|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qurier92
Bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Stalowej Woli Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:03, 08 Wrz 2010 Temat postu: problem z licznikiem i kierunkami |
|
|
Witam.
Mam dwa problemy odnośnie kierunków i licznika. Dodam, że te problemy nie mają ze sobą nic wspólnego.
Zacznę od kierunków. Mianowicie po zakupie akumulatora i podłączeniu go, kierunki nigdy nie działały. Jest to pierwszy akumulator w moim simsonie. Wszystko inne działa klakson, dioda na liczniku od luzu i od długich świateł. A kierunki nie działają podobnie jak dioda od kierunków. Wydaje mi się, że wszystko jest podłączone tak jak być powinno. Jaka może być tego przyczyna? Podejrzewałem elbę, ale jakoś mi to nie pasuje.. nowa elba (nigdy wcześniej nie używana) miała by być tego przyczyną? Żarówki nie są przepalone.
I drugi problem w sprawie licznika. A dokładniej licznika od przejechanych kilometrów. Do tej pory nie działał, ale gdy go rozkręciłem i poprawiłem (wypadł ślimak) to chodzi, ale z drobnym szczegółem. Zamiast pokazywać przejechane metry pokazuje w tym miejscu kilometry. Posłużę się tu obrazkiem :
Czyli to co jest w czerwonym kółku pokazuje kilometry zamiast metrów.
Proszę o pomoc.
TAG-SYZ ELEK-LICZ
Ostatnio zmieniony przez qurier92 dnia Śro 20:05, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TooM
Nowicjusz
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLKP Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:46, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ad1. Prześledź schemat elektryczny od akumulatora (+) poprzez stacyjkę (styk 30 wejście - styk 15 wyjście), włącz stacyjkę, dalej 15 MUSI być połączony z 58 w stacyjce, dalej na ELBE (styk 49). Na wyjściu z ELBY (styk 49a) jak podłączysz osobną żarówkę której drugi koniec dotkniesz do masy (obudowy) to musi zacząć migać. Jeśli do ELBY masz napięcie (sprawdzaj żarówką podąłczoną jednym końcem do masy) a za nią nie miga, to ELBA padła.
Sprawdzaj wg. kolejności numerków od 1...6. Jeśli za ELBĄ [6] miga, to sprawdzaj wejście przełącznika [7] i dalej wyjścia po przełączeniu L/P [8]. Jeśli miga i w punkcie [8], to dalej masz do sprawdzenia juz tylko kabelki do kierunkowskazów, żarówki i wyjścia z nich na masę. I to wszystko. Gdzieś tu musi być wada.
[link widoczny dla zalogowanych]
ad2. Nie pokręciłeś coś z trybikami koło kółek z cyframi?
Ostatnio zmieniony przez TooM dnia Śro 20:57, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qurier92
Bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Stalowej Woli Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:25, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc z kierunkami - pobawię się z tym w weekend.
A co do licznika to bardzo możliwe. Wydaje mi się, że połączenie ślimaka z tym trybem było na przed ostatnim ząbku. Chciałbym zobaczyć na obrazku jak to powinno wyglądać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TooM
Nowicjusz
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLKP Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:33, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dodam jeszcze jeden schemat. Czerwone to "droga" zasilania do kierunkowskazów. Łącząc żarówkę jednym końcem z masą a drugim tam gdzie niebieskie strzałki (wg. numerów) żarówka ma świecić. Tam gdzie zielone - migać. Jeśli gdzieś nie zapali się, to szukaj przerwy (awarii) na tym odcinku; od ostatniego gdzie świeciło do tego gdzie nie świeci (miga).
[link widoczny dla zalogowanych]
Licznika od środka Ci nie pokażę - nie mam (Simsona )
PS: nie pdałeś jaki to typ i model Simka
Ostatnio zmieniony przez TooM dnia Śro 21:34, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qurier92
Bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Stalowej Woli Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:11, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Do migania to mi jeszcze daleko. Najpierw chciałbym, aby w ogóle którykolwiek z kierunków zaczął świecić.
Model simka to sr50.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TooM
Nowicjusz
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLKP Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:33, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
To odłącz końcówki od ELBY (49 i 49a) i zewrzyj je ze sobą. Jeśli wszystko poza tym będzie dobre, to kierunki Ci zaświecą na stałe gdy przełączysz L/P. A jak nie, to szukaj po kolei.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qurier92
Bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Stalowej Woli Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:10, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jest postęp. Gdy zwarłem ze sobą końcówki 49 i 49a (te co idą do elby) kierunki zaczęły świecić. Teraz tylko pomóżcie mi co dalej.. sprawdzałem wszystkie inne wejścia i schematy i wszystko wygląda na okej. Co nie znaczy, że tak jest bo kierunki dalej nie działają. Jedyne co mi nie pasuje to, to że kabelek do wejścia 58 jest u mnie biały, a na schemacie czarny. Ma to jakieś znaczenie?
Dodaje zdjęcie, nie wiele na nim widać, ale zawsze coś. Zaznaczyłem czerwonym kółkiem to wejście 58.
sry za takie bycze zdjęcie, ale mniejszego się nie dało.
(Zmieniłem duże zdjęcie na miniaturkę. Syzyf)
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez qurier92 dnia Sob 11:12, 11 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:21, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie podałeś wcześniej modelu Simsona i TooM myślał, że masz S51 i taki ci podał schemat (dla zmyłki pokazałeś licznik od S51, więc nic dziwnego).
W SR50 na styk 58 listwy idzie kabelek od świateł tylnych (szary). Ten biały jest od układu EWR, który łączy się z sąsiadującymi wyżej i z boku: dwoma czarno-białymi (od styku 56 stacyjki i na lampę przednią) oraz szarym na lampę tylną. Musisz więc patrzeć na całkiem inny schemat.
Wybierz w zależności od typu zapłonu, napięcia, czy masz światła "wyłączalne stacyjką" (ohne Daurelicht - bez świateł dziennych): [link widoczny dla zalogowanych]
Pewnie będzie to któryś z tych:
- zapłon platynkowy: [link widoczny dla zalogowanych]
- zapłon elektroniczny: [link widoczny dla zalogowanych]
Opis listwy połączeniowej jest w lewym dolnym rogu rysunku, choć u ciebie jest trochę inaczej niż na powyższych schematach, tzn w sensie elektrycznym to samo, ale rozmieszczenie kabelków góra/dół inne.
Jeśli po zwarciu kabelków odłączonych z 49 i 49a ELBY, kierunki świeciły ciągłym światłem a po podłączeniu ich do niej nie, to raczej wskazuje na uszkodzenie ELBY. Ewentualnie brak masy na niej, czyli brak styku kabla od 31b ELBY z masą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|