 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz12t
Nowicjusz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tur k/Bydgoszczy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:52, 10 Kwi 2012 Temat postu: Problem z instalacją (wszystko pomieszane) |
|
|
Witam proszę o pomoc kupiłem Simsona S51 modelu nie znam gdyz kupilem od kuzyna a on usilowal zrobic enduro wiec ide w kierunku enduro .
Jak powinna wyglądać instalacja ??
mogę powiedziec ze nie mam aku cewka na 12V mam 2 przelaczniki zaplon i swiatla brak kieruknkow zostaly zdjete.
Proszę o pomoc.
Chciałbym obejść ako tzw klakson i stop bez aka z cewki zeby szlo.
Z góry dzięki
TAG-SYZ ELEK-INSS
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:23, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
1. Pisz normalnie ( przynajmniej tak żeby dało się z tego coś zrozumieć )
2. O jakiej cewce myślisz gdy mówisz " cewka 12 V " ?
3. Czy chcesz żeby instalacja była oryginalna czy chcesz ją zrobić po swojemu tylko najpotrzebniejsze rzeczy ?
4. Napisz jakie masz elementy instalacji, co działa co nie, co chcesz zostawić a co wywalić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz12t
Nowicjusz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tur k/Bydgoszczy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:31, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Simka mam 2 tygodnie nie znam go całego.
Myślę o takiej cewce znajdującej się pod bakiem .
Najlepiej oryginalna tylko nie wiem jaki to model Simka.
Mam światła przód krótkie długie i tył :
chcę dodać :
światło stop- z bębna wystaje to co powinno wiec kwestia łączenia kabli
klakson
przygotować instalacje do kierunków
chciałbym naprawić stacyjkę - tzn. kupić nowa ale podłączyć.
Z góry dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:13, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cewka pod bakiem to cewka butelkowa, wysokiego napięcia, jak kto woli
Wyjmij żarówkę z przedniej lampy i zobacz na jakie jest napięcie. Powinno pisać na metalowej części żarówki. Może wtedy dowiesz się, jaką simek miał instalację.
Jeśli instalacje chcesz oryginalną to powiedz jeszcze jaki to zapłon ? Mechaniczny czy elektroniczny ? Przy elektronicznym z silnika wychodzi 5 przewodów a przy mechanicznym 4 przewody. Opisz jakie przewody wychodzą u ciebie z silnika, jakie kolory i ile ich jest.
Światło stopu - Jeśli z bębna wychodzi przewód to podpinasz go pod jeden styk żarówki stopu 21W, drugi styk żarówki podpinasz pod potrójny styk stacyjki lub styk 15/51 - o tym jeszcze napisze dokładniej jak będziesz już miał stacyjkę i aku.
Klakson - jeden styk pod styk 15/51 stacyjki, a drugi do włącznika na kierownicy.
Przygotować instalację do kierunków - skombinuj dużo przewodów różnych kolorów, 4 żarówki 21W ( na napięcie takie jak będzie cewka ładowania i akumulator ), Przerywacz kierunków. Chyba że masz przerywacz?
Napisz co masz: regulator ładowania? przerywacz? cewki w iskrowniku/jakie ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz12t
Nowicjusz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tur k/Bydgoszczy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:43, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
O kurcze!!!
Dobra będziemy pomalutku zbierac info.
na razie dzieki za to ze ciagniesz moj temat bo na innych forach byl kosz po 2 dniu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz12t
Nowicjusz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tur k/Bydgoszczy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:29, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przewody 4, kolory nie przyglądałem się.
"Napisz co masz: regulator ładowania? przerywacz? cewki w iskrowniku/jakie ?"
mozna jasniej ?? np. gdzie to znajde.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:39, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przyglądnij się tym kolorom przewodów i napisz jakie są tylko dokładnie.
Co z napięciem instalacji ? - Nic nie napisałeś.
Zdejmij lewą i prawą pokrywę schowka i szukaj czegoś takiego:
- [link widoczny dla zalogowanych]
LUB takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
LUB takiego :
- [link widoczny dla zalogowanych]
Lub takiego: [link widoczny dla zalogowanych]
Napisz co masz z tego.
Jeśli odkręcisz prawą pokrywę silnika znajdziesz tam koło magnesowe ( czarne lub czerwone ). Z racji tego że masz 4 przewody, więc pewnie jest to zapłon mechaniczny czyli koło magnesowe powinno być czarne.
Przez otwory w kole magnesowym popatrz ile jest czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Chodzi mi o to, żebyś sprawdził czy masz kompletną prądnicę.
Przez otwory wypatrz też to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oraz to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Napisz czy masz to o czym pisałem.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Sob 9:40, 14 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz12t
Nowicjusz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tur k/Bydgoszczy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:23, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Prostownik mam
ELBA nie mam
Mostek prostowniczy raczej nie
Przerywacz nie
Co do magneta cewka kondensator i przerywacz raczej jest bo simek dziala swiatla sa
silnik cyka jak zegarek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:57, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Patrzyłeś w końcu na to napięcie instalacji ?
Myślę że jeśli masz zwykły prostownik to raczej będzie to 6V.
Teraz pisz po kolei co chcesz zrobić/dorobić/naprawić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz12t
Nowicjusz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tur k/Bydgoszczy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:41, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jutro sprawdze ta zarowke
Na początek chcę doprowadzić instalację do stanu oryginalnego narazie bez kierunkowskazow.
Stacyjka
Klakson
Stop
Akumulator
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:34, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Żeby zrobić stop i klakson musisz mieć działający akumulator ( czyt: sprawny aku, dobre ładowanie, sprawne podłączenie ) żeby mieć działający akumulator musisz mieć działające ładowanie. Od czego więc zaczniemy ? - Od ładowania.
Powiedzmy że będziemy się opierać o ten schemat : [link widoczny dla zalogowanych]
On najbardziej pasuje to tego co masz i co chcesz mieć.
Wiec zacznijmy od ładowania.
Cewkę mówisz że masz - to dobrze.
Z iskrownika wychodzą, jak pisałeś, 4 przewody. Oryginalnie powinny to być :
-brązowo-biały ( od zapłonu )
- biało czerwony ( światła)
-czerwono-żółty i czerwono-szary ( ładowanie i stop )
Odszukaj przewody czerwono-żółty i szaro-żółty ( jeśli masz inne kolory to przewody te poznasz po tym że wychodzą z jednej cewki).
Przewód szaro-czerwony podłącz pod styk potrójny stacyjki ( poznasz go po tym, że jest tylko jeden taki ), a przewód czerwono-żółty przez bezpiecznik 3A do styku 63 prostownika.
Styk 51 prostownika podłącz przez bezpiecznik 8A na plus akumulatora.
I na sam początek robót przy instalacji zakup sobie miernik uniwersalny.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz12t
Nowicjusz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tur k/Bydgoszczy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:39, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem instalacje jest żarówka z przodu na 6v.
Dzis mam Simka na miejscu wiec gitara.
A stacyjke najlepiej jaka kupic? oryginalna?
Ostatnio zmieniony przez mateusz12t dnia Pon 20:40, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:50, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No najlepiej oryginalną.
Lepiej dołożyć i mieć pewność że jest dobra a nie jakaś podróbka.
Ja kupiłem swoją za 70zł, to miała poprzestawiane pozycje o jeden tzn. gaszenie na pozycji 1 zamiast na 0, palenie na pozycji 2 zamiast 1, światła na pozycji 3 zamiast na 2 i postojowych nawet nie było.
Musiałem rozebrać całą stacyjkę i poprzestawiać bębenki w środku. Masakra.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|