 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.z
Nowicjusz

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:30, 23 Kwi 2013 Temat postu: s50b2 elektronic pali cewkę |
|
|
Witam.
Kupiłem synowi trochę zdezelowanego simca S50 B2. Po zakupie zapalił od "pierwszego" kopa , ale łącznie pojeździł z 15 min . Brak iskry - padła cewka WN . Zakupiłem nową - cewka WN dedykowana do electronica - odpalił za pierwszym razem i znowu to samo ( może z 10 min jazdy ) - brak iskry cewka uszkodzona .
Instalacja elektryczna : masa poprawiona , styki , przewody zgodnie ze schematem na miejscu , świeca fajka przewód - nowe
Jedyna rozbieżność to brak akumulatora !! Czy brak aku może powodować w elektroniku "palenie" cewki ? ?
Czy można zamontować na sezon akumulator żelowy 6V 4.5Ah ( taki mam na stanie ) ?
Dodam , że Simec będzie używany poza terenem zabudowanym więc nie potrzebujemy oświetlenia ( i tak ma tylko reflektor główny ) , więc mogę zrezygnować z innych udogodnień elektronicznych - żeby tylko palił !!!
Z góry dziękuję za POMOC !
Jeśli jest ktoś z okolic Bydgoszczy to z chęcią zlecę naprawę !
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:46, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Akumulator nic nie ma do zapłonu, więc wszystko jedno: jest, czy go nie ma.
1. Czy to na pewno jest oryginalny zapłon elektroniczny tzn. z modułem o 6 stykach?
2. To dość dziwne, że pali cewki - zazwyczaj padają moduły. Sprawdź te spalone cewki omomierzem: zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego (pomiędzy śrubkami do przykręcania kabli) oraz pomiędzy stykiem cewki na kabel WN, a pierwotnym (te same śrubki).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:20, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Raczej chodziło o moduł na 5 stykach, nie 6. Chyba że były takie oryginalne na 6 o których nie wiem nic
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:51, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Brawa za czujność powinno być 5 styków.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.z
Nowicjusz

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:24, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Opór między 1 a 15 wynosi 1,9 Ohm. Między WN a stykami brak przewodzenia . Instalacja zgodna ze schematem : moser/s50b2.pdf .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:10, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zatem wygląda na to, że przepaleniu ulega uzwojenie wtórne cewki WN. Jest ono nawinięte cienkim drutem i przyczyną takiego przepalenia może być jedynie przepływ zbyt dużego prądu: impulsowo albo przez dłuższy czas (uszkodzenie w wyniku przegrzania).
Silnik kilka minut działał, zatem raczej w grę wchodzi to drugie, choć nie bardzo mogę sobie wyobrazić, co może być przyczyną. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to odwrotne podłączenie uzwojenia pierwotnego cewki tzn. styków 1 i 15 (1 ma być na masie). Jeden z tych styków (nie wiem, który) jest połączony z uzwojeniem wtórnym cewki - być może przy takim podłączeniu (uzw. wtórne wprost do kondensatora w module zapłonowym) w momencie przeskoku iskry przepływa zbyt duży prąd.
Być może pomogłoby też użycie fajki, która ma w środku rezystor np. marki Beru albo Tesla - prąd zostałby dodatkowo ograniczony.
Czyli pytania:
1. czy na pewno styk 1 cewki WN był na masie?
2. Czy zaraz po uszkodzeniu cewka była gorąca?
3. Czy masz fajkę z rezystorem (można sprawdzić omomierzem)?
Do celów eksperymetalnych warto by tanio (5-10 zł/szt) pozyskać ze szrotu kilka cewek zapłonowych od samochodów - zbadać miernikiem, czy mają podobną rezystancję uzwojenia pierwotnego (poniżej 2 omów).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.z
Nowicjusz

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:00, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
odp.1 na 100% styk 1 z cewki na masie ( nowy przewód )
odp. 2 niestety nie sprawdziłem jak iskrę stracił , bo nerw... itd.
odp. 3 fajka ma opr 1,4 Ohm
Wszystkie przewody od osprzętu mam zaizolowane .
Może odłączę wszystkie przewody z prostownika , a w magnecie będzie tylko podłączony 3 i 14 z modułem ( schemat moser/s50b2.pdf ) , a w stacyjce połączę na krótko 2 z masą . Nowa cewka i musi zapalić .
Chyba , że źle coś tu kumam ??!!
HELP ME :-(
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:59, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli masz fajkę bez rezystora - warto by kupić taką z rezystorem, bo on ma wartość ok. 10000 omów i ograniczyłby prąd płynący przez uzwojenie wtórne. Bez względu na to, czy to cokolwiek zmieni w materii uszkodzeń cewki, to zmniejszą się zakłócenia łapane przez miernik podczas pomiarów.
Oczywiście możesz odłączyć wszystkie przewody oprócz 3 i 14 oraz zobaczyć, czy cewka przetrwa. Z braku pomysłów trzeba coś próbować.
tomek.z napisał: | w stacyjce połączę na krótko 2 z masą |
Połączenie 2 z masą spowoduje brak iskry, bo w ten sposób następuje gaszenie silnika. Po prostu nie podłączaj w ogóle styku 2 modułu do stacyjki (gaszenie poprzez zdjęcie fajki ze świecy).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.z
Nowicjusz

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:46, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Chciałbym zmierzyć napięcie przychodzące na przewody 1 i 15 - jakie powinni być ?
Czy wystarczy , ze kopką "kopnę " i będzie pomiar ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:57, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pomiar pomiędzy 1 i 15 nie ma większego sensu, bo tam są już tylko impulsy napięcia i wskazanie miernika będzie przypadkowe.
Można ewentualnie zmierzyć podczas kopnięcia napięcie przemienne między masą a stykiem 14 modułu - powinno być rzędu 100V. Ale, czy to będzie 50V, czy 150V, to do żadnych sensownych wniosków na temat powodów palenia się cewki raczej nie będzie prowadziło. Przynajmniej mnie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.z
Nowicjusz

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:50, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nowa cewka i brak iskry . Pukam śrubokrętem w moduł : raz iskra jest - raz brak. W dodatku muszę mocno kopką operować , żeby się pojawiała . Jutro chyba kupię nowy modu bo brak sił . Czy w nowym module muszę coś ustawiać ( z góry patrząc jest jakiś nastawnik ) ? Pozdrawiam i dzięki za POMOC !
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.z
Nowicjusz

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:12, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tak , styk 2 był odłączony - z całej elektryki zrezygnowaliśmy - tylko ma być iskra ! Moduł z 83r , pomarańczowy - zalany ( staroć totalna ) . Posprawdzam wszystko zgodnie z instrukcjami z forum i dam znać .
Pzdr.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.z
Nowicjusz

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:58, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Witam .
Na szybko pomierzyłem i tak :
- masa a styk 14 modułu : 110 V
- oporność cewki NN : 528 Ohm
- oporność impulsatora : 26,4 Ohm
Wszystko wskazuje , że jest uszkodzony moduł - z braku czasu nie mierzyłem samego modułu . Jutro kupię wszystkie elementy i zlutuje moduł .
Pzdr .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|