|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:35, 04 Paź 2015 Temat postu: prostownik |
|
|
cześć muszę zrobić całą instalavje w simku od nowa a więc posiadam zapłon elektronik6 v aku 6 vprzerywacz i moduł zapłonowy więc musze dokupić syacyjke biore sr 8kabli i mam problem bo mam 2 prostowniki ,sprawdzałem je tak jak podał syzyf i niby wszystko jest okej z jimi ale jak przygazowałem mocniej to paliło żarówke 12v a instalacja 6 i niewiem czego to przyczyna . Teraz moge wybrać 2 opcje kupić od gościa prostownik prawie nowy albo kupić to [link widoczny dla zalogowanych] jest to na 6 v ale niewiem czy da rade to podłączyć do stacyjki sr i całej reszty i pomożecie to podłączyć wszystko bo shematu niema do s z stacyjką z sr[/url]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:22, 04 Paź 2015 Temat postu: Re: prostownik |
|
|
tomasz1998w2 napisał: | jak przygazowałem mocniej to paliło żarówke 12v a instalacja 6 i niewiem czego to przyczyna . |
Nie napisałeś o jakiej mocy była ta żarówka. Docelowo można podłączyć z przodu 35W i z tyłu 5W albo i więcej, więc jest szansa na dobranie mocy, aby nie paliło. Cewka 6V może dawać dużo wyższe napięcie niż 6V - to zależy co jest do niej podłączone (jaka moc), więc to normalne, że może spalić żarówkę 12V.
tomasz1998w2 napisał: | Teraz moge wybrać 2 opcje kupić od gościa prostownik prawie nowy albo kupić ... |
Po co kupować, skoro masz sprawny prostownik na 6V - wykorzystaj ten, co masz.
tomasz1998w2 napisał: | schematu niema do s z stacyjką z sr |
Taki schemat trzeba sobie samemu wykombinować na bazie schematów do SR z taką stacyjką. Trzeba wziąć np. 2 schematy:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
Z pierwszego z zapłonem elektronicznym wziąć część schematu z podłączeniem fragmentu odpowiedzialnego za zapłon (moduł zapł., cewka WN, stacyjka)
Z drugiego wziąć podłączenie świateł oraz ładowanie akumulatora, przy czym ELBĘ zastąpić posiadanym prostownikiem. Również przed przełącznik kierunków wrzucić osobny przerywacz kierunków. Zasilanie "stop" bez zmian, tylko drugi styk żarówki podłączyć do czujnika "stop" w tylnym kole. I to wszystko.
Ale przede wszystkim trzeba te 2 schematy wyżej zrozumieć i wtedy nie powinno być problemów, żeby wybrać z nich to co jest potrzebne i stworzyć nowy, dostosowany do swoich potrzeb.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:15, 04 Paź 2015 Temat postu: moc |
|
|
moc to 35w a z tyłu 5w skoro działa to czemu przepuścił napięcie większe niż dajmy 13-14 v
a i dodam że żarówka z tyłu jest 6 v na 99% i jej nie pali
a ten schemat twój jest odpowiedni? tylko poco te przełączniki można bez nich?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez tomasz1998w2 dnia Nie 22:18, 04 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:57, 04 Paź 2015 Temat postu: Re: moc |
|
|
tomasz1998w2 napisał: | skoro działa to czemu przepuścił napięcie większe niż dajmy 13-14 v |
"Skoro działa", rozumiem że odnosi się to do prostownika?
Jeśli tak, to prostownik nie ma nic do świateł przednich, bo to inna część instalacji. Żarówka tylna w instalacji 6V jest zasilana z osobnej innej cewki i zasilana przez dławik ograniczający napięcie, dlatego może jej nie palić.
