|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janos1507
Nowicjusz
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:23, 26 Mar 2013 Temat postu: Prostownik diodowy 6v 8871.6 |
|
|
Witam! Kupiłem niedawno simsona. Był w nim zepsuty prostownik diodowy 6v 8871.6 z dwoma cewkami. Kupiłem przez internet nowy. Jednak kiedy mi przyszedł okazało się że jest to 8871.6/2 z jedna cewką. Czy on będzie mi działać jak go podłącze?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
puzio123
Nowicjusz
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:49, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam taki założony i jest git
Pasuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:42, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Masz teraz tylko prostownik (ładowanie akumulatora), nie masz układu do stabilizacji prądu na tylną żarówkę pozycyjną i podświetlanie licznika. Można to zastąpić diodą prostowniczą. Wejdzie Syzyf to ci wytłumaczy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:58, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Tłumaczę
Swoim zwyczajem konstruktorzy Simsona starali się do jednego "pudełka" włożyć 2 odzielne układy elektronicze (np. ELBA, EWR). Tak też było w przypadku tego prostownika na 6V, który zawiera 2 "moduły":
1. Cześć stabilizującą napięcie z cewki podawane na żarówkę tylnej lampy i podświetlenie licznika (jest to dławik, czyli cewka)
2. Część prostowniczą do ładowania akumulatora: składa się ona z diody prostowniczej i (czasem) dławika, połączonych szeregowo
W obu przypadkach dławik dławi, czyli zmniejsza napięcie przy wyższych obrotach. W przypadku części ładującej (pkt 2) jest tutaj prostownik 1-diodowy, który z założenia niezbyt dobrze ładuje aku, bo wykorzystuje tylko 50% mocy cewki ładowania. Zapewne okazało się, że to ładowanie jest słabe i ten dławik połączony szeregowo z diodą okazał się niepotrzebny, bo po co ograniczać napięcie, które i tak często było zbyt małe. Wniosek prosty: wyrzucić dławik.
Dlatego pojawiły się te moduły dla 6V, które mają tylko 1 cewkę/dławik. Cewka, która pozostała jest przeznaczona tylko dla ograniczania napięcia żarówek (jest podłączona do kabli szaro-czarnych modułu).
Zatem taki moduł, który posiada tylko 1 cewkę będzie pracował poprawnie, a być może nawet lepiej niż ten z 2 cewkami, bo nie będzie ograniczał ładowania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|