|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarimari
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:49, 22 Lis 2009 Temat postu: Po dodaniu gazu pali się przednia żarówka |
|
|
Witam.
Posiadam simsona s 51 z zapłonem platynkowym i instalacją 12Vz tym tyrystorem (prostownikiem). Problem leży w tym, że spaliło mi już drugą żarówke z przodu, z tyłu wszystko gra jak należy. Kiedy dodawałem mało gazu to żarówka jeszcze świeciła, a jak dodałem prawie na maxa to się spaliła cała. Co może być przyczyną tego ?
I mam jeszcze jedno pytanie: ilu amperowe maja być bezpieczniki ?
z góry dziękuje pozdrawiam
TAG-SYZ ELEK-PRZE
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarimari
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:51, 24 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
wchodzi ktoś jeszcze na to forum???
naprawdę proszę o pomoc bo w innych tematach nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:06, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dobrze by było abyś sam odszukał schemat pasujący do swojego Simsona [link widoczny dla zalogowanych].
Najbardziej pasujący jest chyba ten:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz odpowiedź odnośnie bezpiecznika: 4A zabezpieczenie akumulatora.
Ze schematu tego wynika, że światła z przodu i tyłu są zasilane wprost z cewki w prądnicy: układ "tyrystorowy, prostownikowy", czyli ELBA nic do tego nie ma, bo on zasila kierunkowskazy, kontrolki, akumulator, światło stopu itp.
Co mogło być przyczyną spalenia żarówki tylko z przodu?
Moje propozycje są takie:
- śmierć naturalna, czyli po prostu żarówki się przepalają i nie ma żadnych uszkodzeń w instalacji. Jeśli włożysz następną i na wysokich obrotach ją spali, to znaczy ze coś jest nie tak
- spalić ją może zbyt wysokie napięcie - czy na pewno była to żarówka na 12V?
- jeśli było tam zbyt wysokie napięcie, to powinna spalić się także żarówka z tyłu - dlaczego przetrwała? Być może akurat ta z tyłu ma kiepskie połączenie (korozja styków kabli) i to ją ochroniło. Trzeba by zmierzyć opór omomierzem samej żarówki oraz razem z kablami. Dobrze by było wkręcić żarówkę z przodu i zmierzyć woltomierzem napięcie na wysokich obrotach.
- być może włożyłeś z przodu żarówkę o zbyt małej mocy (ma być 35W). Nie jestem pewien, ale taki układ zasilania wprost z cewki może być nieodporny na zbyt małą moc odbiorników. Po prostu cewka na wysokich obrotach podaje coraz wyższe napięcie. Jeśli nie będzie odpowiedniej "konsumpcji" mocy, to napięcie to będzie wzrastać ponad normę i spali żarówkę. Być może dołączyło się do tego skorodowanie styków do żarówki z tyłu i to powoduje jeszcze większy deficyt mocy.
- uszkodzenie samej cewki w prądnicy raczej jest mało sensowne - wtedy napięcie mogło by być za niskie i słabe świecenie a nie na odwrót
Ja bym szukał w tych obszarach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarimari
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:21, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
ok dzięki żarówka była 12v,35w jak dobrze pamiętam i z tymi z tyłu to może masz i racje bo słabo troche świeci ta ztyłu ale jest 12v to zobacze w sobote co tego może być przyczyną, a i jeszcze naturalną śmierć można sobie pominąć bo żarówki spaliły sie po dodaniu gazu
a po za tym dziwne jest jeszcze to, że światło tylnie śweci na pierwszej pozycji jak przekręce kluczyk (ale na drugiej też), a swiatło przednie świeci na drugiej pozycji
Ostatnio zmieniony przez czarimari dnia Śro 14:59, 25 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:58, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem wcześniej zapytać: czy ta usterka pojawiła się nagle i tak sama z siebie?
Bo ta tylna żarówka świecąca się na 1 i 2 pozycji stacyjki sugeruje na jakieś zmiany w podłączeniach albo zwarcie. Coś grzebałeś w instalacji?
Moja koncepcja o paleniu się żarówki z przodu przy kiepskim podłączeniu tylnej, trochę nie trzyma się kupy bo konstruktorzy musieli taką sytuację przewidzieć. Gdyby tak było, to (na odwrót) spalenie się żarówki przedniej - już przy średnich obrotach - powodowało by automatyczne spalenie się żarówki z tyłu (nagły wzrost napięcia).
A tak chyba nie jest, że gdy spali się z przodu, to pada też zawsze z tyłu
Tak przy okazji: na schemacie, do którego podałem wyżej link, jest chyba błąd. W położeniu "3" stacyjki nie będzie świateł postojowych, bo akumulator nie zostanie do niczego podłączony. Zaś w pozycji "2" będzie się świeciło z przodu jednocześnie światło postojowe oraz mijania/drogowe, co jest bez sensu.
A Ty masz w Simsonie sprawny akumulator?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarimari
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:11, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
akumulatorraczej jest sprawny tylko może nie do końca naładowany, przy instalacji grzebałem i to dużo i posługowalem sie tym schematem [link widoczny dla zalogowanych] bo miałem tak zwaloną instalacje że prawie nic nie działało kierunki nie działały światło tylnie też a nawet przodnie teraz wszystko działa bo były prawie wszystkie kable xle popodłaczane wzorując sie na tym schemacie
Ostatnio zmieniony przez czarimari dnia Śro 20:11, 25 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:27, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
czarimari napisał: | przy instalacji posługowalem sie tym schematem [link widoczny dla zalogowanych]
teraz wszystko działa bo były prawie wszystkie kable xle popodłaczane wzorując sie na tym schemacie |
Czyli ten schemat jest dobry, czy zły?
O akumulator zapytałem tylko z ciekawości. Możesz sprawdzić, czy - przy wyłączonym silniku - zapala Ci się tylna lampa nie tylko w pozycji postojowej, ale też na 1 i 2 pozycji.
Poza tym pomysły mi się kończą
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldii001
Nowicjusz
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:42, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
mam takie pytanie a nie chciałbym otwierać nowego tematu bo po co mam do wymiany cewkę zapłonową i teraz tak cala instalacja jest 6v światła kierunki a cewka butelkowa jest 12v wiec jaka cewkę zapłonowa kupić 6 czy 12v
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarimari
Nowicjusz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:42, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
waldi sprawdz w innych tematach bo ja nie jestem pewny ja mam np. instalacje 12V i iskrownik też 12V
a co do schematu to chyba jest dobry jak wszystko działa a światło tylnie sprawdze w sobote i dam znać
już się dowiedziałem na przekręconym kluczyku i wyłączonym silniku tylnie światło nie działa
Ostatnio zmieniony przez czarimari dnia Czw 21:03, 26 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|