|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasek186
Nowicjusz
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:00, 14 Cze 2010 Temat postu: Regulator napięcia (?) - nie działają światła i kierunki |
|
|
Witam ! Posiadam simsona s51 electronic i czy możliwe jest ,że gdyby popsuł się regulator napięcia nie działałyby światła kierunki itp. ? Bo sprawdzałem i wychodzi na to , że właśnie on padł.
TAG-SYZ ELEK-LADO ELEK-KIER
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:07, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
1. Które światła i jaki regulator napięcia masz na myśli?
2. Jak go sprawdzałeś?
3. Na jakie napięcie masz instalację?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasek186
Nowicjusz
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:25, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystkie światła , nawet kierunki nie chodzą , a ten regulator napięcia on jest po prawej stronie za pokrywą tam gdzie filtr powietrza i moduł zapłonowy . Sprawdzałem po prostu po kabelkach dochodziłem i wychodziło na to . Można powiedzieć, że jestem zielony w tych sprawach.
Napięcie mam na 12V
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:05, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To dość dziwna usterka, żeby tak wszystko na raz padło, bo światła przód/tył są z jednej cewki a kierunki z akumulatora, który jest ładowany inną cewką.
Pytałem o rodzaj regulatora napięcia, bo powinieneś mieć dwa: ELBĘ (ma 4 styki) oraz EWR (albo ESB1, mają 6 styków) - oba w prawym schowku.
Proponuję abyś zaczął od sprawdzenia masy tzn. czy kable mają dobry styk. W lewym schowku, w górnej części jest śruba, którą są przykręcone do ramy kable idące na masę. Odkręć ją i przeczyść miejsce pod nią papierem ściernym do gołego metalu tak, aby kable miały dobry styk do metalowej ramy motoru.
Odpal silnik i sprawdź, czy coś to dało (światła przód/tył, stop, kierunki, klakson, postojowe na zgaszonym silniku).
Jeśli nic nie pomogło, to najpierw można uruchomić światła przód/tył.
Ponieważ w różnych wersjach, różnie światła są podłączone, trzeba ustalić jak jest u ciebie.
Musisz najpierw znaleźć kabel od cewki świetlnej: do schowka wchodzi wiązka 4 kabli z silnika w czarnej osłonce. Jeden z nich ma kolor czerwono-biały (NIE czerwono-szary). Jest to kabel wprost od cewki zasilającej światła. Będzie on podłączony do stacyjki albo na styk 59 albo na potrójny styk (nie opisany) na samym dole stacyjki w metalowym wycięciu dekla.
Raczej trzeba będzie do tego sprawdzenia odkręcić 2 śruby mocujące stacyjkę.
Odłącz ten kabel od stacyjki i podłącz go do żarówki - drugi styk żarówki do masy. Zapal silnik i zobacz, czy żarówka będzie świecić.
Jak to zrobisz, to napisz czy świeci oraz, na którym styku stacyjki był podłączony kabel czerwono-biały.
Napisz też, czy masz miernik uniwersalny.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 19:06, 14 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasek186
Nowicjusz
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:25, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No więc tak . Zrobiłem tak jak mówiłeś z masą ale nic nie dało . Po podłączeniu żarówki do tego kabelka czerwono - białego działa. Miernika niestety nie mam, ale mam wuja elektryka więc mi może pożyczy. Wydaje mi się, że te kable są pomieszane przy stacyjce i możliwe że dlatego nie działa . A i myślę jeszcza jedna istotna sprawa, że na początku padły mi kierunki dopiero po jakimś czasie światła i te światła na małych obrotach nie działały, a na dużych obrotach raz działały raz nie aż w końcu całkiem padły.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:29, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli cewka jest OK, ale miałeś też napisać, gdzie ten kabel czerwono-biały był podłączony. Masz u siebie ten układ EWR?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasek186
Nowicjusz
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:36, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ten kabel był podłączony na dole na styku przy "+" z aku. Mam EWR
Edit
Może też coś być z Elbą ? Bo przerywacz kierunkowskazów jest osobno, a wiem , że w Elbie jest wbudowany.
Ostatnio zmieniony przez piasek186 dnia Pon 22:03, 14 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:58, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Do ELBY dojdziemy później - najpierw światła.
Czyli taki schemat będzie pasował:
[link widoczny dla zalogowanych]
Skoro cewka jest dobra, to przyczyną będzie przerwa gdzieś "po drodze" albo zwarcie.
Do tego styku, gdzie był kabel czerwono-biały powinny być podłączone jeszcze 3 kable: czarno-biały (lampa przednia), szary (lampa tylna) oraz od EWR (biały - do jej styku 59). Najlepiej odłącz od styku 59 EWR ten kabel biały aby wykluczyć zwarcie w tym module.
Teraz trzeba sprawdzić czy napięcie z cewki dochodzi do żarówek. Na razie nie masz miernika, więc sprawdź to na żarówce.
Odkręć obudowę przedniej lampy i podłącz jeden styk żarówki (12V o mocy 21 albo 25W) do żółtego kabla (odłącz go od lampy). Drugi styk jakimś kabelkiem do masy (najlepiej do silnika). Przełącznik świateł na kierownicy ustaw na światła krótkie i zapal silnik. Żarówka powinna świecić. Teraz zrób to samo z białym kablem, przełączając na światła długie. Też powinna świecić. Jeśli tak będzie to sprawdź to samo ale zamiast dotykać do masy silnika dotknij do masy w oprawce (jest do niej podłączony brązowy kabel) - powinna świecić. Jeśli nie to ta masa w oprawce nie ma styku. Teb brązowy kabel idzie do masy ale ona jest pod bakiem - musiałbyś go odkręcić aby to sprawdzić, co jest bez sensu.
Lepiej już zrobić nowy kabel i pociągnąć go do masy w schowku.
Jeśli będzie OK, to załóż żarówkę do oprawki i zobacz, czy lampa świeci.
Teraz lampa tylna: odkręć klosz i odłącz szary kabel. Podłącz go do żarówki, drugi jej styk kabelkiem do masy silnika. Powinna świecić. Jeśli tak, to dotknij do masy w oprawce (kabel brązowy albo cały czarny). Jeśli nie świeci to kabel nie ma styku do masy. Jak świeci, to włóż żarowkę w oprawkę i zobacz czy świeci.
Jeśli obie lampy będą świecić, to możesz podłączyć (na zgaszonym silniku) EWR, czyli biały kabel z powrotem na jego styk 59. Potem odpal silnik i sprawdź działanie świateł. Jeśli po podłączeniu EWR światła nie będą świecić, to znaczy że coś jest nie tak z tym modułem (robi zwarcie).
Pożycz miernik, bo nim jest łatwiej coś sprawdzić niż żarówkami. Naładuj akumulator prostownikiem.
Jak sprawdzisz te światła przód/tył, to pisz - będziemy kombinować dalej.
Edit: prześledź kolory kabli biegnących do lamp na schemacie i porównaj je z moim opisem. Gdybyś miał problemy z niemieckimi nazwami, zajrzyj na koniec tego tematu, gdzie są one przetłumaczone.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 6:29, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|