|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:31, 24 Maj 2015 Temat postu: Przerobienie zapłonu s50 z 6v na 12v |
|
|
Witam
Ostatnio dowiedziałem się tutaj na forum że instalacja 12v jest lepsza od 6 bo i dostęp do części łatwiejszy i większa możliwość modyfikacji.
Problem jest w tym że posiadam silnik s50 a o nim jest bardzo mało tematów. Oryginalnie według danych znalezionych na pewnej stronie zapłon w każdej wersji miał 6v ale w tym silniku było tak kombinowane że nie jestem pewien czy tam wgl jest zapłon simsona (podobno modyfikacja od komara XD ). Mój problem polega na tym że nie wiem jaką mam instalację ale przyjmijmy że 6v potrzebuję wtedy kupić 3 cewki na 12v ? ( ładowania i świateł i ??? + wiadomo butelkową) i tutaj jest pod górkę, czy cewki od s51 będą pasowały do podstawki statora ? Czy są takiej samej wielkości czy różnią się czymś ? Chciałbym zmienić światłą na halogeny więc potrzeba kupić specjalną cewkę. Słyszałem też że jakiś moduł do prostowania napięcia ? ELBA czy coś takiego. Czy da się to zmontować bez problemowo i ile by mnie wyniosło w kosztach taka przeróbka.
Dodam że robię cały motor od podstaw silnik już złożony (nowe łożyska, simeringi, wał, szlif) generalny remont więc i iskrownik w częściach.
Poniżej dodam zdjęcia tego co tam miałem i co było dorzucone do simka
tutaj zdjęcia z zapłonu który był w silniku
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a tutaj z tego dołożonego do simsona
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A kupić musiałbym takie coś ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
coś jeszcze ?
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Nie 13:35, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:41, 24 Maj 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Zamiast elby która jest dość awaryjna i droga proponuje kupić regulator napięcia uniwersalny,od chinola itp.(10-20zł)zależy jaki i gdzie kupiony i przerywacz elektroniczny od auta,najtańszy jaki jest w sklepie(10-15zł).Ja mam takie rozwiązanie i jest git.Pamiętaj że gdy będziesz uruchamiał motor i będzie podłączony regulator napięcia od chinola albo elba to musi być podłączony akumulator!!!!!!!!Jeżeli nie będziesz miał aku to przed opaleniem odłącz regulator bo go spali
Cewka która jest w tym linku poniżej co podałeś jest do żarówki halogenowej.A do takiej żarówki musisz mieć inny wkład lampy/odbłyśnik i zamontować ogranicznik napięcia na światłach więc kolejny wydatek.Ma w oznaczeniu napisane 204 a ty musisz mieć 203.
Wybrałeś tą,do żarówki halogenowej-http://www.stazet.inkontrahent.pl/produkt/2687/CEWKA-SWIETLNA-SIMSON-12V-42W-HS1-MZA-204.html?ref=qq1
a do zwykłej powinna być ta-http://www.stazet.inkontrahent.pl/produkt/2685/CEWKA-SWIETLNA-SIMSON-12V-42W-35-35W-MZA-203.html?ref=qq1
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 20:51, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:45, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że będzie wtedy ładowało ten moduł i przez to go spali ? No odpalałbym jak będę miał wszystko podpięte. A dużo roboty z podpięciem takiego czegoś ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:54, 24 Maj 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Poczytaj na temat cewek powyżej.Nie będzie ładowało modułu tylko bez aku czyli bez obciążenia napięcie wzrasta nawet kilkakrotnie na tym module i go pali bo podzespoły które są w środku nie są przewidziane na takie napięcie.
Podłączyć sam moduł to moment pod warunkiem że instalacja jest ok,zgodna ze schematem a ich jest kilka różnych.Więc elbę odradzam mam regler od chinola za 11 zł a przerywacz od auta za 15 zł.
Ja Ci polecam kupować z tego sklepu-http://www.jackmotors.pl/.Kupowałem z różnych a teraz kupuję tylko z tego.Wszystko co zamawiasz to dostajesz,niski koszt dostawy,dobra jakość części,i co najważniejsze najszybsza dostawa ze wszystkich sklepów będących w necie.Jak zamówisz dziś (otrzymasz pojutrze)albo jutro do 10 rano w dzień roboczy to dostajesz następnego dnia.Za każdym razem jak zamawiam do 10 rano to następnego dnia już mam paczkę!Wszystko super zapakowane i czasami też bonusy-naklejki,smyczka itp.Te pozostałe sklepy i ten też co podałeś to się zrobił straszny syf,odradzam.Paczka idzie nawet ponad tydzień i niema wszystkiego co się zamawiało itd.
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 21:05, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:58, 24 Maj 2015 Temat postu: Re: Przerobienie zapłonu s50 z 6v na 12v |
|
|
Ta podstawa iskrownika:
RaQu napisał: |
[link widoczny dla zalogowanych] |
Jest z Simsona S51 (sam ma taką), więc cewki z S51 będą pasować.
