|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysio-76
Nowicjusz
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:37, 03 Sie 2012 Temat postu: prostownik 6v 2 cewki 8871.5 jaki inny w zamian |
|
|
witam
mam padnięty prostownik i nie mogę znaleźć takiego samego co mam obecnie czyli 8871.5 . pytanie czy mogę zastosować inny??
moj sim to s51 elektronik instalacja 6v
nie działają mi tez światła tylne .światło od hamulca stopu działa
sprawdzałem już przewody i sa ok światło tylne działa na pozycji pokojówek znaczy (z pozycji 3 stacyjka)
simka niedawno kupiłem miałem tez taka sytuacje ze jak jechałem na swietle przód (tyl nie palił) i dodałem gazu to sie przepaliła żarówka przód)
w czym problem czy to wszystko przez prostownik ???
czy muszę kopić dokladnie taki sam prostownik??? zarówka w swietle przodnim to 35w/35w/6v tylna 6v/5w
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:35, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Prostownikiem w instalacji 6V jest zwykła dioda prostownicza.
Przytoczę tutaj wypowiedź Syzyfa z bardzo podobnego tematu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/ladowanie-w-simsonie-6v-jak-zrobic,28292.html
Cytat:
Syzyf napisał: | Najprościej zrobić tak, jak jest oryginalnie: kupić moduł ładowania (układ dławikowy) i go podłączyć wg schematu. Niestety jest to rozwiązanie dość drogie, bo nowy moduł kosztuje ok 90 zł. Cena dość kosmiczna, bo w tym "module" jest tylko dioda prostownicza i dławik, czyli cewka z metalowym rdzeniem.
Chyba, że kupisz moduł używany albo go masz.
Jeśli nie, to można ten moduł zastąpić diodą prostowniczą (min. 6A) albo "kawałkiem" mostka prostowniczego (min. 6A). Tutaj też podłączenie wg schematu. Zaletą takiego rozwiązania jest niski koszt (ok. 3 zł).
Taki układ zastępczy różni się od oryginalnego tylko brakiem dławika, który zmniejsza napięcie przy wysokich obrotach. Trzeba by więc zmierzyć napięcie na aku podczas wysokich obrotów. Jeśli nie przekroczy 7,5V to OK.
Układ ładowania przy 6V wygląda tak, że od cewki ładowania/stopu z iskrownika wychodzą 2 kable. Jeden jest od ładowania i podłącza się go do jednego kabla modułu (czerwono-zielonego), drugi kabel modułu (czerwony) podłącza się do plusa akumulatora poprzez bezpiecznik (oryginalnie 3.15A). To całe ładowanie
W przypadku rozwiązania tańszego układ wygląda identycznie tylko anodę diody podłącza się do kabla od cewki ładowania, a katodę - poprzez bezpiecznik - do plusa akumulatora. |
Jeśli nie działało ci tylne światło to jest możliwość że przepaliła się przednia żarówka na skutek mniejszego obciążenia cewki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysio-76
Nowicjusz
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:46, 04 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
przypadkiem przednie i tylkne światło nie jest na odrębnych cewkach, bo jeśli jest to chyba nie mają wpływu jedno na drugie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:05, 04 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, racja. Sorki mój błąd.
Ale tak czy tak, tylna lampa nie ma nic wspólnego z prostownikiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|