|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:27, 25 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
JBSK napisał: | Czy w takim wypadku te regulator napięcia jest potrzebny? |
Na to pytanie trudno odpowiedzieć, bo zależy to od kilku czynników.
Generalnie regulator typu ELBA zabezpiecza akumulator przed nadmiernym naładowaniem - po osiągnięciu określonego napięcia na aku, układ ładowania zostaje odłączony.
W instalacji 6V ładowanie jest o 50% słabsze niż przy 12V, zatem raczej grozi niedoładowanie aku niż przeładowanie. Jeśli jednak jest np. wymienione magneto i ma silniejsze magnesy, to ładowanie będzie mocniejsze. Jeśli ktoś nie używa zbyt często kierunków, to także aku nie będzie rozładowywany. W tych przypadkach może tak być, że regulator by się przydał.
Najprościej jest zmierzyć napięcie na akumulatorze miernikiem, po dłuższej jeździe i na pracującym silniku, przy średnich i wyższych obrotach - nie powinno przekroczyć 7,5V.
Jeśli nie masz miernika, to warto go kupić, bo przydaje się przy naprawie usterek elektrycznych (koszt ok. 20 zł).
Jeśli będziesz robił zdjęcia mostka, to możesz też oznaczyć jego styki (powinny być znaki +,- oraz ~~ albo AC). Na fotce wygląda jakby 2 styki mostka były połączone razem i podłączone do ramy (niebieski kabel) a tak nie powinno być.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JBSK
Nowicjusz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:05, 25 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ok, z tego co patrzyłem to każdy kabel idzie gdzie indziej może akurat zdjęcie w takiej dziwnej pozycji wyszło
Kupiłem bezpieczniki, jednak nie wiem który włożyć żeby nie był za mocny lub za słaby
mam 5amperowy, 8, 16, 28.
Wydaje mi się, że dobry będzie 5 lub 8 ale wole spytać
Ostatnio zmieniony przez JBSK dnia Czw 9:02, 26 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:08, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Oryginalnie przy akumulatorze 6V jest bezpiecznik 8A.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JBSK
Nowicjusz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:07, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wznowie temat i działania w poniedziałek bo wyjeżdżam:)
Dziękuje za dotychczasową pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JBSK
Nowicjusz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:45, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem bezpiecznik, ale stan rzeczy się nie zmienił...
Zdjęcia będą wkrótce, ponieważ mam problem z aparatem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:35, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie pozostaje ci wytropić, gdzie napięcie ginie.
Zrób sobie wskaźnik z żarówki 6V o mocy 5W, czyli przyklej do niej 2 kabelki taśmą klejącą. Jeden styk dajesz do masy (rama, silnik) a drugim będziesz sprawdzał czy jest napięcie.
Zacznij od plusa akumulatora, potem patrzysz dokąd idzie z niego kabel (powinien na bezpiecznik) i sprawdzasz tam. Potem za bezpiecznikiem itp aż dojdziesz do stacyjki do styku 30.
Musiałbyś odkręcić stacyjkę i zajrzeć pod spód: na spodnim deklu są liczby. Te bardziej na zewnątrz opisują styki dalej od dekla a bliżej środka, to styki bliższe.
Jeśli na styku 30 będzie napięcie, to przełącz stacyjkę w pozycję 1 albo 2 i sprawdź na styku 15/51 - powinno być. Z tego styku napięcie idzie bezpośrednio na kierunki i klakson.
Schemat do twojej instalacji powinien pasować taki (tłumaczenie nazw niemieckich jest w temacie przyklejonym o schematach):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli dobrze widzę na fotce, to do do oprawki bezpieczników masz podłączony kabel czerwono-czarny. Taki kabel idzie na żarówkę światła "stop". Czy na zgaszonym silniku, jak naciśniesz hamulec tylny, to świeci?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JBSK
Nowicjusz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:30, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Tak świeci.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:36, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A nie powinien, bo oryginalnie "stop" jest zasilany z cewki a nie z akumulatora. Chyba, że to celowy zabieg a nie pomyłka.
W każdym razie i tak musiałbyś sprawdzić jak napisałem wyżej, z jakiego powodu nie ma napięcia na styku 15/51 stacyjki, czyli zasilaniu kierunków i klaksonu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|