Ten schemat został przez kogoś narysowany i nie pamiętam, co ja tam przy tym gmerałem. Ale ogólnie jest właśnie taki, jak potrzebujesz - ze stacyjką od SR. Te zielone przełączniki (jeden zespolony) służą do włączania świateł postojowych, bo tej stacyjce nie ma czwartej pozycji. Można tego nie podłączać, tzn. "zewrzeć" na stałe punkty/kropki przełącznika, które obecnie na schemacie są zwarte. Wtedy lampa tylna i ośw. licznika będą zasilane przez dławik w module prostownika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:59, 04 Paź 2015 Temat postu: prostownik |
|
|
Namieszałem mówiąc prostownik miałem na myśli dławik
teraz widzę że światło przednie nie jest połączone do dławika tylko idzie prosto z cewki a więc co mogę zrobić by nie paliło żarówki
Ostatnio zmieniony przez tomasz1998w2 dnia Pon 0:04, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:08, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przednie jest zasilane wprost z cewki. Przez dławik tylko w instalacji 6V zasilana jest żarówka pozycyjna lampy tylnej i ewentualnie ośw. licznika.
Moduł prostownika 6V zawiera w sobie 2 elementy:
- prostownik (sama dioda albo dioda+dławik)
- dławik dla lampy tylnej
Z oświetleniem z przedniej lampy nie ma nic wspólnego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:19, 05 Paź 2015 Temat postu: prostownik |
|
|
Więc mam nadzieje ostatnie pytanie ,co zrobić co zastosować by nie paliło tej żarówki .
O ile rozumiem to jest 1 przełącznik i gdy włącze nim postojowe światła to moge jeszcze przełączać z czego są zasilane w zależności czy silnik pracuje
Jak kupie ten przełącznik to które kable do których styków podłączyć? [link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki Syzyf za pomoc już ogarniam schemat instalacji w simie
To jest shemat z tego tematu http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/stacyjka-od-sr50-w-s51,28410.html
Ostatnio zmieniony przez tomasz1998w2 dnia Pon 1:27, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:11, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Taki przełącznik ma 6 styków: są to 2 niezależne przełączniki przełączane 1 dźwignią. 3 styki w jednym rzędzie, to 1 przełącznik. Styk środkowy jest wspólny i - w zależności od położenia dźwigni - łączy styk środkowy z jednym albo drugim stykiem obok. Na schemacie np. przełącznik podłączony do dławika ma styk środkowy podłączony do tej długiej zielonej kreski/kabelka łączącej się z żarówką ośw. licznika i kablem szarym. Pozostałe 2 styki są to te po bokach.
Zresztą zawsze trzeba sprawdzić miernikiem/próbnikiem, które styki łączą się ze sobą w przełączniku, który używa się pierwszy raz.
Odnośnie palenia się żarówki: to nie jest oczywiste, że skoro przepala się żarówka 12V/35W, to żarówka 6V/35W też się będzie przepalać. Prądnica oparta na zwykłej cewce ma swoją specyfikę, bo ona daje napięcie zależne od obrotów ale też od rodzaju obciążenia, rezystancji odbiornika. Żarówka 12V/35W ma w stosunku do 6V/35W prawie 4 razy większą rezystancję. Może się więc okazać, że napięcie strat na tzw. rezystancji wewnętrznej źródła napięcia (cewki) rozłoży się tak, że 6V się nie przepali. Najlepiej podłączyć daną żarówkę oraz miernik na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i stopniowo zwiększać obroty silnika mierząc napięcie na żarówce. Zobaczyć przy jakich obrotach dojdzie ono w okolice 14-15V. Pozwoli to oszacować granicę max obrotów bezpiecznych. Jeśli będzie to bardzo blisko obrotów max, to może wystarczy z tej samej cewki zasilić dodatkowo lampę tylną i to dodatkowe obciążenie wystarczy.
Można też podłączyć (przy żarówce 6V i aku 6V) do takiej cewki dodatkową diodę prostowniczą i puścić nadmiar energii na ładowanie akumulatora.
