|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:51, 05 Lip 2010 Temat postu: Podłączenie instalacji simsona s51 do stacyjki od sr50 |
|
|
Witam panów ;D
Więc muszę wymienić stacyjkę w moim simku bo stara skończyła żywot i chcę sobie wymienić na stacyjkę od Sr. Mam instalację dokładnie taką jak tu [link widoczny dla zalogowanych] i teraz jak to podłączyć. Wiem mniej więcej które 8 kabli czy 7 podłączyć do tych przewodów które wychodzą ze starej ale co zrobić z resztą. Tak na chłopski rozum po prostu ze stacyjki sr wychodzi 8 kabli a do stacyjki od s wychodzi chyba 13 bo tak gdzieś ktoś pisał i co zrobić z tymi 5 kabli które zostaną. Gdyby ktoś pomógł będę bardzo wdzięczny a szczególnie liczę na posiadaczów sr-ek. :P
TAG-SYZ ELEK-STAC
Ostatnio zmieniony przez simacz66 dnia Wto 13:17, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:14, 05 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Najlepiej narysuj sobie schemat na kartce i "podłącz" do tych samych numerów styków te same kable. Wtedy zobaczysz co ci zostanie i wypisz je.
Na pewno nie będziesz miał świateł postojowych, bo ta stacyjka ma tylko 3 pozycje.
Masz instalację na 6 czy 12V, bo z podanego schematu nie widać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:34, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Mam instalację 6v. Chciałbym zrobić tak żeby było
na.....
0 - wyłączone wszystko ale działają kierunki i klakson
1 - włączony tylko zapłon i podświetlanie licznika
2 - włączone światła na włączonym silniku a na wyłączonym silniku postojówki i podświetlanie licznika na włączonym i wyłączonym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:12, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
W pozycji 0 możesz mieć kierunki ale to ma sens, jeśli masz przerywacz mechaniczny (2 styki), bo w przypadku ELBY aku będzie ci sę rozładowywał (przy ELBIE musiałbyś dodać osobny wyłącznik)..
Po prostu musisz podłączyć klakson i przerywacz do styku 30.
Lampę przednią podłączasz na styk 56 a kabel z cewki świetlnej na 59. Możesz też podłączyć kabel do "błysku" na styk 86 (będzie działać w poz. 1 ).
Światło tylne musisz mieć z aku, czyli podłączyć je na styk 57a. Wtedy będzie świecić tylko w poz. 2 na włączonym i wyłączonym silniku. Nie używasz wtedy dławika z układu ładowania.
Postojówka przednia także na styk 57a - będzie się świecić także przy włączonym silniku i świetle przednim, bo inaczej się nie da (chyba, że zrobisz dodatkowy włącznik).
Oświetlenie licznika na styk 15/51 - będzie świecić w poz. 1 i 2 na włączonym i wyłączonym silniku.
Kabel od zapłonu na styk 2 a masa na styk 31.
Kabel z silnika dla światła "stop" wprost do żarówki z tyłu.
Układ ładowania bez zmian.
Ogólnie coś trochę podobnego jak tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych] oraz
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:24, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przerywacz mam właśnie ten mechaniczny więc coś z tego będzie. Syzyf wielkie dzięki. Jutro jadę po tą stacyjkę więc z tatą będziemy próbować jakoś to podłączać. Dzięki że napisałeś który do którego podłączyć.
Ostatnio zmieniony przez simacz66 dnia Wto 13:30, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:25, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf jeszcze jedno , kupić stacyjkę 7 czy 8 kabli ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:35, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Widzisz, ja tą stacyjkę znam tylko ze schematów - nie miałem jej w ręce.
Porównując schematy, stacyjka z 8 wyjściami ma dodatkowy styk 86, czyli wyjście na "błysk" światłami długimi. Najlepiej zapytaj sprzedawcę czym one się różną.
Ale jeśli jest to styk 86, czy inny dodatkowy - a stacyjka kosztuje tyle samo - to lepiej brać z 8 stykami. Od przybytku głowa nie boli
Najwyżej zostanie nie podłączony a może w przyszłości się przydać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:40, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Też tak myślę że o jeden kabel jak za dużo będzie to się nic nie stanie a jak by braknąć miało . Dzięki za pomoc w tym temacie. Zaraz zamawiam stacyjkę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:10, 14 Lip 2010 PRZENIESIONY Śro 16:52, 14 Lip 2010 Temat postu: podłączenie instalacji simsona s51 do stacyjki od sr50 |
|
|
Witam, podłączam stacyjkę od simsona sr do mojego simsona s51 według podpowiedzi Syzyfa i jest w miarę ok tylko mam taki problem otóż: przednią lampę podłączyłem do styku 57a bo przy styku 56 nie działa ani na zapalonym i zgaszonym ( cewka świetlna na 59). W tym układzie bez świateł jadę dobrze po łączeniu światła przedniego silnik traci na mocy jakby mu brakowało prądu. Być może problem tkwi w podłączeniu kabli od tyrystora ja mam ich 5 z czego 2 idą do bezpieczników, 1 do światła stop i zostają 2. Jeden zielony, drugi siwo-czarny. Mam instalację 6V. Moje pytanie brzmi : co zrobić z tymi 2 przewodami z tyrystora i gdzie bezpiecznie podłączyć przednią lampę ( do którego styku). Postojówki mam podłączone do styku 57a.
