 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:22, 13 Paź 2011 Temat postu: problem z ukł. ładowania. |
|
|
Zrobiłem sobie swojego czasu układ przedstawiony przez syzyfa tu
http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/uklady-ladowania-akumulatora-i-odpowiednik-ewr-esb1,27009.html
działał on jakiś czas ale dwa dni temu nagle nie mam oświetlenia ani nic innego nie działa.Wszystko zasilane mam z aku,bezpiecznik cały.Dziś szukając przyczyny doszedłem ze tak jakby zwarcie robi właśnie ten układ tzn. po odłączeniu jego kabla "plusowego" od instalacji wszystko wraca do normy tj. zaczyna działać jak należy.
Zrobiłem pomiar i napięcie na aku wynosi ok 11,5V a gdy podepnę ten układ spada do 2,6-3V wnioskuję ze coś się spaliło tylko nie wiem co, nie mam możliwości spr.poszczególnych elementów bo jest zalana żywicą jedynie osobno jest tranzystor.
Czy przyczyną tego ze sie coś zjarało jest to że obsługuję to dwie cewki tzn. ładowanie z 2 cewek świetl.
TAG-SYZ ELEK-ZMIA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:14, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro napięcia na aku aż tak mocno spada po podłączeniu układu, to wskazuje na uszkodzenie tranzystora (robi zwarcie). Dziwne jest, że nie spalił się bezpiecznik - na ile masz amperów?
Jakoś do tej pory nie miałem konieczności testowania uszkodzonego MOSFET-a ale przypuszczam, że można go sprawdzić w taki sposób: podłączasz do plusa baterii (albo aku) żarówkę, jej drugi koniec na dren D a źródło S na minus. Bramki nie podłączasz. Jeśli tranzystor ma zwarcie, to żarówka zaświeci.
Jeśli nie zaświeci, to albo jest sprawny albo spalony tak, że nie przewodzi. Wtedy trzeba bramkę G podłączyć do plusa przez rezystor co najmniej 100 omów. Jeśli żarówka zaświeci, to jest sprawny.
Być może da się to prościej sprawdzić omomierzem ale nie jestem pewny.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:23, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tak awaryjnie wsadziłem 16A bo wszystkie już mi spaliły jak miałem zwarcie na kontrolce od luzu i co poruszyłem kierownicą to trach i bezpiecznik spalony zanim odkryłem gdzie to się dzieje to skończyły mi się bezpieczniki.
Sprawdze jak się zrobi troszku cieplej na dworze bo zimno jak diabli,
dam znać co i jak.W zapasie mam drugi tranzystor jak co to nie ma problemów.
edit
nie mam mozliwosci tak na szybko sprawdzenia bo nóżki(tranzystora) są odizolowane koszulkami termokurczliwymi i zgrzanymi.Najłatwiej bedzie zrobić nowy układzik.
Ostatnio zmieniony przez pawel332 dnia Pią 16:58, 14 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:01, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
pawel332 napisał: | nie mam mozliwosci tak na szybko sprawdzenia bo nóżki(tranzystora) są odizolowane koszulkami termokurczliwymi i zgrzanymi. |
W takim razie wystarczy odłączyć "plus" modułu od napięcia +12V.
Potem pomiędzy +12V a "plus" modułu podłączyć żarówkę na 12V. Jeśli tranzystor ma zwarcie, to żarówka powinna zaświecić (przy zgaszonym silniku).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:36, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Nie da sie bo jest zalane żywicą.
dobra w tym sezonie sobie odpuszczę bo jak dziś rano wracałem z pracy to mi strzeliła linka od sprzęgła i zaczyna się ujemna temperatura(-5 o 6rano) wiec sim idzie do piwnicy.Dzięki za pomoc.pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:16, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
OK, tylko dla jasności: chodziło mi o odłączenie kabla plusowego całego modułu, czyli jednego z tych którymi podłączasz moduł do instalacji Simsona.
Całej instalacji chyba nie zalałeś żywicą
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:31, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A nie tak się da bo przecież wyprowadzenia są zrobione,rano niewyspany byłem po pracy to i myślenie nie takie.
Ok dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|