|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:35, 30 Maj 2012 Temat postu: Pomoc z ladowaniem - schemat wg mojego pomyslu |
|
|
Witam. Wymyslilem wczoraj schemat do Schwalby (obwod swiatel i ladowania).
Jest to zaplon tradycyjny, z mozliwoscia szybkiego przejscia na bateryjny.
Z dwoma trybami swiatel - dzienne z cewki i w nocny z akumulatora.
Z jedna cewka stale ladujaca.
Mam dwa pytania:
1. Czy zaplon bedzie dzialal? Po przelaczniku bateryjnie i tradycyjnie?
2. Jak wykorzystac druga cewke do ladowania gdy H4 przelacze na zasilanie z akumulatora? (oznaczone znakiem "?") Drugi regulator od skutera? Dioda prostownicza podpiac sie pod regler na wejscie? Czy moze cos innego?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Śro 11:21, 30 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:24, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jak byś mógł tą instalacje w paintcie przerysować to będzie czytelniejsza.
Wg mnie jak dobrze po podłączasz to powinno działać. Elektrykiem nie jestem, ale co nieco wiem. Jak podłączysz dobrze przełączniki do tych świateł powinno działać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:31, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Narysuj choćby w paincie, tak żeby przewody się nie przecinały w miarę możliwości i żeby nigdzie nie leciały pod skosem tylko żeby były do siebie prostopadłe i równoległe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:16, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To, że zapłon będzie działał na oby trybach (oczywiście osobno) to się domyślam.
Chodzi mi o te ładowanie. Wyjaśnie się jasno:
W dzień załącze zasilanie H4 z cewki (by oszczędzić akumulator jak i żarówkę która otrzyma może z 11V na oko).
W nocy wyłączam cewkę i załączam na jej miejsce + z akumulatora.
Cewka w nocy zostaje nie używana.
Jak ją wykorzystać do ładowania akumulatora w tedy?
Poprzez diodę podpiąć ją na wejście reglera który ładuje akumulator cewką ładującą?
Czy kupić drugi regulator i mieć dwa (każdy na cewkę)?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Śro 22:17, 30 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:07, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Na pierwszym schemacie masz błąd: kondensator zapłonowy ma być podłączony równolegle do styków przerywacza a nie szeregowo z nim.
Popatrz na dowolny schemat Simsona z platynkami dla porównania.
Przy oryginalnym zapłonie platynkowym styk 15 cewki WN jest do masy a styk 1 do cewki NN. Przy zapłonie bateryjnym albo tranzystorowym jest na odwrót: styk 1 do masy a styk 15 do plusa.
Tak jest na niektórych schematach ale nie zastanawiałem się z czego to wynika. Na tym schemacie masz przełączany tylko styk 1 a 15 jest stale ma masie. Być może będzie OK ale trzeba to mieć na uwadze, gdyby przy bateryjnym było coś nie tak i podłączyć styki na odwrót. Ale wtedy to komplikuje sprawę przełączania.
Aby cewkę zaprząc do ładowania, wystarczy dodać diodę prostowniczą: dorysowałem to na schemacie poniżej.
Dodatkowy przełącznik oznaczony "?" jest niepotrzebny.
Wydaje mi się, że nie trzeba wtedy drugiego reglera, bo żarówka będzie wystarczająco mocno obciążała aku, aby go nie przeładowywać.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:17, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kondensator to blad przy rysowaniu.
Ok, rozumiem. A mozna zastosowac cewke WN od chinola? Tam chyba nie ma znaczenia jaka polaryzacja. gdyz jak nie podlacze to dziala tak samo.
Dzieki za objasnienia Syzyfie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:35, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Musiałbyś zmierzyć rezystancję tej cewki między stykami. Oryginalna cewka Simsona ma ok. 4 omy. Gdyby tamta miała dużo mniej tzn. 1-2 omy, to ona nie będzie się nadawała do zapłonu bateryjnego, ponieważ popłynie przez nią za duży prąd, co spowoduje: nadpalenia styków przerywacza, nadmierne rozładowywanie aku, grzanie się cewki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:43, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ok, dzieki wielkie.
Aha i mam jeszcze pytanie - w jakim celu narysowales diode na lini cewka-h4? Nie miala ona isc na ladowanie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:02, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ta dioda właśnie powoduje dodatkowe ładowanie - musisz patrzeć na schemat pod kątem tego, które miejsca instalacji są zwarte w danej pozycji przełącznika (tego obok diody).
W stanie styków "żarówka zasilana z aku", wyprostowane przez diodę napięcie dostaje się niby na żarówkę ale przecież ona jest podłączona do plusa aku, czyli ładuje go. Czyli dioda jest podłączona katodą wprost do plusa aku, choć na pierwszy rzut oka tego nie widać.
W stanie "żarówka zasilana z cewki", oba końce diody są zwierane przełącznikiem, zatem tak jakby jej nie było i całe napięcie z cewki trafia na żarówkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:33, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Bajer. Dwa przelaczniki mniej. Wielkie dzieki
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Czw 12:34, 31 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|