Syzyf dzięki, jak możesz jeszcze pomóc to byłbym bardzo wdzięczny bo widać że znasz się na rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez simacz66 dnia Śro 16:17, 14 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:08, 14 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przeniosłem post powyzej, bo po co zakładać nowy temat o tym samym.
Nie możesz mieć świateł mijania/drogowych przednich na styku 57a, bo one będą zasilane z aku a nie z cewki. Jak napisałem wcześniej: na styk 57a ma być żarówka lampy tylnej. Kable szaro-czarne z "tyrystora" (układu ładowania) zostawiasz w tym układzie nie podłączone, bo one prowadzą do dławika, który jest potrzebny tylko przy zasilania żarówki tylnej lampy z cewki (a masz z aku).
Z układu ładowania wykorzystuje się tylko 2 kable: zielono-czerwony i czerwony. Musisz je podłączyć dokładnie jak na tym schemacie (układ ład. to "ladeanlage"):
[link widoczny dla zalogowanych]
Światło "stop" miałeś podłączyć wprost do cewki ładowania/stopu: skąd nagle wziął ci się tutaj "tyrystor"?
Na koniec zostaje to światło przednie: spróbuj jeszcze raz podłączyć cewkę (kabel czerowno-biały) na styk 59 a żarówkę na 56, bo to powinno świecić. Jak nie, to podłącz żarówkę na styk 59 aby sprawdzić czy cewka w ogóle działa. Jak masz miernik, to sprawdź "przejście" między stykiem 59 i 56 w różnych położeniach stacyjki.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 17:17, 14 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:57, 17 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko, podłączyłem instalację według zaleceń i wszystko jest ok poza światłami przednimi. Ponieważ nie jestem zbyt dobry w elektryce proszę o podpowiedź jakie wartości powinien mieć prąd wychodzący z cewek z silnika na stop, lamę przednią i ładowanie. U mnie ma to około 0,25 volt. Gdy podłączam żarówkę do masy i do cewki zasilającej światło przednie to żarówka według mnie powinna świecić tym silniej im są większe obroty silnika. U mnie nie świeci wcale nawet przy dużych obrotach więc czy cewka może być zepsuta bo prąd mierzony miernikiem ma wartość 0.25.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:41, 17 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Prąd i napięcie, to są różne wielkości fizyczne i mają też różne jednostki, odpowiednio ampery i napięcie.
Być może masz uszkodzoną cewkę świetlną a być może mierzyłeś napięcie miernikiem ustawionym na napięcie stałe (-V) zamiast przemienne (V~). Do żarówki przedniej i na "stop" idzie napięcie przemienne.
W każdym razie ma być tak, jak piszesz: im większe obroty tym jaśniej świeci. Możesz też sprawdzić cewkę świetlną miernikiem ustawionym na zakres pomiaru rezystancji (zakres do 200 omów). Mierzysz między masą a kablem biało-czerwonym z cewki świetlnej na zgaszonym silniku - powinno być w okolicach 0 omów (góra kilka). Jeśli miernik pokaże "1", to cewka jest spalona (ma przerwę) albo uszkodzony jest kabel do niej przylutowany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:45, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam panów, jest ktoś w stanie wkomponować mi w ten schemat stacyjkę od sr [link widoczny dla zalogowanych] Tak aby była ona zamiast od s51. Byłbym bardzo wdzięczny !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simacz66
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: masz cukierka XD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:11, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Byłby ktoś w stanie to zrobić ? Wysyłam browara pocztą
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:02, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Domagasz się pomocy a nawet nie sprawdziłeś, że link do schematu nie działa.
Jest na tym Forum co najmniej kilkanaście osób, które potrafią to zrobić.
Dołącz do nich : weź schemat ze stacyjką od S51, porównaj go ze schematem od S50. Zajmie to mniej czasu niż bezproduktywne czekanie na odpowiedź a i browara zachowasz dla siebie
Przy takich przeróbkach niestety trzeba się wykazać odrobiną samodzielności a pytać o szczegóły albo dać sobie spokój.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|