|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:20, 24 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
przez roztargnienie musialem podlaczyc diode pod styk 59 EWR ^^
Zaraz podlacze na 59a elby
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:36, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
gdy podłącze diodę na styk 59a ELBY światło są mocniejsze:( jutro sięz tym pobawie jeszcze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:02, 21 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Przed chwilą wracałem do domu z misji^^ (za ktora dostalem 20 zł^^ )
i zauważyłem, iż mam światła z aku i iskrownika( dodam gazu światła są mocniejsze) padł mi akumulator zrobiłem jakieś 15 km (w obie strony) i
kierunkowskazy już nawet nie działały i klaksno
Gdy by ktoś mógł mi napisać jak podłączyć, żeby było to ładowaie z dwóch cewek to był bym bardzo wdzięczny:)
To co napisał mi wcześniej jedyny i niepowtarzalny Syzyf:) nie podziałało bo światła stał się mocniejsze zamiast całkowicie się odłączyć (mowa o światłach z iskrownika).
Z góry dzięki:)
Nie edytuję postu, żeby odkopąc temat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:27, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dobra jutro jade do wujka elektryka i bedzie elektryka od podstaw i zostanie przerobiona na moje potrzeby
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:16, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
odkop
Elektrykę podłączyłem wg. schematu (s51/1E)
z tym, że ze stacyjką od sr na 7 kabli
Światła są dla mnie nie wystarczające, bo teraz często jeżdżę w nocy i trochę "kiszkowete" jednak są .
Chciał bym zrobić to samo co wcześniej tzn. wszystko z aku i ładowanie z dwóch cewek.
To jeżeli dobrze rozumiem podłączam tak:
cewkę świetlną przez diodę prostowniczą na 59a elby
z tego co udało mi sięwykombinować
od stacyjki( sr) od kabla biało czerwonego odpiąć kabel biało czerwony i podłączyć na 59a elby przez diodę prostowniczą;
dalej:
na kabel biało czerwony stacyjki podłączyć kabel od kabla czarnego idącego ze stacyjki do do elby na styk 49 lub 49a już nie pamiętam, jest tam podłączony kabel od klaksonu, i oczywiście kierunki i czujnik stopu przedniego
aha i do kabla z cewki świetlnej jest podpięty kabel od ewr,
coś przeoczyłem? udało się trochę dzięki temu forum liznąć elektryki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:19, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
odświeżam gdyż mam pewien problem :P
Podłączyłem ładowanie z dwóch cewek i światła z akumulatora i żarówka h4 55/60w.
Światła jak marzenie na wolnych obrotach z włączonymi światłami mijania napięcie akumulatora wynosiło 11,58 v, ale na wyższych obrotach było niższe(?) i nie wyrabiało, chociaż trasy robiłem i klakson jeszcze jakoś trąbił
Gdybym zastosował jakiś mostek prostowniczy( jaki?) i elbe zastosować tylko jako przerywacz kierunków to czy działało by to jakoś?
przepraszam, że napisane chaotycznie ale bardzo zmęczony jestem dziś a ta sprawa pilna jest.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:52, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
MrKrzysiek95 napisał: | Podłączyłem ładowanie z dwóch cewek i światła z akumulatora i żarówka h4 55/60w.
|
Zrób kawałek rysunku, jak masz obecnie podlączone te cewki ze sobą, jaki prostownik, regulator itd. czyli fragment instalacji dotyczący ładowania i świateł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:10, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
wykonałem kawałek schematu (kierunki są podłączone, na schemacie nie narysowałem )
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A gdyby zastąpić cewkę ładowania cewką świetlną? bo mam akurat w garażu jedną niepotrzebną:P
Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Sob 14:11, 24 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:52, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
W takim razie w ogóle nie masz ładowania, bo ani ELBA ani mostek z EWR nie będzie działać. Przyczyną jest - w obu przypadkach - brak podłączenia styku 31 (31b) do masy.
Poza tym jest OK o ile na stacyjce jest w porządku, bo nie widać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:27, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
z tym brązowym kablem idącym od ewr się pomyliłem... był/jest podłączony do masy, elba też jest połączona z masą... (nie wiem dlaczego nie umieściłem tego na schemacie) napięcie akumulatora na włączonym silniku i wyłączonymi światłami waha się od 11.2V do 12.5V na światłach od 11V i niżej....
