzn ja już to wiedziałem, ale na lekcji sobie to do końca poukładałem xd). Chyba że od tego czasu się coś zmieniło i prąd w simsonie (i nie tylko w nim) wytwarza się inaczej.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:13, 19 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Prąd wytwarza się cały czas tak samo, ale rzeczywiście - jak pisał Murarz - spotkałem się kilkanaście razy z opisami usterki polegającej na paleniu się żarówek po wymianie magneta. Przy czym jedynym elementem, który uległ wymianie było magneto. Wniosek z tego jest prosty: niektóre obecnie produkowane magneta mają silniejsze magnesy niż stare, co skutkuje wytwarzaniem przez cewki większej mocy. Jeśli do takiej cewki podłączy się żarówkę o zbyt małej mocy, to ulegnie ona spaleniu.
Oczywiście przyczyną może też być cewka o innych parametrach niż oryginalna (większa liczba zwojów, większy przekrój drutu lub większy przekrój rdzenia).
W każdym razie przyczyna leży w niedopasowaniu mocy prądnicy i odbiornika (żarówki).
Recept na to jest kilka:
- żarówka o większej mocy (35W) albo nawet dołączenie do tej samej cewki innych żarówek, np. pozycyjnej tylnej co zwiększy moc odbiorników
- odwinięcie z cewki trochę zwojów
- podłączenie tej cewki - poprzez diodę - z akumulatorem, co zagospodaruje nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora. Pytanie, czy skutecznie.
- ograniczenie mocy o 50% poprzez włączenie, szeregowo z cewką, diody prostowniczej (to pewnie zbyt mocne ograniczenie)
- podłączenie jakiegoś ogranicznika napięcia. EWR albo ze skutera odpada, bo one są na 12V, więc zostaje zrobiony samodzielnie, jeśli ktoś potrafi
Najłatwiej spróbować z mocniejszymi żarówkami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:49, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Owszem, magnesy są mocniejsze, ale to nie znaczy że gorsze. A to może być wina regulatora napięcia zwanego przez niektórych tyrystorem?
P.S. Czy na ma ktoś ten filmik, jak powinien pracować silnik simsona?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|