|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:37, 04 Lis 2010 Temat postu: Przeróbka elektryki S51 - słabe światła przednie PILNE! |
|
|
Witam!
Mam simsona s51 zapłon elektroniczny 12v mam EWR, ELbE,i [link widoczny dla zalogowanych] i taki moduł, światła przód HS1.Mam światłą z iskrownika i gdy jadę nocą to prawie nic nie widzę i chciałbym przerobić światła, żeby były z akumulatora a cewka świetlna i ladowania ładowały akumulator w tym czasie(tak jak w samochodach tylko bez alternatora..) jk światła będą włączone.Gdybyście mogli napisać co i jak podłączyć i czy taka przeróbka miała by sens;D
Z góry dzięki
TAG-SYZ ELEK-ZMIA ELEK-PRZE
Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Wto 17:13, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:28, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli wszystko masz podłączone jak zależy bez żadnych " głupich " przeróbek i naprawdę nic nie widzisz w nocy to przyczyny szukaj w podłączeniu.
Jeżeli masz podłączone wszystko tak jak ma być to przeróbka na światła z akumulatora nie ma większego sensu bo niby jaki?
Co za różnica jak zasilane się światła skoro świecą tak samo?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:15, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie też się wydaje, że powinieneś najpierw sprawdzić instalację. Przecież często słychać narzekania na przepalające się żarówki, co jest wynikiem nadmiernego napięcia.
Ja u siebie mam taką instalację "wszystko z aku" na 2 cewkach ładowania, choć zrobiłem ją bardziej z ciekawości niż potrzeby. W Patentach jest opis regulatora napięcia a reszta w mojej relacji w "Nasze Simsony".
Taka przeróbka wymaga odrobiny wiedzy z elektryki, miernika i chęci. Jeśli chodzi o światło z przodu, to główną zaletą jest w miarę równomierne świecenie na różnych obrotach - także wolnych (żarówka "bańka" 35W/12V).
Ostatnio mierzyłem napięcie na aku na zgaszonym silniku i wyszło 11,90V czyli jakby jednak trochę zbyt małe było ładowanie w stosunku do mocy odbiorników.
Tak więc takie rozwiązanie jest trochę kłopotliwe, bo trzeba sprawdzać stan aku, pilnować i najlepiej zrobić jakiś wskaźnik napięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:31, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Instalację sprawdzałem niby wszystko jest OK.gdy jadę na średnich obrotach silnika i np. 4 biegu to lampę muszę mieć ustawioną, żeby światło padało jakieś 2/3 metry przed motorem.Na 1 lub 2 biegu i wysokich obrotach światła są bardzo dobre tylko gorzej już ze światłami przy normalnej jeździe.A przerabiając światłą na akumulator (miałem już tak kiedyś ale nie było ładowania więc musiałem zmienić na iskrownik światła z aku w tedy bły bardzo dobre tylko męczyło mnie brak ładowania )żarówka świeciła by bardzo mocno a cewka ładowania i cewka świetlna ładowała by akumulator(oczywiście trzeba by było podłączyć żeby ładowały 2 cewki), i chciałbym też zastąpić stacyjkę z S stacyjką od SR.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:50, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Masz HS1 12V 35/35W czy H4 60/55?
Spróbuj podłączyć do testów kabel przełącznika świateł do akumulatora.
Zdaj relację.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:58, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Mam HS1 12V 35/35W. Spróbuję podłączyć tak jak mówisz ale dopiero w sobotę chyba, że się jutr wyrobie:DA i dokładnie jaki kabel?
Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Czw 22:59, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:46, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też mam elektronika, też 4 biegi i też 12V.
Żarówkę mam 12V 35W, i nawet mi przez myśl nie przeszło żeby robić światła z akumulatora.
Fakt, że żarówka świeci mi mocniej niż oryginalnie powinna ale to kwestia tego że przy przewijaniu cewek nawinąłem za dużo drutu.
Ale nawet jeżeli masz oryginalne cewki to żarówka powinna dawać zadowalający efekt.
Skoro piszesz że żarówka na akumulatorze świeci dużo jaśniej to jestem prawie pewny że masz coś źle w instalacji.
Dobierz odpowiedni schemat i sprawdzaj.
Jeżeli [link widoczny dla zalogowanych]
jest odpowiedni do twojego simsona to weź biało-czerwony kabel wychodzący z iskrownika, daj na jeden styk żarówki, a drugi styk daj na masę. Zapal silnik i sprawdź czy świeci tak samo jak w lampie czy lepiej. Jeżeli lepiej to masz coś źle podłączone. Jeżeli świeci tak samo słabo to możliwe że cewka świateł jest gdzieś przepalona.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:36, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Albo EWR pada.