Miałem dobre światła z iskrownika ale jakoś nagle się zepsuły, więc zrobiłem ładowanie z dwóch cewek światła z akumulatora żarówka h4 55/60 w i jeździłem trochę i było dobrze (jeszcze na wakacjach, bo często wracałem w nocy) a później znów z iskrownika i było dobrze ale po jakimś czasie się pogorszyły, nowe magneto jest wszystkie cewki też powymieniane(wymieniałem impulsator,a cewki po kolei co miesiąc).
A znalazłem jeszcze pewien tutek na s.net
wojtek2812 napisał: | Przeróbka jest możliwa w Simsonie z instalacją 12V (H4 na 6 V nie widziałem ). Polega ona na tym, że trzeba wyjąć stare cewki : świetlną i ładowania. Jeżeli dotychczas była założona świetlna 12V/42W to świetnie- wystarczy podmienić tylko cewkę ładowania z 12/21W na 12V/42W aby w efekcie z połączonych równolegle 2 cewek uzyskać 84W mocy.
Przy włączonych krótkich światłach żarówki pobierają 65W mocy (60W H4 + 5W tylna pozycyjna) a na długich 60W (55W dla H4 i 5W dla tylnej pozycji). Tak więc moc dostarczana do akumulatora wynosi zależnie od używanych świateł 19 lub 24W. Oryginalnie jest 21W- czyli mniej więcej podobnie z instalacją seryjną
Po założeniu cewek na stojanie wyprowadzamy z iskrownika 2 przewody o przekroju co najmniej 0,75mm^2 (najlepiej jak najgrubsze aby uniknąć dużych spadków napięć) i łączymy je w punkcie 59 stacyjki (światła). Od tego połączenia prowadzimy jeszcze jeden przewód do diody prostowniczej, jak na schemacie. Najlepiej jakby na kablu prądowym z diody do akumulatora umieścić bezpiecznik. W swoim Simie założyłem 8A. Chodzi o to, że przy większych obrotach przy wyłączonych światłach prąd ładowania może dojść do 7A więc konieczna jest jazda na światłach aby nie zagotować akumulatora.
Po takiej przeróbce konieczne jest podłączenie światła stop z akumulatora. Gdyby było podłączone pod cewki po wciśnięciu hamulca światła po prostu by przygasały.
Jak to się sprawuje?
Jeżdżę swoim simsonem z tak przerobioną instalacją od 2 miesięcy i powiem tak- światła jak marzenie, akumulator nie jest zagotowany(jeżeli jeździmy na światłach) ani niedoładowany, wręcz w sam raz. Po zgaszeniu silnika napięcie akumulatora utrzymuje się na poziomie 12,8V , przy ok 4000 obr/min z włączonymi światłami- 14,6V więc uważam że idealnie.
Polecam tą przeróbkę ze względu na komfort jazdy nocą jaki gwarantuje moc żarówki H4. Ostatnio jechałem w nocy z Głogowa do Wrocławia i z powrotem, łącznie 210 km i światła dawały na tyle dobrze, że mogłem jechać z opuszczoną szybką w kasku, a mam przyciemnianą przy czym jazda taka z żarówką 35/35W przedtem była po prostu niemożliwa.
Na żadnym regulatorem napięcia i prądu ładowania na razie nie myślałem, bo po prostu nie ma takiej potrzeby.
W załączniku dodaję schemat połączeń jeżeli ktoś "nie wyłowił" tego z tekstu. |
Dało by rade coś takiego przy mojej instalacji zrobić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:10, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Możesz spróbować. Pisałeś, że masz niepotrzebną cewkę świetlną, więc wystarczy podmienić ją z cewką ładowania i już.
Na początek załóż żarówkę 35W, która powinna wystarczająco mocno świecić aby w nocy jeździło się dobrze. Ja mam 35W i nie narzekam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:10, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko co zrobić z EWR i Elbą ? elby na pewno użyje jako przerywacza kierunkowskazów i jako ogranicznik napiecia też(?)
Zauważyłem, że ładuje mi akumulator tylko jedna cewka(ładowania) gdy podłączałem i odłączałem cewkę świetlną od elby to nie bło w ładowaniu żadnej różnicy i to nie wiem dla czego ładnie przylutowana dioda prostownicza paskiem od Elby i nie ładuje... podłączyłem na razie światła z iskrownika (przy niedzieli sobie pojeżdżę ) i z odłączonym układem EWR światła słabe z podłączonym to samo...
wniosek? padnięty układ EWR
Jak na razie pomyłka znalazłem cewkę ładowania, ale gdziś mam jeszcze świetlną, bo pamiętam, że wymieniałem, a jak by cewkę zapłonową podłączyć jak cewkę ładowania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:58, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
MrKrzysiek95 napisał: | podłączyłem na razie światła z iskrownika (...) i z odłączonym układem EWR światła słabe z podłączonym to samo...
wniosek? padnięty układ EWR
|
To jest wniosek błędny, bo EWR ogranicza nadmierne napięcie. Jeśli światła są słabe (za niskie napięcie z cewki), to EWR nie ma co ograniczać i nie będzie się włączał.
