 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr2ka
Nowicjusz

Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:59, 02 Maj 2013 Temat postu: przerywacz bimetaliczny |
|
|
Wtam. Ma skomplikowana instalacje elektryczna, a chcialbym podłaczyc przerywacz kierunkowskazów. Jak to zrobic? Warto wspomniec ze niemam akumulatora.
Ostatnio zmieniony przez Mr2ka dnia Czw 16:00, 02 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:49, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Warto też wspomnieć, że bez akumulatora kierunki nie będą działać prawidłowo. Dlatego radził bym zainstalować akumulator, a dopiero potem montować kierunki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:17, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Miałem kierunki w komar 2 na instalacji 6v działały pierwsza klasa.
"Wszycho" zależy od przerywacza (bimetaliczny to podstawowy przerywacz do dzisiaj montowany w samochodach) powinien posiadać trzeci pin który odpowiada za awaryjne, jak się to ma do (jak się domyślam) diod led-a to trudno wyrokować, bo nie testowałem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr2ka
Nowicjusz

Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:28, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jestem w tych sprawach zielony. Kupilem juz akumulator, żeby mi mechanik zalozyl. Ale wszystko jest tak pomieszane, ze kazal sobie 400zl. Wiec odsprzedalem akumulator. Chcialbym zrobic zeby te kierunkowskazy migaly, nie zalezy mi na jakimś super efekcie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:58, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko że kierunki bez akumulatora, zasilane z cewki, skutkują tym że ich jasność jest zależna od obrotów silnika. Np. w mieście na skrzyżowaniu ( wolne obroty ) i w dzień nie będzie widać wystarczająco dobrze.
Poza tym, jak jesteś zielony w elektryce, to radził bym to zostawiać bo trzeba się trochę namyśleć.
Jeśli miałbyś ten akumulator, to jest dużo prościej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:07, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kolega wyżej dobrze prawi;)
Jest też druga strona medalu - instalacja kierunków jest osobną, więc bez ingerencji w podstawową można zacząć naukę. Fajna zabawa pamiętam z dzieciństwa, jak schematu nie miałem i musiałem to sam wykombinować. Troszkę jednak poczytaj, a do diod wystarczą ze dwie płaskie baterie podłączone równolegle z opornikiem w szereg jestem po wczorajszych % więc teraz Ci tego nie policzę nie mam głowy ale 1K styknie z zapasem.
Przerywacz elektroniczny koniecznie. Jednak co do legalności stosowania diod w oświetleniu sygnalizacyjnym się nie wypowiadam.
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pią 10:24, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pią 11:09, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
pss napisał: | (bimetaliczny to podstawowy przerywacz do dzisiaj montowany w samochodach) |
Bzdura, przerywacze bimetaliczne stosowane były samochodach do lat 80 tych, później weszły elektroniczne, a mniej wiecej w połowie lat 90tych za prace kierunkowskazów odpowiadały już zespolone moduły sterujące (typu BSI, UH itp). Nie dotyczy to japońców bo oni są co najmniej 10lat do tyłu i jeszcze od dziś montują elektroniczne przerywacze w prostszych samochodach.
pss napisał: | powinien posiadać trzeci pin który odpowiada za awaryjne |
Kolejna bzdura, trzeci pin w przerywaczach bimetalicznych zazwyczaj odpowiada za kontrolkę kierunkowskazów na desce, a w przerywaczach elektronicznych jest to styk minusowy którego nie było w bimetalicznych (choć też nie wszystkich).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:34, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
O, a ja sądziłem że wszystkie przerywacze które po przepaleniu żarówki zmieniają częstotliwość mrugnięć są bimetaliczne bo się szybciej nagrzewają
Co do tego pina od awaryjnych - pamiętam jak do komarka kupiłem
przerywacz elektroniczny i właśnie posiadał dodatkowy pin "na awaryjne" (jeżeli dobrze pamiętam)
nie miał "chyba" wyjścia na kontrolkę
Jestem pewien że był dedykowany do instalacji które nie posiadały akumulatora - przynajmniej tak wtedy twierdzono. Przerywacz jak pamiętam miał maksymalną obciążalność 2x10 lub 2x12w takie okrągłe maleństwo nie większe od połowy paczki zapałek.
Szukam w google ale nic nie widzę, więc możliwe że to było jakieś rzemiosło.
Bawiłem się tym jak miałem 14 lat i pamiętam że kierunki działały poprawnie co prawda wpływ obrotów a co za tym idzie niedostatek prądu był widoczny.
Tak czy siak myślę że do diod nada się każdy który nie zawiera w sobie przekaźnika żeby nie obciążał delikatnej instalacji opartej jak proponowałem na płaskich bateryjkach.
***************
No tak mnie ten przerywacz męczył że w końcu sobie przypomniałem, no i pomyliłem przerywacze Ten przy komarku był prawidłowy za to ten co go określiłem że posiadał wyjście na awaryjne w rzeczywistości był to przerywacz ciągnika rolniczego z wyjściami 2x21W i 4x21W jak się teraz domyślam pin 4x był pewnie dla przyczep.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr2ka
Nowicjusz

Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:39, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W skrócie mówiąc, moje kierunkowskazy nie beda migac? ;p .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:02, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mr2ka napisał: | W skrócie mówiąc, moje kierunkowskazy nie beda migac? ;p . |
Oczywiście że będzie
Tutaj są schematy http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
wybierz ten właściwy pod swojego simka i kompletuj akcesoria.
Bez udziwniania lepiej zaopatrz się w akumulator, to zaoszczędzisz sobie stresu przy ewentualnych komplikacjach i kontroli na drodze.
Z resztą przy nowym aku nie ma sensu zawracać sobie głowy ledami
Pozdrawiam i życzę fajnej zabawy
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pią 21:08, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|