|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:15, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za Pomoc!
Jutro sprawdzę ładowanie miernikiem:D
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:13, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Sorki za post pod postem ale chciałem odświeżyć temat:D
Zmieżyłem ładowanie miernikiem i niepamiętam ile było ale słabe jest ładowanie,
jak podłączyć, żeby ładował 2 cewki(świetlna i ładowania).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:59, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Możesz wykorzystać cewkę świetlną podłączając na jej odczep, czyli kabel czerwono-biały, diodę prostowniczą na min. 6A.
Anodę do kabla a katodę do styku 59a ELBY. Zamiast diody można wykorzystać część mostka prostowniczego.
Będzie to prostowanie jednopołówkowe, ale akurat takie tutaj można "dołożyć", bo gdyby dać drugą cewkę ładowania z mostkiem, to ELBA może niepoprawnie pracować.
Ciekaw jestem jak zmierzyłeś to słabe ładowanie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:05, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
To co napisałeś powyżej to dla mnie czarna magia.Nie da się jakoś "prościej" tego podłączyć?;D Ładowanie sprawdzałem miernikiem na włączonym silniku i
włączonych światłach.Na wyłączonym silniku ładowanie też rewelacyjne nie jest ;d
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:35, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
To tylko tak groźnie brzmi
W gruncie rzeczy nie jest to bardziej skomplikowane od przedłużenia urwanej sznurówki w bucie: do urwanego końca dowiązujesz kawałek sznurka i wkładasz w odpowiednią dziurkę
Tu jest tak samo: do końca kabla czerwono-białego z silnika (koniec sznurówki), dolutowujesz diodę (sznurek), do jej drugiego końca dolutowujesz kabelek, który podłączasz do styku 59a ELBY (dziurka w bucie). To wszystko.
Jedyne w czym można się pomylić to 2 końcówki diody. Jeden koniec ma na obudowie pasek (katoda) i ten ma być od strony styku 59a.
Przy odwrotnym podłączeniu jest szansa na ujrzenie dymu i powąchanie smrodku jako pozostałości ze spalonej diody i mostka z dotychczasowego układu ładowania
Mam nadzieję, że cię nie zniechęciłem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:12, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No teraz wydaje się to łatwiejsze:) czy taka dioda będzie dobra? czy jakąs inną trzeba? [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:52, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Powinna być OK.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:01, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wiesz co Syzyf - jesteś niezawodny. Do tego potrafisz wytłumaczyć wszystko ludzkim językiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:49, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc:)
Jak kupie tą diodę prostowniczą i podłączę to zdam relację
Szybko to nie będzie, ponieważ jakąś godzinę temu wracając do domu "staną" mi silnik
Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Sob 19:20, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:46, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Mtor już zrobiony
Dziś po jeździłem chwilę koło domu i gdy chciałem zatrąbić, o kazało się że akumulator jest słaby, a ładowanie jest do du*py
Diodę może kupie dopiero we czwartek.
Jak polepszyć to ładowanie?nie wiem może mam coś źle podłączone a na schemacie za dobrze się nie znam^^
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:25, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Sry za post pod postem ale chciałem "odgrzać kotleta"
Dziś kupiłem takie o to diody prostownicze 6a: [link widoczny dla zalogowanych] (są identyczne jak na tej aukcji:) będą dobre? i którą stroną podłączć tą diod, żeby nie spalić jej (w razie czego kupiłem 4 sztuki:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:56, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Jeden koniec ma na obudowie pasek (katoda) i ten ma być od strony styku 59a. |
Diody powinny być OK.
Tak na marginesie: w aukcji jest napisane "Łącząc diody równolegle otrzymasz wielokrotność 6A."
To jest błąd, bo diod nie powinno się łączyć równolegle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:53, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielki
Jutro po lekcjach przylutuję tą diodę i zdam relację
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:20, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
przepraszam, że nie odpisałem wcześniej ale zapomniałem o tym temacie^^.
Wczoraj przepalając motor z odłączonym aku przyszło mi do głowy, żeby włączyć światła(bez aku) i ku mojemu zdziwieniu włączyły się słabe ale świeciły
i zamiast ładować akumulatro to cewka daje prąd na lampy a nie na elbe ;/
jak podłączyć, aby było dobrze?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:22, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Poprzednio miałeś podłączyć diodę do cewki świetlnej aby zwiększyć ładowanie.
Podłączyłeś ją? W jaki sposób, na który styk ELBY? Być może podłączyłeś tą diodę np. na styk 15 albo 30 stacyjki (zamiast 59a ELBY) i wtedy cewka będzie omijać ELBĘ i podawać napięcie na światła.
Same światła w jaki sposób masz podłączone, na który styk stacyjki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|