Tylko pytanie, czy ten silnik z S50 w połączeniu z tą podstawą i magnetem działał zanim go kupiłeś? Nie miałem z takim silnikiem do czynienia, ale coś mi się kojarzy, że w nim magneto miało rowek na klin przesunięty o 180 stopni i - jeśli to prawda - mogą być problemy z przerywaczem, tzn. czy chwila zapłonu wypadnie tam, gdzie trzeba. Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto ma taki silnik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:00, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Syzyf powiem tak. Dobrze że nie uruchamiałem silnika po kupnie bo mogłoby to narobić więcej szkód niż pożytku. W silniku nie było kilku rzeczy a na pewno popychacza do sprzęgła, Segerów, klinów wału, były urwane zęby startera, spawana nóżka startera razem z wałkiem więc nawet nie próbowałem dopóki nie zobaczyłem co jest w środku, wał i łożyska były tak zniszczone że aż się zdziwiłem że ktoś to na takich częściach składał !!! bo to podobno był silnik po remoncie ! Co do iskrownika nie wiem ja miałem zamontowany teraz ten z wygryzionego koła xD.
Nie wiem czy to w czymś pomoże ale dodaje zdjęcia 2-ch podstaw statora w silniku. Jeżeli trzeba to pozakładam tam cewki (jak tak to napiszcie)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
żeby zrobić takie samo porównanie to ustawiałem obydwie podstawy tą blaszką którą oznaczyłem na czerwono ;D nie wiem jak ona się nazywa. A magneto włożyłem według klinu.
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Pon 12:46, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:20, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że ta podstawa iskrownika z "brakującym fragmentem" na obwodzie jest oryginalna z tego silnika. Tam chyba było takie rozwiązanie, że nie było zewnętrznej cewki butelkowej, tylko cewka na statorze była jednocześnie cewką niskiego i wysokiego napięcia. Z silnika wychodził więc od razu kabel WN wprost na świecę. Dlatego w karterze jest widoczny półokrągły otwór na ten kabel WN. Ta cewka jest widoczna jednej z fotek: [link widoczny dla zalogowanych]
Od takiego rozwiązania producent odszedł, więc zapewne lepsze jest takie, gdzie cewka butelkowa jest osobna i na zewnątrz silnika - jak na tej drugiej podstawie od S51.
Przede wszystkim musiałbyś jednak ocenić, czy magneto z tym iskrownikiem będzie współpracować. To nie powinno być trudne: rzecz trzeba wziąć na logikę. Zaznaczyć na zewnątrz magneta w którym miejscu jest max wychylenie krzywki, założyć je na wał z klinem i zobaczyć, czy przy ustawieniu tłoka w GMP ten max wypadnie w okolicach popychacza przerywacza zapłonu. Bo jeśli krzywka będzie przesunięta o 180 stopni, to trudno tego nie zauważyć.
Na pewno lepsza jest instalacja 12V niż 6V, aczkolwiek z kupnem cewek nie śpieszyłbym się, bo może być tak, że coś z tych, które masz da się zastosować. Sądząc po tym, że cewki są nawinięte dość grubym drutem i mają mniej zwojów, raczej teoretycznie będą do instalacji 6V. Aczkolwiek jest szansa, że mogą się nadać do 12V - wszystko zależy od pomiarów i co wygenerują. Przykładowo ta cewka najwyżej na zdjęciu:
[link widoczny dla zalogowanych]
być może mogłaby być użyta, jako cewka zapłonowa NN (na statorze).
Proponowane wyżej przez jarosława97 rozwiązanie z modułem ładowania od skutera też nie musi się tutaj sprawdzić, bo jego podstawową wadą (albo zaletą przy mocnym magnecie) jest ładowanie aku słabsze o 50% w stosunku do oryginału z mostkiem i ELBĄ. Magneto masz stare, więc może się okazać, że w tym przypadku generowana moc nie będzie zbyt duża. Ale to wszystko można dopiero oszacować , gdy odpalisz silnik i zrobisz jakieś pomiary. Do odpalenia wystarczy cewka NN, butelkowa, kondensator i przerywacz - inne cewki nie są potrzebne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:58, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No te wszystkie cewki mam butelkową mam w 2 simsonie więc i odpiąć nie problem. Z tym że na której podstawce tej wygryzionej czy całym kole ?
Mógłbyś napisać co z czym połączyć tylko tak łopatologicznie xD
a ta cewka zabudowana z zielonym kablem to tak jak myślałem od komara bo mam taką samą w komarze i ona idzie bezpośrednio na świecę tak jak Ty mówiłeś.
[link widoczny dla zalogowanych]
na tej 1 cewce jest drut na oko 2x cieńszy od pozostałych na tym zdjęciu z tym że nie ma po jednej stronie izolacji i drut dotyka rdzenia na zewnątrz
Coś czuję że bez kupienia nowych cewek się nie obejdzie tylko czy wejdą bez problemu na stator i nie będzie problemów z założeniem magneta /?
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Pon 21:34, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:20, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
RaQu napisał: | Mógłbyś napisać co z czym połączyć tylko tak łopatologicznie xD |
Podłączanie łopatologiczne, opisowe, "na gębę", bez zanajomienia się ze schematem jest bez sensu, bo jak coś nie zadziała, to nie będziesz wiedział dlaczego.
