 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomez
Nowicjusz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:06, 24 Paź 2010 Temat postu: Podłączenie regulatora napięcia w WSK125 prosze o pomoc |
|
|
Witam wszystkich
Prosił bym o pomoc w podłączeniu regulatora napięcia od simsona aby wyprowadzić przewody na akumulator. Znalazłem jakiś schemat ale silnik do którego ma to być podłączone to wsk125 mostek prostowniczy i regulator od simsona. Jeśli ktoś mógł by mi pomóc to z góry serdecznie dziękuje.
[link widoczny dla zalogowanych]
TAG-SYZ ELEK-INNE
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:52, 24 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego rysunku wynika, że cewka ładowania jest masowa (ma jeden odczep na masie). Jeśli tak, to nie możesz w ten sposób podłączyć mostka prostowniczego. Przy cewce masowej możesz zrobić tylko prostowanie jednopołowkowe na diodzie - możesz wykorzystać mostek podłączając kabel z cewki na styk AC (dowolny z dwóch) a na styku "+" będzie wyprostowane napięcie, które trzeba podłączyć na styk 59a ELBY (układu ładowania). Pozostałe styki mostka zostają nie podłączone.
Nie wiem, jakie są cewki w WSK - jeśli podobne do simsonowskich, to możesz spróbować "rozmasować" cewkę odlutowując drut od korpusu. Wtedy można zrobić ładowanie pełne z całym mostkiem.
Na tym rysunku moduł ze stykami 2,3,15... to jest moduł zapłonowy a nie regulator napięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomez
Nowicjusz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:33, 24 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm... kurde w sklepie poprosiłem o regulator napięcia a piszesz że to moduł zapłonowy nie jestem w temacie simsona obeznany będę musiał to wymienić w takim razie. A nie orientujesz się jakim innym regulatorem rozwiązać taki problem z ładowaniem? Był bym wdzięczny za jaka kolwiek pomoc. Masę regulatorów jest na agmot.pl (zakładka MODUŁ ZAPŁONOWY - REGULATORY - KONDENSATORY-STATORY) skąd kupiłem ten niby "regulator" tylko nie za bardzo wiem który by był najlepszy. Znalazłem na allegro także oryginalny mostek diodowy jak myślisz ten był by odpowiedni? Fotka w linku powyżej. Z góry dziękuje za każdą odpowiedź
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomez
Nowicjusz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:09, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Napięcie bezie z cewek świetlnych, cewki masowe, sprawdzałem pod obciążeniem na żarówce H4 55W miernik pokazywał ok 9-10V a żarówka świeciła bardzo mocno.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:17, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie regulator ze skutera powinien się nadać.
Przeczytaj ten temat (szczególnie stronę 2):
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/simson-jaki-regulator-napiecia,26496.html
Jeśli będziesz wymieniał moduł zapłonowy w Agmocie, to możesz spróbować kupić jeden z tych regulatorów:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety nic o nich nie jest napisane - dobrze by było do nich zadzwonić/napisać na jakie to jest napięcie i czy na perwno jest to regulator napięcia z 4 stykami do chińskich skuterów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomez
Nowicjusz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:19, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
A możesz mi coś powiedzieć o takim regulatorze jak ELBA 12V simson? Przeczytałem na jakimś forum że gościu stosował tam przełącznik pod ładowanie a przecież z tego co mi wiadomo regulator sam odcina chyba nadmiar prądu powyżej 14,4V? Ten od skutera jest dużo tańszy niż elba ale z kolei nikt nie zagwarantuje na 100% czy jest dobry, będę jeszcze szukał inf o takim regulatorze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:31, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, ELBA działa w ten sposób, że odcina ładowanie gdy aku osiągnie jakieś napięcie (nie wiem dokładnie jakie). Ten regulator ze skutera działa na podobnej zasadzie tylko układ elektroniczny jest prostszy.
Z tego co czytałem sporo osób używa tych regulatorów zamiast ELBY, która jest podatna na uszkodzenia.
W ELBIE jest dodatkowo przerywacz kierunkowskazów i to jest jej zaleta, jeśli ktoś tego potrzebuje.
gomez napisał: | gościu stosował tam przełącznik pod ładowanie | Być może chodziło o wyłącznik odłączający aku od ELBY, jeśli ktoś nie miał stacyjki. ELBA podłączona do aku pobiera z niego jakiś minimalny prąd i gdyby jej nie odłączyć, to po pewnym czasie akumulator się rozładuje. W Simsonie robi to stacyjka.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomez
Nowicjusz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:11, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem schemat całości, proszę o uwagi i opinie myślę że wszystko ok ;-)
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez gomez dnia Wto 14:39, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomez
Nowicjusz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:59, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się tylko nad jednym, mam na obecna chwile cewki "zmasowane". Czy można wyprowadzić "-"(minus) z mostka prostowniczego spowrotem na ramę motocykla, nie będzie to w niczym przeszkadzało? Sprawa przy rozmasowanych jest oczywista minus na ramę i gitara, możesz mi powiedzieć tak z ciekawości bo nie wiem czy rozmasowywać. Zastanawiałem się jeszcze jak by tu wpiąć kontrolkę do ładowania? Jutro zabieram się za sprawdzenie tego wsztstkiego
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:53, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Na tym schemacie są 2 błędy:
1. Nie możesz minusa mostka podłączyć do masy, ponieważ przy cewce masowej mostek będzie robił zwarcie cewki i coś pójdzie z dymem: cewka albo mostek. Jak napisalem wyżej: jeden styk AC i "minus" zostawiasz nie podłączony.
2. Bezpiecznik nie może być w tym miejscu lecz albo na samym plusie albo minusie akumulatora. Teoretycznie wg tego schematu miał on zapewne zabezpieczyć aku przed nadmiernym prądem ładowania, jednak przy spaleniu bezp. i odłączeniu ELBY od plusa aku (przy włączonym silniku) może nastąpić uszkodzenie ELBY. Jeśli chcesz zrobić zabezpieczenie przed nadmiernym prądem, to bezpiecznik powinien być między stykiem "+" mostka a stykiem 59a ELBY.
Kontrolka ładowania nie jest chyba zbyt prosta do zrobienia. Ja nie znam takiego schematu.
Nie wiem też jaki masz tam moduł zapłonowy, więc trudno mi powiedzieć czy jest podlączony OK.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 22:02, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomez
Nowicjusz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:28, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o sam moduł zapłonowy to akurat wszystko gra podłączałem go już i chodzi bez problemu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Też nie byłem pewny co do tej masy, ale jeśli by rozmasować cewki to wszystko powinno grać , ale zostanę przy opcji nie podłączając dwóch wejść ac i "-".
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|