 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lazerhawk
Nowicjusz

Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:25, 24 Lip 2015 Temat postu: Podłączenie regulatora napięcia |
|
|
Witam, proszę o pomoc osoby, które bardziej znają się na elektronice czy poniższy schemat jest dobry? instalacja 6v elektronik, regulator chiński 4 piny.
[/img]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:38, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Schemat będzie prawie OK pod warunkiem, że:
- regulator ze skutera jest na napięcie 6V (typowe są dla napięcia 12V)
- rozkład pinów w nim jest zgodny z tym schematem (górny rysunek): [link widoczny dla zalogowanych]
Prawie OK, bo: cewka ładowania 6V ma 2 odczepy, ale sądzę, że lepiej "stop" zasilić z kabla czerwono-żółtego (większe napięcie), a drugi odczep (mniejsze) pozostawić nie podłączony.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lazerhawk
Nowicjusz

Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:00, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli chcesz podłączyć stop pod kabel żółto-czerwony i jednocześnie podłączyć go pod regulator (jak na schemacie banana)? a kabel szaro-czerwony zostawić bez podłączenia?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:46, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem jeszcze na schemacie (np. [link widoczny dla zalogowanych] ) i źle (odwrotnie) narysowałeś kable wychodzące z cewki:
żółto-czerwony jest ze środkowego odczepu cewki (mniejsze napięcie), a szaro-czerwony z drugiego końca zwojów (większe).
Czyli szaro-czerwony ma być podłączony do regulatora i styku potrójnego (do "stop"), a żółto-czerwony nie podłączony.
I regulator na 6V.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lazerhawk
Nowicjusz

Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:10, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra, dzięki za pomoc jeszcze jedno małe pytanie na 6V znalazłem regulator ale 3 pinowy więc pewnie zostaje tam +na akumulator masa i dojście z cewki da radę coś takiego podłączyć?
Ostatnio zmieniony przez Lazerhawk dnia Sob 10:29, 25 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:05, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Musiałbyś zapytać sprzedawcę, bo nie miałem do czynienia z tymi regulatorami - znam je tylko z opisów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lazerhawk
Nowicjusz

Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:18, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
A jednak jeszcze jedno, Spójrz Syzyf na schemat Mosera z styku potrójnego wychodzi przewód szaro-czarny przechodzi przez prostownik i wraca do stacyjki na styk 59b i w drugim położeniu kluczyka zasila oświetlenie prędkościomierza i tylne pozycyjne/postojowe w regulatorze z skutera nie ma jak podłączyć tego kabla nie spali żarówek?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:10, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci tak, u mnie schemat z neta nie zadziałał. Mam dwa rodzaje regulatorów:
1. Od świateł od 2 suwa - biała wtyczka:
1 złączone z 3 i tam idzie kabel od 56 z stacyjki
2 puste
3 złączone z 1
4 masa
Napięcie około 13.6V
2. Od ładowania, trzeba zmasować cewkę, czarna wtyczka regulatora (4suw):
1 akumulator czyli 15/51
2 nic
3 zmasowana cewka
4 masa
Ładowanie niestety 12.5V ale chociaż mam pewność, że radia nie spali. Przy kierunkach i stopie z akumulatora mam 12.2V więc tragedi nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:41, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Lazerhawk napisał: | z styku potrójnego wychodzi przewód szaro-czarny przechodzi przez prostownik (...) w regulatorze z skutera nie ma jak podłączyć tego kabla |
Nie przechodzi przez prostownik, tylko przez dławik (cewkę) ograniczający napięcie na wyższych obrotach (moduł ładowania 6V składa się z 2 elementów: prostownika i dławika). Jeśli masz ten moduł, to możesz go podłączyć - ewentualny brak konektora uzupełnić jakimś rozgałęźnikiem albo dolutowaniem przewodu.
Drobna uwaga: patrząc na te moduły 3 pinowe, widać że "brakujący" styk jest w miejscu, gdzie był styk z wyjścia na akumulator. Pozostał "sense" (?) służący do ograniczenia napięcia na żarówkach. Więc pytanie jest takie: do czego te moduły 3-pinowe służą: do ładowania aku, czy do ograniczania napięcia do 6V
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lazerhawk
Nowicjusz

Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:55, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra panowie jeszcze raz dzięki za pomoc, chyba po prostu kupię oryginalny prostownik z dławikiem i będę miał pewność
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:11, 26 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Mam w 100% sprawny, DDR, jakbyś potrzebował
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lazerhawk
Nowicjusz

Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:10, 26 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Warszawa za ile byś puścił i jakieś zdjęcia jak możesz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:23, 26 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
PW
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szrek
Nowicjusz

Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wołów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:15, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witam panowie . Mój problem polega na tym że na bezpieczniku od ładowania jest prąd od strony cewki i od strony prostownika diodowego. W czym może być problem? Czy prostownik padł , a jest jeszcze orginalny ddr.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:50, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
szrek napisał: | na bezpieczniku od ładowania jest prąd od strony cewki i od strony prostownika diodowego. |
Tak ma być, więc w czym problem
Przy pracującym silniku rzecz jasna i napięcie nie prąd. Na cewce powstaje napięcie (przed bezpiecznikiem), przechodzi na drugą stronę bezpiecznika (jeśli nie spalony), przez diodę prostownika...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|