Zajrzyj do tego tematu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html natomiast schemat na bazie którego można podłączać instalację 12V z przerywaczem to ten: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać do odpalenia silnika potrzeba tylko połączyć razem w statorze cewkę zapłonową, przerywacz i kondensator a potem wyprowadzić kabel na cewkę WN, jej drugi styk do masy i tyle. Można odpalać (gaszenie przez zdjęcie fajki).
Zanim zaczniesz kupować cewki sprawdź ten punkt zapłonu, jak napisałem wyżej z podstawą iskrownika "pełną".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:13, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
ok dziś to sprawdzę i porównam do drugiego zapłonu jak wypada.
Tutaj na tym zdjęciu jest tłok w GMP (sprawdzałem suwmiarką) i wtedy jak magneto dalej kręcę zgodnie ze strzałką to platynki się zamykają i gdy ten znak dojdzie to momentu gdzie wyrównuje się z przerywaczem (na przeciwko tej naklejki pomarańczowej jakieś 180% +-) to się od nowa zaczyna otwierać aż do momentu jak na zdjęciu i znów się zamyka lecz wtedy jest w DMP
[link widoczny dla zalogowanych]
na tej fotce pokazane jest jak ustawiłem podstawę statora względem tamtych rowków na karterze ;D (jeżeli źle to proszę o napisanie to poprawie)
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj jest według mnie pokazany max krzywki ;D jeżeli też źle zaznaczony to napiszcie to poprawię i wtedy zdjęcia dodam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast gdy mam tą drugą podstawę statora i ustawię tak samo tą blaszkę jak na 2 zdjęciu według tych znaków to jak to widać na zdjęciu niżej znak w GMP pokrywa się z przerywaczem i gdy po sytuacji jak na zdjęciu przekręcę trochę w prawo to platynki się rozwierają do momentu aż znak będzie naprzeciwko (+- 180 Stopni) i się zamyka aż do momentu jak na zdjęciu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Wto 13:37, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:36, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Podstawa na drugim zdjęciu jest ustawiona mniej więcej poprawnie. Ale skoro masz na niej zamontowany przerywacz, to po prostu załóż magneto na klin (bez przykręcania nakrętką) i zobacz, czy da się tak ustawić (obrócić) podstawę, aby ok. 2mm przed GMP następował moment otwierania się styków przerywacza. Jeśli tak, to ta podstawa będzie ok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:39, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
OK już sprawdziłem i moje doświadczenie widać na zdjęciach niżej xD.
W momencie jak na zdjęciu niżej tłok ok 2mm przed GMP zaczynało się rozwarcie przerywacza.
[link widoczny dla zalogowanych]
W momencie jak na zdjęciu niżej platynki osiągały prawie max rozwarcie a tłok był w GMP i takie rozwarcie trwało do momentu (na przeciwko znaku ok +-180 stopni)
[link widoczny dla zalogowanych]
Podstawę ustawiłem jak niżej tą blaszkę z miejsca zaznaczonego na czerwono przestawiłem o 180 stopni i też zaznaczyłem na czerwono ewentualnie można jeszcze obrócić w prawo ALE trzeba było się pozbyć tej blaszki bo ona blokuje :P (w drugim motorze nie mam tej blaszki)
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście te 2mm i GMP to jest ustawiane suwmiarką ale na oko bo dokładnie do 0.1mm nie ustawi się nie mając przyrządów xD
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Wto 14:18, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:37, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Sądząc z ostatniego zdjęcia, przerywacz jest po przeciwnej stronie (obrócony o 180 stopni) w stosunku do silnika S51. Czyli chyba rzeczywiście w silniku S50 ta krzywka na magnecie jest obrócona o 180 stopni. Ale skoro da się tą podstawę tak obrócić, żeby rozwarcie styków było ok. 2mm przed GMP, to całkiem możliwe, że to będzie hulać i zapłon da się ustawić (ewentualnie spiłować tą wystającą blaszkę).
Jeśli masz dostęp do cewki zapłonowej NN z innego Simsona, to możesz spróbować sklecić instalację jak napisałem wyżej (tylko do odpalenia) i zobaczyć, czy to będzie działać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:39, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dysponuję jedynie cewkami tymi co na zdjęciach pokazywałem i całym zapłonem z drugiego motora s50 z tą podstawą oryginalną ;D
A jak odróżnić tą cewkę zapłonową NN od innych świetlnej i tej drugiej ?
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Wto 14:41, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:53, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Cewka zapłonowa NN jest - w sensie budowy - identyczna, jak cewka świetlna, tzn. jest to cewka masowa, czyli ma jeden odczep (koniec drutu) przylutowany do rdzenia (widać punkt lutowniczy) i ma jeden punkt do przylutowania kabla. Dlatego pisałem wcześniej, że jedna z cewek mogłaby się nadać. Pisałeś, że brak w niej z boku izolacji, ale tymczasowo możesz to zalać jakimś klejem typu Distal, Poxipol, żeby nie było zwarcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|