Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Schemat, czy będzie dobry?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:59, 24 Mar 2015    Temat postu:

Na tym ostatnim schemacie nie ma styków mostka ~~, bo nie ma na nim mostka (pytałeś o możliwość użycia schematu z 6V: [link widoczny dla zalogowanych] ).
Na nim jest prostownik diodowy (Ladeanlage 8871...), który inaczej działa.

Wydaje mi się, że prościej będzie zastąpić ELBĘ osobnym przerywaczem na schemacie z 12V ( [link widoczny dla zalogowanych] ), niż kombinować nad przystosowaniem schematu z 6V.
Wystarczy napis "ELBA" zastąpić "przerywacz kier." oraz jej styki 59a i 49 połączyć razem i opisać jako 49.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:15, 24 Mar 2015    Temat postu:

okazało się, że prstownik jaki posiadam i przerywacz jest do 6v, więc musiałbym kupić. Chyba lepiej faktycznie będzie kupic elbę, i robić żeby było lepiej, i może nawet taniej. Tylko pytanie, bo w tym schemacie
[link widoczny dla zalogowanych] widzę jakiś mostek prostowniczy. Jest on konieczny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:05, 24 Mar 2015    Temat postu:

stasiu007 napisał:
Tylko pytanie, bo w tym schemacie
[link widoczny dla zalogowanych] widzę jakiś mostek prostowniczy. Jest on konieczny?

Na tym schemacie nie ma mostka.

Jest na tym (Gleichrichter) i jest konieczny: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:29, 24 Mar 2015    Temat postu:

Przepraszam, tyle tego że pomyliłem linki. Chyba wszystko już rozumiem, przynajmniej tam mysle, jak nie będę czegoś wiedział, albo cos będzie się działo, będe pisał.
Syzyf jesteś gość, dzięki wielkie.

EDIT>
Chłopaki, chce mieć całkowitą pewność że mam cewkę ładowania 12v. Pożyczyłem od kolegi miernik, podłączyłem przewód czerwono-zółty do czerwonego z miernika, a na masę dałem czarny z miernika, na max obrotach pokazało 0,88v (na mierniku miałem ustawione V~ 200). Źle podłączałem miernik?


Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Śro 20:06, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:25, 25 Mar 2015    Temat postu:

Jeśli cewka jest od 12V, czyli bezmasowa, to źle podłączyłeś miernik. Trzeba go podłączyć pomiędzy 2 kable wychodzące z cewki tzn. czerwono-żółty i czerwono-szary, przy czym ten pomiar i tak zbyt wiele nie powie i napięciu generowanym przez cewkę.
Jednak najpierw trzeba sprawdzić miernikiem, czy cewka na pewno jest bezmasowa. O tym jak to zrobić przeczytasz tutaj: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/simson-s51-1b-12v-problem-ze-swiatlem-stop,45018.html
Jeśli jest bezmasowa, to jest na 12V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:39, 25 Mar 2015    Temat postu:

Zrobiłem tak jak kazałeś, po przyłożeniu jednego styku do silnika, a drugiego do kabla wychodzącego z cewki ładowania na wyświetlaczu nic nie pokazywało, po odłączeniu 1 więc chyba ok, wygląda na to że 12v.
Kolejna sprawa. Sprawdziłem przy okazji cewkę świetlną, okazało się że napięcie jest równe 0, a światła były na krótko z cewką ładowania. Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu cewki jak ją wywale?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:51, 25 Mar 2015    Temat postu:

stasiu007 napisał:
Zrobiłem tak jak kazałeś, po przyłożeniu jednego styku do silnika, a drugiego do kabla wychodzącego z cewki ładowania na wyświetlaczu nic nie pokazywało, po odłączeniu 1

Cały czas powinno być "1": z podłączonymi kablami i nie podłączonymi (na zakresie omomierza).

stasiu007 napisał:
Sprawdziłem przy okazji cewkę świetlną, okazało się że napięcie jest równe 0

Napięcie mierzone między jakimi punktami? Trzeba pisać precyzyjnie.

Cewka: czy nie ma uszkodzeń, czy ma punkt lutowniczy z drutem przylutowanym do korpusu, sprawdzić omomierzem na zakresie 200 omów, czy jest zwarcie między metalowym korpusem (rdzeniem) a odczepem (do tego jest przylutowany kabel).
Przy cewce z 2 odczepami to samo + czy jest zwarcie między odczepami oraz między korpusem a odczepami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:57, 26 Mar 2015    Temat postu:

Zmierzylem dzis opór dokladnie, na mierniku ustawione na 200 ohm i pokazywalo w granicach od 150 do 300. Czyli cewka masowa?

Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 16:01, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:01, 26 Mar 2015    Temat postu:

Prosiłem, abyś pisał między jakimi punktami mierzysz... Nie jestem jasnowidzem.
Jeśli to był pomiar między masą, a jednym z odczepów cewki ładowania i zmierzona wartość wynosi ok. 1-2 omy, to jest to cewka masowa.
Jak na zakresie do 200 można zmierzyć wartość od 150 do 300? Dlaczego ta wartość "pływa" między tymi wartościami (powinna być stabilna) - na pewno mierzysz rezystancję na zgaszonym silniku?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 16:12, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:38, 26 Mar 2015    Temat postu:

Tak mierzone na zgaszonym. Wyciagnąłem cewke, na obudowie cewki w jednym miejscu jest przylutowana. Masowa?

Edit.
Nie wykluczam ze miernik jest zepsuty. Jak mam na ohm i 200 chwilami ekran przygasa jak dotknę masy i jednego styku. Jak przełącze na 2000 pokazuje 001.


Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 17:05, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:39, 26 Mar 2015    Temat postu:

stasiu007 napisał:
na obudowie cewki w jednym miejscu jest przylutowana. Masowa?

Tak, jeśli jest tam przylutowany drut. Bo może być tylko kropla cyny.

Jeśli na zakresie 2000 pokazuje ,001 (0,001 kilkoma) czyli zwarcie, to pewnie masowa. O ile mierzyłeś między metalowym korpusem cewki a jednym z odczepów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:53, 26 Mar 2015    Temat postu:

Wlanie tak mierzylem. Przylutowany jest drucik na 100%. Teraz jak sprawdzic czy 6 czy 12? Dac zdjecia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:06, 26 Mar 2015    Temat postu:

Jeśli jest masowa, to jest to instalacji 6V (dotyczy cewki ładowania, czyli z 2 odczepami).
Do 12V nie było cewek masowych, bo one współpracują z mostkiem, więc muszą być bezmasowe.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 18:07, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:20, 26 Mar 2015    Temat postu:

Czyli pozostaje kupic nowa 12v. A czy ta moze zostac i sluzyc jako swietlna? Teraz mam podlaczone do niej swiatla przod i tył, zarowki 12v i jasno swieca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:47, 26 Mar 2015    Temat postu:

Jeśli dobrze świecą, to czemu nie - może być, jako cewka świetlna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin