 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:52, 15 Gru 2011 Temat postu: problem z ładowaniem 6V |
|
|
Otóż u kolegi jest problem z ładowaniem.Aku 6V teoretycznie, bo w praktyce jest 5,6 na zgaszonym silniku jak zapali to na wolnych jest koło 6,0 jak przygazuje to max 6,7V .Wydaje mi sie to za mało,jego instalacja to ta [link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo bardzo szybko sam akumulator pada ,na wył. silniku jak włączy kierunki(2X21W) to działają dosłownie kilka sekund moze kilkanascie i akuś rozładowany.Zwarcia nie ma bo przewody zostały wymienione dziś przerywacz tez nowy jest( bimetaliczny.)
Jak sprawdzić ten uklad ładowania?
TAG-SYZ ELEK-LADO6
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:29, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdzić możesz miernikiem na zakresie z symbolem diody, podłączając się między styki 51 i 63.
Jeśli w tym prostowniku jest dławik, to można go wyłączyć, tzn. zamiast oryginalnego prostownika podłączyć diodę prostowniczą na prąd min. 6A. Być może trochę to pomoże na wyższych obrotach.
Może też być już zużyty akumulator.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KrOlikk
Simson Fan

Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:14, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
stawiał bym na zużyty aku. Posiadam aku 6v i u mnie napięcie wynosić na zgaszonym silniku 6.23v a na zapalonym ponad 7v.
może spróbuj go dobrze naładowac prostownikiem sieciowym 6v i zobacz później jąk będzie efekt
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:10, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
aku jest półroczne wiec nowe resztę sprawdzimy przy najbliższej okazji
edit
Przeglądając różne schematy natrafiłem na taki ,w którym zielony przewód (od prostownika)jest odłączony a do bezpiecznika idzie zielono-czerwony tak jak na tym schemacie [link widoczny dla zalogowanych] { i tak jest faktycznie a nie jak podałem wcześniej}
ale tu jest elektronik a ja nie znalazłem takiego schematu na platynki.[ Nie wykluczone ze poprzedni właściciel zmienił zapłon,gdyż ten schemat pasuję bardziej]
Ważny jest ten kabel {nie zapłon}Syzyf pisałeś w innych tematach o ładowaniu słabym i mocnym czy to o to chodzi.
Dodam ze na tym samotnym zielonym kabelku nie występuje ŻADNE napięcie zaś na tym ziel-czerw. max co się udało osiągnąc to ok 2,5V gazując[po wyjęciu bezpiecznika]
Na cewkach przed prostownikiem pokazywało ok 12-15V raz nawet20 wskoczyło.Wydaje sie MAŁO.
Jezeli zaś chodzi o sprawdzenie diody to albo miernik kolegi był uszkodzony albo nie wiem o co chodzi wskazania bo były 1.
sorki za styl pisania ale jestem po 16h pracy i nie do konca jestem przytomny
Ostatnio zmieniony przez pawel332 dnia Sob 9:42, 17 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:51, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
pawel332 napisał: |
Jezeli zaś chodzi o sprawdzenie diody to albo miernik kolegi był uszkodzony albo nie wiem o co chodzi wskazania bo były 1.
|
Miernik jest dobry, to dioda jest zła. Zastąp ją taką o jakiej pisał Syzyf wyżej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:14, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Przy sprawdzaniu diody miernik trzeba podłączyć 2 razy:
- przy czerwony kablu miernika na zielonym kablu (albo zielono-czerwonym) powinien pokazać jakąś liczbę (kilkaset). Czarny kabel miernika do kabla czerwonego prostownika.
- potem kabelki miernika na odwrót: powinien pokazać "1"
Wtedy dioda jest OK.
Wybór kabelka, do którego jest podłączona cewka skutkuje "mocą" ładowania:
- zielony: słabsze
- zielono-czerwony: mocniejsze
Napięcie (stałe!) trzeba mierzyć na kablu czerwonym (51) a nie zielonym, czyli za prostownikiem. Taki pomiar nie jest dokładny a rzeczywiste napięcie szczytowe, to - w tym przypadku - w przybliżeniu: wskazanie miernika razy 3. Wynika to z tego, że miernik mierzy tzw. napięcie skuteczne.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:07, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Temat można zamknąć z powodu iż kolega pojechał do jakiegoś majstra i ma się nim zająć .
Dzięki za pomoc.
Zamykam. Syzyf
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|