|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:05, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No tutaj jest zdjęcie z obydwu stron każdej cewki w tym ta którą ty kazałeś sprawdzić ma zaznaczone na czerwono brak izolacji.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
jeszcze korzystając z okazji czy jak jest tak głowica to do przodu ma być skierowana tak jak na zdjęciu niżej czy odwrócona o 180stopni ? (tutaj na zdjęciu na dole jak są wszystkie żeberka na wprost to jest gumowa rurka) BO już nie jestem pewien u jednych jest tak u drugich tak. Ma to jakieś znaczenie ? Poza lepszym lub gorszym odprowadzaniem ciepła ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Wto 15:10, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:12, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ta z wyszczerbioną izolacją może się nadać. Chodzi o to, żeby miała jak najwięcej zwojów drutu i najgrubszy rdzeń metalowy. Może też ta na samym dole.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:14, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ok już
grubościowo wypadają tak akurat ta bez izolacji ma najmniejszy rdzeń. Ustawione są tak samo jak wcześniej z tym że na boku ;D
[link widoczny dla zalogowanych]
PS wiem że zadaję banalne pytania ale akurat na elektryce nie znam się dobrze a nie chcę czegoś spalić xD bo to nie problem. Chcę aby to działało i było podłączone poprawnie. A chcę to zrobić sam bo nie będę za każdym razem jeździł do kogoś żeby mi naprawił. A jak się nie nauczę od kogoś to skąd to wiedzieć ;D
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Wto 15:21, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:32, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Spróbuj sam ocenić, która ma najwięcej zwojów, gruby rdzeń, 1 punkt lutowniczy do kabla i drugi odczep przylutowany do rdzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:35, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ogólnie to z 5 cewek 3 spełniają kryteria, ta na samym dole ma najgrubszy rdzeń czy dużo zwojów nie jestem w stanie ocenić na pewno ma grubszy drut od tej z uszkodzoną izolacją z kolei ona ma najwięcej zwojów ale najmniejszy rdzeń a ta trzecia jest pośrednia między tymi dwoma ;D. Czyli którą z tych 3 założę to powinna działać ? Cewkę butelkową mam długą i najprawdopodobniej 6V ale nie jestem pewien.
Z moich obserwacji ze starej instalacji zauważyłem że to jest podłączone tak!
Odczep od cewki Ten drut lutujemy do kabelka który łączymy z kondensatorem. Od kondensatora przeciągamy kabel do przerywacza i do cewki butelkowej a drugi koniec cewki do masy a kablem do świecy.
A działa to tak ?
Magneto ładuję rdzeń cewki i ładunek przechodzi z tego druta przez całe uzwojenie aż do tego wyjścia co jest odczep na środku cewki,on ładuję kondensator który oddaje prąd w momencie gdy przerywacz jest zetknięty razem (a ładuje się gdy przerywacz jest otwarty). I prąd dalej leci do cewki butelkowej która generuje impuls i dzięki świecy mamy iskrę ?
Dobrze to rozumiem jeżeli gdziekolwiek źle myślę proszę popraw mnie żebym to wreszcie zrozumiał po mojemu xD? I czy tak to podłączyć jak zamieściłem na obrazku ?
[link widoczny dla zalogowanych]
PS masa a od kondensatora tak lub na odwrót zależy jak jest oznaczone xD
Podpiąłem tak jak namalowałem na zdjęciu wyżej i WAŁA. Nie wiem kable są w kiepskim stanie może nie stykają albo te cewki całkiem padnięte.
Co do cewek sprawdziłem tylko dwie tę co typowałeś jako pierwszą i tą co ja wybrałem bo ta druga co była na samym dole największa to tylko pasuje do podstawy statora oryginalnego z s50. A te 2 były od s51 więc na pewno zapłonowa i od świateł (chyba).
Jutro będę miał multimetr to będę już mógł pomiary robić jutro też ide załatwić kable bo na tych trupach nic nie sprawdzę jedynie czego jestem pewien to że kondensator działa bo sprawdzałem na 2 motorze i była iskra. Może też źle przylutowałem w co wątpię ale może się i zdarzyć
Jeżeli tylko cewki zmieszczą się w magnecie to wszystko będzie ok można i cały iskrownik kupić 12V i ma działać!!!
