|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:52, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko było by super gdyby nie styk 86 w stacyjce od sr byłby to kabel czarno niebieski odpowiadajacy za flash...
którego to kabla przy Stacyjce nie posiadam. albo zmienię Stacyjka na oryginalną albo będę kombinować z przełącznikiem... tylko jak?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:39, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Jak nie masz styku 86, to wystarczy zrobić jedno połączenie inaczej (na czerwono):
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:22, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem przed chwilą wszystko gra i buczy
Ładowanie na włączonych światłach z aku jest, nawet gdy kierunkowskaz jest włączony to i tak w miarę wyrabia na niskich obrotach na wyższych to już całkiem dobrze
Nawet światła z iskrownika( pozycja I) są a raczej były dobre do momentu gdy nie przejechałem się i zatrzymałem i sprawdzałem różnicę w świeceniu świateł z iskrownika a świateł z aku. Pół manetki gazu światła bardzo dobrze świecą ( iskrownik) przełączam na aku później znów na iskrownik i świecą dobrze a nagle przygasają i są słabsze... Czyżby dioda prostownicza mogła się spalić? czy regulator (EWR) robi sobie jaja? po tym incydencie już nie sprawdzałem ładowania... pewnie zrobię to jutro
Jak na razie wielki DZIĘKI !
Za cierpliwość i chęci do pomocy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:46, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dioda zawsze może paść - trzeba sprawdzić miernikiem. EWR tutaj jest tylko wykorzystywany, jako mostek prostowniczy i jego część ograniczająca napięcie nie pracuje (chyba, że ją podłączyłeś).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:00, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
wymieniłem diodę prostowniczą (6A) i odłączyłem na chwilę kabel z cewki świetlnej do, którego przylutowana była dioda... Odpalam motor światła bardzo dobre a podłączam (na uruchomionym silniku) cewkę świetlną z diodą prostowniczą to światła przygasają...
na razie podłączyłem ten kabel, może dać prąd z tej cewki przez diodę prosto na akumulator? chyba coś pokićkałem w podłączeniu :P ale w sumie ładowanie jest światła są (z cewki może ładowania, co mi w cale nie przeszkadza bo są bardzo dobre + światła aku do jazdy w nocy) i było by lepsze ładowanie. Już nawet sam tej swojej elektryki nie ogarniam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:04, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Przygasanie świadczy o zwiększonym poborze prądu, czyli dodatkowym obciążeniu. Jedynym sensownym powodem jest odwrotne podłączenie diody do cewki świetlnej: powinna być anodą od strony cewki a katodą (pasek na obudowie) do plusa akumulatora albo na żarówki, jak na schemacie wyżej.
Tutaj dodatkowo dochodzi możliwość uszkodzenia się diody, bo przy chwilowym ujemnym napięciu na cewce świetlnej popłynie przez nią spory prąd.
Sprawdź diodę miernikiem i czy jest odpowiednio podłączona.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:17, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko już działa. Teraz gdy bym chciał dać cewkę świetlną na ładowanie akumulatora to podłączam tak:
na kabel z cewki świetlnej lutuję diodę prostowniczą i dalej na + akumulatora albo lutuję na 59 elby?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:29, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
MrKrzysiek95 napisał: | na kabel z cewki świetlnej lutuję diodę prostowniczą i dalej na + akumulatora albo lutuję na 59 elby? |
Można tak, chociaż lepiej moim zdaniem podłączyć to na styk 15/51 (także przy ELBIE) aby prostownik był odłączany stacyjką od plusa aku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:01, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem prosto pod akumulator (nie chcaiłem już obciążać styku 15/51 bo jest prz elbie i nie chciałem, żeby w jakiś sposób znów mi się spaliła) z ładowaniem nie ma problemów światła z cwki ładowania bardzo dobre w nocy można jechać tylko przed chwilą spaliła mi się chyba dioda prostownicza od cewki ładowania ? albo nie wiem co to się mogła zrobić :P światła dobre nagle przygasły to przełączyłem na aku i znów na cewkę są ok jadę dalej i po chwili zatrzymałem się nie gasząc silnika i dodając gazu światła coraz mocniejsze i nagle zgasły i tylko lekko się włókno jarzyło. Mogę zastosować diodę prostowniczą 10A ? zamiast 6A? mam takową na stanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:34, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tak, może być nawet 50A
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:06, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ok, dziękuję
To chyba nie dioda, ponieważ jak odpaliem motorek później i chciaem się przejechać to świata były a jadąc po dziurawej drodze nagle zgasły poruszałem stacyjką i wszystko wróciło do normy muszę psyknąć trochę WD-40 do stacyjki tylko
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:38, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
zrobiłem instalację od podstaw dzisiaj tzn. stacyjka od s-ki i stacyjka od sr-ki )tylko na włączenie i wyłączanie zapłonu i prądu akumulatora), światła wydają się trochę słabe ale jadę jutro na zakończenie sezonu ( jak będzie dobra pogoda) i zobaczymy jak to będzie :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|