MrKrzysiek95 napisał: | Zauważyłem, że ładuje mi akumulator tylko jedna cewka(ładowania) |
Zauważyłeś, czyli? Zrobiłeś jakiś pomiar?
Jeśli znalazłeś drugą cewkę ładowania, to możesz podłączyć drugi mostek, potem połączyć "plusy" mostków i wykorzystać to napięcie do zasilenia świateł i ładowania aku. Ja mam tak zrobione, że to napięcie jest najpierw podane na żarówkę przednią. Potem w zależności od położenia stacyjki:
- żarówka jest zasilana z cewek (pozycja 1 stac.) a nadmiar mocy idzie na akumulator - do jazdy w dzień
- żarówka jest zasilana z cewek i aku (poz. 2) - do jazdy w nocy
Tutaj na str. 18 jest schemat, jak to jest podłączone u mnie. Stacyjka jest od S51 ale to nie ma znaczenia.
ELBĘ możesz wykorzystać jako przerywacz kier. i ogranicznik ładowania aku. EWR - tylko jako mostek.
W razie czego mogę ci narysować jak to połączyć, jeśli chciałbyś spróbować takiego rozwiązania. Ono oczywiście nie gwarantuje, że będzie OK - wszystko zależy od magneta, cewek itp. - trzeba zrobić pomiary.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:02, 26 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem miernikiem... młodszy braciszek mi pomógł ( 11 lat nie kręci go simson tylko etz tki a simsona właśnie dla niego trzymam) brat trzymał miernik jednym stykiem na plus aku a drugim na masę motoru a ja w tym czasie ustawiłem moto, żeby chodziło na średnich obrotach, i patrzyłem na miernik gdy ładowały dwie cewki po czym odłączyłem cewkę świetlną i było to samo... muszę jeszcze sprawdzić czy w ogóle przez diodę prostowniczą przepływa prąd ale to pewnie dopiero na weekend, dużo nauki mam teraz a jeszcze we środę wywiadówka ( chociaż i tak mam dobre oceny ).
Mógł byś napisać jak podłączyć, a jeżeli będzie trzeba coś dokupić to pewnie aż we czwartek bo kończę lekcje wcześniej i czekam godzinę na autobus powrotny do domu( chociaż może na "kosza" pójdę ).
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:42, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Lepiej by było sprawdzić jaki prąd płynie z cewek ładowania, niż mierzyć napięcie na akumulatorze - jeśli jest rozładowany, to napięcie może na początku nie wzrastać.
Trzeba miernik ustawić na zakresie pomiaru prądu stałego (do 10A - przeważnie jest osobne gniazdo w mierniku) i zmierzyć prąd osobno dla każdej cewki tzn. na wyjściu z prostownika (dioda albo mostek).
Bez wzgledu na późniejszy sposób podłączenia i tak trzeba mieć pewność, że źródła napięcia, czyli cewki w ogóle wytwarzają prąd.
Edit: poniżej zamieszczam rysunek z takim podłączeniem ładowania i świateł aby można było przełączać się do jazdy w dzień i w nocy.
W pozycji 1 stacyjki żarówki są zasilane najpierw z cewek a nadmiar jest poprzez diodę przekazywany na styk 86 stacyjki a stąd na akumulator.
W pozycji 2 światła są zasilane z cewek oraz akumulatora przez styk 56 stacyjki. Przy niskich obrotach większość prądu idzie z aku a przy wyższych z cewek. Tu także nadmiar energii pójdzie na ładowanie aku.
Taki układ trzeba by zmierzyć szczególnie przy wysokich obrotach - czy nie wystąpi nadmierne napięcie ładowania. Nie ma tutaj regulatora napięcia (u siebie mam taki), bo nie bardzo jest jak użyć ELBĘ w tym układzie. Być może regulator okaże się niepotrzebny - kwestia pomiarów.
P.S. Przy okazji proszę abyś skrócił podpis w Profilu na max 10 wierszy zgodnie z pkt. 13 Regulaminu. Strasznie to jest męczące: piszesz posty, które mają 1-2 linijki a pod nimi jest 15 wierszy rozwlekłego podpisu. Czy opis każdego podzespołu musi być w osobnej linijce?
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 16:15, 28 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|