Jednak nieuniknione będzie kupno nowych cewek z tego mi się tak wydaje a już zamówię do tego okablowanie itp. Z tego tematu nauczyłem się od Ciebie bardzo dużo i przyda się podczas ustawiania zapłonu jak i podczas montażu. Teraz tylko prosiłbym o pomoc w wybraniu tych cewek żeby wszystko działało.
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Wto 20:35, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:14, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Podłączenie z rysunku jest OK i powinno generować iskrę. Ale wymaga to jeszcze ustawienia zapłonu (1,8mm przed GMP) oraz odstępu styków przerywacza (0,4mm). Iskra powinna być na każdej z cewek - najlepiej to sprawdzić zbliżając koniec kabla WN (bez fajki) do cylindra. Jakaś nawet lipna iskra powinna być. Spróbuj też odwrotnie podłączyć styki cewki butelkowej.
RaQu napisał: | A działa to tak ?
Magneto ładuję rdzeń cewki i ładunek przechodzi z tego druta przez całe uzwojenie aż do tego wyjścia co jest odczep na środku cewki,on ładuję kondensator który oddaje prąd w momencie gdy przerywacz jest zetknięty razem (a ładuje się gdy przerywacz jest otwarty). I prąd dalej leci do cewki butelkowej która generuje impuls i dzięki świecy mamy iskrę ?
Dobrze to rozumiem jeżeli gdziekolwiek źle myślę proszę popraw mnie żebym to wreszcie zrozumiał |
To działa inaczej.
Magneto powoduje powstanie napięcia na odczepie cewki zapłonowej NN na statorze. Gdy styki przerywacza są zwarte, zwarty jest też odczep cewki do masy, czyli powstałe napięcie jest zwierane do masy i przez cewkę płynie prąd. Kondensator jest wtedy też zwarty do masy, więc nie ma na nim napięcia. W chwili rozwarcia styków następuje przerwanie przepływu prądu przez cewkę NN. Taka sytuacja powoduje powstanie na odczepie cewki NN napięcia rzędu kilkuset woltów. To napięcie zostaje podane na cewkę butelkową, która działa jak transformator: podwyższa napięcie z kilkuset do kilkunastu tysięcy woltów, co wytwarza iskrę. Kondensator wspólnie z indukcyjnością cewek tworzy obwód rezonansowy, który powoduje powstanie oscylacji napięcia, przedłużenie czasu trwania iskry oraz zmniejsza iskrzenie na stykach przerywacza,
Trudne do zrozumienia jest tu tylko zjawisko powstania wysokiego napięcia na skutek przerwania przepływu prądu w cewce. Ale taka jest natura cewki, że jej indukcyjność "chce" po odcięciu prądu podtrzymać jego przepływ (jak zjawisko bezwładności), więc cewka zwiększa napięcie na odczepach, aby do tego doprowadzić.
Zanim kupisz cewki, to - jeśli masz jakiś akumulator 12V - spróbuj jeszcze zrobić zapłon bateryjny, aby zobaczyć , czy da się odpalić silnik. Podłączenie jest wg poniższego rysunku:
- [link widoczny dla zalogowanych]
albo lewa strona rysunku: [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 9:19, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:11, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wytłumaczenie zasady działania już wiem jak to działa . Akumulator mam ale od samochodu 12V. Co do styków w cewce butelkowej raczej nie będzie bo masę zostawiłem tam gdzie była jedynie zamieniłem kabel z starego iskrownika na ten mój. Myślę że to wina kabli co do ustawienia zapłonu no to był tak na oko że 2mm przed GMP było rozwarcie styków. A przerywacz miał ok 0.4-0.5 (włożyłem podobny kawałek żelastwa zmierzony suwmiarka )
W tym zapłonie bateryjnym to masą jest podstawa statora ? I ten minus z akumulatora do jakiejkolwiek masy czy razem z tym kondensatorem i przerywaczem ?