WIesz, że na II trybie stacyjki EWR daję większe napięcie na żarówkę niż na I?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:44, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cewki świetlną i ładowania mam wymienione na jakieś nowe, ale niema różnicy
w świeceniu świateł, albo ta cewka to jakieś węgierskie gów*o albo mam źle podłączone w elektryce( a na 100% wiem już, że tak, bo elektrykę robiłem sam i chyba nie dziwne, żę źle działa^^ ) na I pozycji stacyjki światłą świecą słabo a na pozycji II włącza się do tego postojówka. Wydrukuję ten schemat i jutro spróbuję podłączyć wszystko tak jak należy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:14, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Pustack- sprawdzałem tak jak pisałeś tzn. podłączyłem żarówkę na kabel biało-czerwony idący z iskrownika i podłączony do ewr na styk 59b i na mase- i świeci gorzej niż w lampie:D I jak byście mogli napisać jak przerobić światła na akumulator tak jak napisałem kilka postów wyżej i narazie ze stacyjką od S.
Proszę o szybką odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Sob 18:13, 06 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:54, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
MrKrzysiek95 napisał: | podłączyłem żarówkę na kabel biało-czerwony idący z iskrownika i podłączony do ewr na styk 59b i na mase- i świeci gorzej niż w lampie:D |
To niestety źle podłączyłeś, bo na styk 59b idzie kabel szaro-czerwony z cewki ładowania a nie świetlnej. Dziwne, że w ogóle świeciło
Aby mieć światła z aku:
- odłącz kabel od styku 59 EWR (biały) i podłącz go na styk 56 stacyjki (jest na nim kabel żółty - nie podłączaj go nigdzie)
- od styku "potrójnego" stacyjki odłącz kabel czerwono-biały i nie podłączaj go nigdzie (to jest z cewki świetlnej)
- od styku 59 odłącz kabel brązowy (masa dla EWR) i nie podłączaj go nigdzie
- od styku 15/51 (plus aku) pociągnij kabelek na styk 59 stacyjki
Światła przód/tył będą na poz. 2 stacyjki i zasilane z aku (powinny świecić na zgaszonym silniku). Pozostaje kwestia ładowania aku ale możesz na razie sprawdzić, czy będą lepiej świecić.
Bazuję na takim schemacie: [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 13:01, 24 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:59, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Relacja:
wszystko podłączyłem tak jak napisałeś światła są zaje*iste:) tylko świecą na I pozycji a powinny na II.Jak byś mógł napisać gdzie podłąćzyć, żeby świeciły na II pozycji:Dprzy stacyjce miałem małe komplikacje ale rozwiązałem je kawałkiem taśmy^^ i teraz na I pozycji są światłą i zaplon i reszta..a na II światłą + zaplon+reszta...+ postojówki. Przy stacyjce zrobiłęm trochęjak "szmaciarz" foto>>>
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:26, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wg mojego opisu światła powinny być tylko na 2 pozycji stacyjki (na 1 tylko zapłon, na 0 wyłączone wszystko, na poz. 3 postojowe)
Chyba musiałeś kabel biały (był na 59 EWR) podłączyć na styk 86 zamiast 56. Widzę, że masz chyba nieoryginalną stacyjkę. Czy rozkład styków na niej jest taki jak na tej fotce z oryginału?
[link widoczny dla zalogowanych]
Na schemacie Mosera, który podałem wyżej jest błąd: kabel szaro-czerwony od przedniej postojówki powinien być na styku 57a stacyjki a nie na 59b. Ten błąd jest także na innych schematach tego autora, więc nie mogę podać linku z dobrym (zobacz na jakiś z instalacji 6V).
W tym układzie nie przewidziano tylnej postojówki - trzeba by coś kombinować.
Pamiętaj, że światła świecą OK ale do czasu, bo nie wiadomo czy ładowanie wyrobi - to już można sprawdzić tylko praktycznie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:02, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystko ładnie działa :)tak jak powinno.Rozkład syków jest taki sam.tylko po prostu ja zrobiłem błąd w podłączeniu, a tak po za tym stacyjek miałem chyba 5 i co tydzień musiałem wymieniać, aż w końcu od dałem kolesiowi do sklepu i kupiłem gdzie indziej podobno niemiecką za 80 zł.
A nie wiesz czy będzie ładowanie? Bo miernik jest schowany w samochodzie, którym tato pojechał do pracy i nie bardzo mam jak to sprawdzić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:10, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedż nt stacyjki
Ta przeróbka nie wpływa na układ ładowania, więc jeśli do tej pory je miałeś, to i mieć będziesz. Jeśli będzie zbyt słabe, to światła zaczną przygasać, podobnie jak kierunki. Podczas dnia możesz awaryjnie jechać trochę bez świateł i podładować aku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|