|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:59, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Na tym ostatnim schemacie nie ma styków mostka ~~, bo nie ma na nim mostka (pytałeś o możliwość użycia schematu z 6V: [link widoczny dla zalogowanych] ).
Na nim jest prostownik diodowy (Ladeanlage 8871...), który inaczej działa.
Wydaje mi się, że prościej będzie zastąpić ELBĘ osobnym przerywaczem na schemacie z 12V ( [link widoczny dla zalogowanych] ), niż kombinować nad przystosowaniem schematu z 6V.
Wystarczy napis "ELBA" zastąpić "przerywacz kier." oraz jej styki 59a i 49 połączyć razem i opisać jako 49.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:15, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
okazało się, że prstownik jaki posiadam i przerywacz jest do 6v, więc musiałbym kupić. Chyba lepiej faktycznie będzie kupic elbę, i robić żeby było lepiej, i może nawet taniej. Tylko pytanie, bo w tym schemacie
[link widoczny dla zalogowanych] widzę jakiś mostek prostowniczy. Jest on konieczny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:05, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | Tylko pytanie, bo w tym schemacie
[link widoczny dla zalogowanych] widzę jakiś mostek prostowniczy. Jest on konieczny? |
Na tym schemacie nie ma mostka.
Jest na tym (Gleichrichter) i jest konieczny: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:29, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, tyle tego że pomyliłem linki. Chyba wszystko już rozumiem, przynajmniej tam mysle, jak nie będę czegoś wiedział, albo cos będzie się działo, będe pisał.
Syzyf jesteś gość, dzięki wielkie.
EDIT>
Chłopaki, chce mieć całkowitą pewność że mam cewkę ładowania 12v. Pożyczyłem od kolegi miernik, podłączyłem przewód czerwono-zółty do czerwonego z miernika, a na masę dałem czarny z miernika, na max obrotach pokazało 0,88v (na mierniku miałem ustawione V~ 200). Źle podłączałem miernik?
Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Śro 20:06, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:39, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem tak jak kazałeś, po przyłożeniu jednego styku do silnika, a drugiego do kabla wychodzącego z cewki ładowania na wyświetlaczu nic nie pokazywało, po odłączeniu 1 więc chyba ok, wygląda na to że 12v.
Kolejna sprawa. Sprawdziłem przy okazji cewkę świetlną, okazało się że napięcie jest równe 0, a światła były na krótko z cewką ładowania. Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu cewki jak ją wywale?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:51, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | Zrobiłem tak jak kazałeś, po przyłożeniu jednego styku do silnika, a drugiego do kabla wychodzącego z cewki ładowania na wyświetlaczu nic nie pokazywało, po odłączeniu 1 |
Cały czas powinno być "1": z podłączonymi kablami i nie podłączonymi (na zakresie omomierza).
stasiu007 napisał: | Sprawdziłem przy okazji cewkę świetlną, okazało się że napięcie jest równe 0 |
Napięcie mierzone między jakimi punktami? Trzeba pisać precyzyjnie.
Cewka: czy nie ma uszkodzeń, czy ma punkt lutowniczy z drutem przylutowanym do korpusu, sprawdzić omomierzem na zakresie 200 omów, czy jest zwarcie między metalowym korpusem (rdzeniem) a odczepem (do tego jest przylutowany kabel).
Przy cewce z 2 odczepami to samo + czy jest zwarcie między odczepami oraz między korpusem a odczepami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:57, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Zmierzylem dzis opór dokladnie, na mierniku ustawione na 200 ohm i pokazywalo w granicach od 150 do 300. Czyli cewka masowa?
Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 16:01, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:01, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Prosiłem, abyś pisał między jakimi punktami mierzysz... Nie jestem jasnowidzem.
Jeśli to był pomiar między masą, a jednym z odczepów cewki ładowania i zmierzona wartość wynosi ok. 1-2 omy, to jest to cewka masowa.
Jak na zakresie do 200 można zmierzyć wartość od 150 do 300? Dlaczego ta wartość "pływa" między tymi wartościami (powinna być stabilna) - na pewno mierzysz rezystancję na zgaszonym silniku?
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 16:12, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:38, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tak mierzone na zgaszonym. Wyciagnąłem cewke, na obudowie cewki w jednym miejscu jest przylutowana. Masowa?
Edit.
Nie wykluczam ze miernik jest zepsuty. Jak mam na ohm i 200 chwilami ekran przygasa jak dotknę masy i jednego styku. Jak przełącze na 2000 pokazuje 001.
Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 17:05, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:39, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | na obudowie cewki w jednym miejscu jest przylutowana. Masowa? |
Tak, jeśli jest tam przylutowany drut. Bo może być tylko kropla cyny.
Jeśli na zakresie 2000 pokazuje ,001 (0,001 kilkoma) czyli zwarcie, to pewnie masowa. O ile mierzyłeś między metalowym korpusem cewki a jednym z odczepów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:53, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Wlanie tak mierzylem. Przylutowany jest drucik na 100%. Teraz jak sprawdzic czy 6 czy 12? Dac zdjecia?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:06, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli jest masowa, to jest to instalacji 6V (dotyczy cewki ładowania, czyli z 2 odczepami).
Do 12V nie było cewek masowych, bo one współpracują z mostkiem, więc muszą być bezmasowe.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 18:07, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:20, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli pozostaje kupic nowa 12v. A czy ta moze zostac i sluzyc jako swietlna? Teraz mam podlaczone do niej swiatla przod i tył, zarowki 12v i jasno swieca.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|