Można też przyjąć, że jest to cewka "na 12V" i używając żarówki 12V/35W podłączyć dodatkowy regulator ze skutera (na 12V) w konfiguracji ogranicznika napięcia, jak dolnej części rysunku (wykorzystane wejście "Sense"): [link widoczny dla zalogowanych]
A nawet podłączyć jeszcze wyjście "Lader" (jak na górnej części rysunku) do ładowania akumulatora, który przy 6V nie jest zazwyczaj przesadnie mocno ładowany i dodatkowe ładowanie może się przydać.
Zaznaczam, że propozycja z regulatorem ze skutera jest dla mnie teoretyczna, bo sam go nie używałem i bazuję jedynie na opisach/schematach z internetu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:06, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra więc tak zakupię ten regulator on nie przepuszcza więcej niż 14 v tak?
Wykożystam wyjście sense i ładowanie więc po kokei wyjście z cewki za stacyjką przecinam kabel i robię trójnik i mam 1 wolny wtyk czyli ten trójnik będzie tym reglen podłączam go do regulatora, a kabel z 2 wtyku leci normalnie na zasilanie żarówki, gnd to masa.
Wyjście sense podłąnczam do kabla z cewki za trójnikiem do podłącznia go również wykorzystam trójnik.
Z wyjścia laden daje kabel przez bezpiecznik (ma być osobny? czy mogę użyć bezpiecznika który jest podłączony do czegoś?) oraz czy ten bezpiecznik 8a jest dobry do ładowania akumulatora 6 v?
Jeśli dobrze myślę to gdy płynie za duży (prąd?) to on ucieka przez ten 1 trójnik reglen i jest on używany do ładowania akumulatora.
Tylko dziwi mnie to że kabel z cewki nie wchodzi do wejścia tam gdzie jest reglen i wychodzi przez sense .
Trochę dziwne ale ok, napewno zadziała?
Ostatnio zmieniony przez tomasz1998w2 dnia Pon 9:16, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:34, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
W tym układzie styki Regler i Sense są ze sobą połączone, więc można je najpierw ze sobą połączyć, a potem ten kabel podłączyć do kabla zasilającego z cewki, np. za stacyjką na styk 56 . Taki regulator/ogranicznik napięcia działa na nieco innej zasadzie, nie ma wejścia i wyjścia. On jest podłączony równolegle do cewki i żarówki. Działa tak, że gdy napięcie będzie za duże, załącza dodatkowe obciążenie a konkretnie robi zwarcie cewki do masy. Takie obciążenie powoduje chwilowy spadek napięcia z cewki do 0V, ale w następnym okresie (napięcie przemienne) znowu rośnie. Zatem średnie napięcie nie wzrasta powyżej ok. 14V.
Wyjście Lader możesz podłączyć do stacyjki na styk 15/51 (plus aku za stacyjką), bez dodatkowego bezpiecznika. Bezpiecznik 8A daj tylko na plus akumulatora przed stacyjką.
Gwarancji nie dam, że zadziała, bo - jak pisałem - nie używałem tego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:01, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
tylko ja bede mial stacyjke sr więc tam inne są nr
i niewiem czy da rade
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:24, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Akurat te styki 56 i 15/51 są takie same w S i SR (zobacz na schemat), więc powinno być OK. Tylko zamiast styków są kabelki ze stacyjki, więc mechanicznie to trzeba jakoś połączyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:03, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
mam pytanko nq shemwcie są 2 kable szaro czarne wychodzące z prostownika i nw ktory to ktory
Ostatnio zmieniony przez tomasz1998w2 dnia Czw 13:58, 15 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:56, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
To są 2 kable biegnące z dławika (cewki), który jest w module prostownika (służy do ograniczenia napięcia na żarówce pozycyjnej tylnej). Ponieważ dławik jest elementem symetrycznym elektrycznie, więc nie ma znaczenia kolejność podłączenia jego styków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Nowicjusz
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żagań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:10, 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
mam kolejny problem z przełącznika kierunkowskazów wychodzą 2 kable a czarnego niema nw o co chodzi na schemacie są 3
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|