|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kristoff
Nowicjusz
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:31, 30 Kwi 2012 Temat postu: Problemy z tylnym oświetleniem. |
|
|
Witam serdecznie.
Jestem nowy na forum ale potrzebuję pomocy próbowałem znaleźć usterkę o podobnych objawach ale nic nie znalazłem.
Mój simek to s51 6v elektronik
Jakiś czas temu miałem problemy z elektryką człowiek który ponoć się na tym znał naprawił mi pędzidło i mogłem znów pomykać po ulicach łodzi.
Tylko że ostatnio zatrzymał mnie pan policjant i kazał mi wymienić żarówkę tylnej pozycji. Gdy odkręciłem klosz okazało się że żarówka się żarzy uznałem więc że to dlatego że simek pracuje na wolnych obrotach, a na wyższych będzie się lepiej palić. W tym błędnym przekonaniu jeździłem aż do dziś gdy miałem okazję mknąć ulicami wieczorem.
Otóż kluczyk można ustawić w 4 pozycjach.
Pozycja 0 nic nie działa,
1 jest aktywny tylko zapłon, migacze i stop.
2 Zapłon, Przednia lampa tylna żarząca się na wolnych obrotach na wysokich gaśnie, migacze i stop.
3 Brak zapłonu, pozycja przednia, tylna pięknie świeci, licznik się zapala ale niema migaczy ani stopu i w przodzie pali się tylko pozycja, a silnik gaśnie.
Czy tak powinno być ? Bo coś mi tu śmierdzi.
Jeśli ktoś potrafi to błagam o pomoc. Mogę zrobić zdjęcia dowolnych elementów mojego cudeńka.
Czy w stacyjce może być coś źle po podłączane ? Może jest ktoś z łodzi z takim sprzętem co bym mógł podpatrzeć.
TAG-SYZ ELEK-TYLN
Ostatnio zmieniony przez Kristoff dnia Pon 22:46, 30 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:46, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mi też coś tu śmierdzi
Jednego nie rozumiem na 2 pozycji mówisz że tylna lampa ci żarzy a jak dasz na wysokie obroty to ci gaśnie? Jeśli jest tak jak mówię to koleś co robił ci tą instalację to coś źle podpiął, bo tył powinien ci świecić jaśniej na wyższych obrotach.
Musisz sprawdzić instalację.
Cewka dla światła przedniego ma kabel koloru czerwono-białego i na stacyjce ma być wpięty pod styk z numerem 59, a przełącznik świateł pod 56.
Natomiast tylne swiatło powinno być podpięte pod styk 58.
Jeśli ci będzie szwankować to zrób sobie instalację według tego schematu [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:50, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dziwne, bo ja tutaj żadnego smrodku nie czuję
Działanie stacyjki, które opisałeś jest jak najbardziej prawidłowe. Jedynym objawem odbiegającym od normy jest zachowanie się żarówki tylnej.
Rozumiem, że światło "stop" działa poprawnie tzn. załącza się przy hamowaniu i świeci mocno?
Przede wszystkim sprawdź, czy nie masz odwrotnie założonych żarówek w tylnej lampie: "stop" ma być o mocy 21W a pozycyjne 5W (jest napisane na oprawce). Nie jestem teraz pewny, czy tak da się w ogóle zrobić tzn. czy te oprawki mają te same wymiary.
Ewentualnie żarówki mogą być odwrotnie podłączone w samej lampie.
Tak to powinno wyglądać (zwróć uwagę na kolory kabli oraz która żarówka się świeci jako "stop"):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli to sprawdzenie wypadnie pomyślnie, to wtedy można szukać innych przyczyn.
Przede wszystkim trzeba by sprawdzić jak jest podłączona żarówka 5W przy zasilaniu z cewki.
Schemat do tej instalacji to: [link widoczny dla zalogowanych]
Opisy styków stacyjki i tłumaczenie z niemieckiego: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Musiałbyś sprawdzić jakie kable są podłączone do styków stacyjki: "potrójnego", 58, 59b.
Droga zasilania tej żarówki biegnie tak: kabel czerwono-szary na styk potrójny, z niego kabel szaro-czarny na dławik, z dławika szaro-czarny na styk 59b stacyjki, ze stacyjki z 58 kablem szarym do tylnej lampy (widać go na fotce j.w.).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kristoff
Nowicjusz
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:25, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Żarówki są zamontowane poprawnie.
Czyli to normalne że na 2 nie pali się żarówka od licznika i pozycja z przodu ?
Tak dokładnie tak jest żarówka na wysokich gaśnie.
Sprawdzę dziś podłączenia w stacyjce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:38, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wcześniej nie napisałeś, że na pozycji 2 nie ma oświetlenia prędkościomierza (powinno być). Jego żarówka jest podłączona równolegle z żarówką tylną 5W, czyli rozumiem że na pozycji 2 stacyjki tylna się żarzy a licznika wcale nie świeci (albo też się lekko żarzy). Pozycja z przodu (ta mała żarówka) to światło postojowe zatem powinna świecić tylko na pozycji nr 3 stacyjki (poz.3=światła postojowe).
Jeśli tak, to przyczyny na 99,999% trzeba szukać począwszy od styku 59b stacyjki: co jest do niego podłączone itd.
Z tego styku w pozycji 2 stacyjki napięcie jest podawane na styk 58 a z niego do żarówki. Zatem na tym styku już jest zbyt niskie napięcie - pytanie dlaczego.
Wg schematu na styk 59b powinien być podłączony dławik. Jego rolą jest ograniczenie napięcia przy wyższych obrotach silnika aby żarówka się nie spaliła. Teoretycznie więc zmniejsza on napięcie z cewki przy wzroście obrotów. Czyli gdyby zmniejszał za mocno, to mógłby być efekt przygasania przy wzroście obrotów. Niestety nie pamiętam jak ten dławik pracował u mnie a teraz już go nie mam. Wydaje mi się jednak, że jego działanie nie powinno aż tak mocno wpływać i przyczyna może być inna.
Łatwo to sprawdzić omijając chwilowo dławik, czyli w samej lampie tylnej połączyć na chwilę kabel szary oraz czarno-czerwony. Jeśli żarówka zaświeci się mocniej, to znaczy że coś z tym dławikiem jest nie tak. Chyba, że coś jest napieszane na styku 59b - sprawdź.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 9:38, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|