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Śro 11:17, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:36, 27 Maj 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Za masę i minus robi rama pojazdu.Choć ja osobiście masę od świateł,kierunków itp. mam poprowadzone do schowka i pod jeden zacisk wszystko do ramy.Wtedy mam pewność że to dobry styk.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:47, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
RaQu napisał: | W tym zapłonie bateryjnym to masą jest podstawa statora ? |
Tak, masa jest bez zmian: podstawa statora, silnik, rama, minus aku - wszystko ma mieć ten sam potencjał (minus). Akumulator 12V od auta może być do tej próby z zapłonem bateryjnym. Chodzi o to, żeby zobaczyć, czy krzywka magneta, przerywacz są poprawnie ustawione, zdolne do wytworzenia iskry i odpalenia silnika.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 12:47, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:57, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
A cewka butelkowa 8V będzie do tego Doświadczenia bo taką posiadam tylko ? A wystarczy że będzie iskra czy muszę odpalać motor żeby się dowiedzieć ?
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Śro 13:03, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:37, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Do próby wszystko jedno, czy cewka ma napisane 6V, 8V, czy 12V. Najlepiej sprawdzić, czy silnik odpali, bo skoro na bazie tego testu chcesz kupować cewki i ogólnie oprzyrządować silnik, to lepiej mieć gwarancję, że ten iskrownik od S51 działa poprawnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:19, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
OK Doświadczenie zakończone sukcesem 100%
TZN. Motor miał iskrę normalnie najpiękniejszą jaką w życiu widziałem xD a do tego odpalił i ładnie się na obroty wkręcał. Nie jeździłem nim bo był w kawałkach zwisające kable i niezamontowany silnik (całkowicie) więc tylko stwierdzam że odpalił a to już jest dobry znak, że cały iskrownik będzie pasował od s51 z tym że mocowanie kabli do podstawki (możliwe że trzeba będzie przestawić w inne miejsce) <<< nie potwierdzona w 100% informacja zależy czy trzeba będzie jeszcze zapłon przekręcić w prawo jeżeli tak to wtedy tak . Zauważyłem że cewki od s50 nie wejdą na podstawkę s51 ponieważ mają taki mały winkielek od korpusu cewki i ona ma w podstawce s50 specjalnie wyżłobiony rowek. Ale całość od s51 da się zamontować w s50 .
Syzyf prosiłbym cię o pomoc w doborze nowych cewek itp pod instalację 12V i światła halogeny.
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Śro 20:53, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:30, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
To fajnie, że eksperyment zakończył się sukcesem, bo przynajmniej masz pewność, że ten iskrownik będzie pasował.
Odnośnie cewek, to trochę trudno mi polecać coś konkretnego, bo swoje cewki nawijałem sam. Ale gdybym sam miał kupować, to zapewne wybrałbym te poniżej. Przykładowo ze sklepu jackmotors, choć nie sugeruję, że akurat ten sklep polecam, bo w nim nie kupowałem.
- ładowania: [link widoczny dla zalogowanych]
- świetlna do halogenu (42W): [link widoczny dla zalogowanych]
- zapłonowa NN: [link widoczny dla zalogowanych]
Kondensator lepiej kupić w sklepie motoryzacyjnym do Malucha/Żuka/Nysy i zamontować go w schowku (te na statorze są lipne).
Jeśli chcesz kupić ELBĘ do ładowania i kierunków, to jeszcze musisz do niej kupić mostek prostowniczy, np.: [link widoczny dla zalogowanych] przy czym w sklepie elektronicznym można kupić taki sam o połowę taniej. Albo na Allegro: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:14, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jesteś wielki pomogłeś mi na tyle że będę potrafił z elektryki już w simku bardzo dużo zrobić jak zmontuję całego to na pewno fotki wrzucę może jakiś filmik ;D. I wieże w to że pomogłeś też kilku innym użytkownikom s50-tek bo niektórzy też chcieli robić i na pewno zechcą kiedyś przerobić na 12V teraz wiedzą że się da i jak xD. A co do kondenatora mam nowy kupiony ale pomyślę nad twoją propozycją
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|