|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leśnik
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mogilno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:20, 25 Sie 2013 Temat postu: Problem z ładowaniem za duże napięcie. |
|
|
Witam mam problem z ładowaniem otóż regulator napięcia daje napięcie większe niż 13,5v podskakuje nawet do 30v do końca manetki nie wkręcałem bo bałem się że akumulator ugotuje. mam zamontowany regulator ze skutera a jest to tak że najpierw idzie kostka ( mostek prostowniczy) i potem podłączyłem regulator czy to możliwe że regulator się spalił ? Mam zamontowany nowy akumulator żelowy. Jednym słowem regulator zachowuje się jakbym wcale go nie podłączał tylko sam mostek. Czy mógłbym zamontować sam tranzystor (stabilizator napięcia) z radiatorem zamiast tego regulatora ? mam simsona s51/1 B
Ostatnio zmieniony przez Leśnik dnia Wto 21:30, 27 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:48, 25 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Pomiar 30V niczego nie wnosi. Może być nawet 90V. Skąd wnioskujesz że regulator nie działa ? Ile wynosi napięcie na aku podczas pracy silnika, 13,5 ? Jeśli tak to w porządku, powinno być max 14,4V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leśnik
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mogilno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:12, 25 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Na wolnych obrotach jest tam 8,6 v ale jak przy gazuje to skoczy do 30V może i więcej będzie ale nie próbowałem więcej gazować a gdy przy gazuje to napięcie nie powinno być większe jak 15V max czy tak jak piszesz 14,4V w ogóle jakby nie blokował napięcia.
Ostatnio zmieniony przez Leśnik dnia Pon 14:08, 26 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:55, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
A masz dobry miernik ? Bo większość mierników zbiera zakłócenia wywołane pracą układu zapłonowego z czego pomiary mogą być nieprawdziwe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leśnik
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mogilno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:57, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Gdy zakładałem ten regulator to na wysokich obrotach blokował mi napięcie a teraz to jak podłącze miernik pod mostek to takie samo napięcie jest mógłbym to tak zostawić ale nie chce ugotować akumulatora zwłaszcza żelowego. na akumulatorze jest jest napięcie 12,8V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:17, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Być może nie masz dobrego połączenia z zaciskami akumulatora i do masy. W takiej sytuacji w ogóle nie będzie płynął prąd ładowania - stąd wysokie napięcie.
Podłącz miernik na zakresie pomiaru prądu do 10A szeregowo z akumulatorem i zmierz prąd ładowania.
Przy okazji tytuł tematu jest zły, bo masz za wysokie napiecie, a nie prąd
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:28, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Racja, zmień nazwę tematu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leśnik
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mogilno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:28, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
ale ładuje akumulator normalnie tylko że się gotuje bo za szybko ładuje w 5 minut mam pełen akumulator przedtem ładował poprawnie. Czy jest jakiś sposób aby zrobić regulator na tej samej zasadzie co elba że ładuje prądem 13,5v i odłączy się gdy akumulator się naładuje ? przerywacz kierunkowskazów już mam zwykły. widziałem dużo takich regulatorów ale one są na 2 lub 3 cewki a ja mam 1.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:26, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Leśnik napisał: | ładuje akumulator normalnie tylko że się gotuje |
Skoro masz żelowy, który jest szczelny i zapewne nieprzeźroczysty, to skąd wiesz, że się gotuje? Gwiżdże ?
Zmierz sobie ten prąd ładowania, bo to nie jest wiarygodny pomiar napięcia rzędu 30V na aku.
Podkreślam: zmierz prąd (A-ampery), a nie napięcie (V - wolty), miernikiem włączonym szeregowo z aku na zakresie do 10A.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leśnik
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mogilno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:27, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
stary akumulator się ugotował i stracił prąd w ogóle nie szło go naładować. Dzisiaj zrobiłem inny regulator i działa na nim poprawnie czy to możliwe że regulator ze skutera się spalił ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|