|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:52, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
I wtedy jeden z przewodów cewki, np czerwono-szary podłączam na styk 59, a drugi zaślepiam tak?
I czy w miejscu cewki świetlnej może byc ładowania, a ładowania w miejscu świetlnej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:21, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, jeden z przewodów podłączasz na styk 59 stacyjki. Drugi styk (czy też kabel) zostawiasz nie podłączony do niczego. Przy czym nie jest obojętne, który kabel użyjesz, bo na jednym napięcie jest większe (teoretycznie kabel czerwono-szary) a na drugim mniejsze (czerwono-żółty). Trzeba zobaczyć, na którym żarówka lepiej świeci.
Z tym pytaniem o miejsce: masz na myśli miejsce montażu w iskrowniku? Jeśli tak, to możesz zamienić cewki miejscami - nie ma to znaczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:27, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Zauważyłem właśnie że na zółto-czerwonym styku napięcie jest mniejsze.
Teraz pytanie kolejne, bo zamówiłem cewkę ładowania, i tu moje pytanie: trzeba będzie lutować przewody tak? Obojętnie który do którego styku?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:41, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, trzeba będzie lutować.
Wszystko jedno, który kabel do którego ze styków ~~ mostka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:47, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Trzeba zwrócić na coś szczególną uwagę przy lutowaniu, żeby większych szkód?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:53, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Najpierw przykręć cewkę do podstawy, potem przymierz kable, ułóż je żeby nigdzie nie było zwarcia do masy, pasowały do wiązki i dopiero lutuj.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:34, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Czy jak bedę lutował ten przewod to muszę uważać żeby druta nie przepalić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:00, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Nie ma takiej możliwości - lutownica, to nie palnik acetylenowo-tlenowy
Możesz najpierw poćwiczyć lutowanie na jakiś kabelkach...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:45, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawa ma się tak: Klakson nie działa, przypadkowo dotknąłem do obudowy iskrownika, która była na silniku i się odezwał. Między klaksonem a iskrownikiem iskrzyło. Co może być nie tak?
Drugi problem to brak pozycyjnego z tyłu, z przodu jest.
Kierunki działają, jutro biorę się za składanie wszystkiego do kupy, tylko nie wiem o co chodzi z tymi dwoma rzeczami
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:08, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | Klakson nie działa, przypadkowo dotknąłem do obudowy iskrownika, która była na silniku i się odezwał |
Czyli klakson działa, tylko jest jakiś problem na kablach. Nie wiem czym dotknąłeś do obudowy iskrownika, ale pewnie zamknąłeś obwód, czyli zwarłeś do masy jeden styk klaksonu i wtedy się odezwał. Jeśli tak, to musisz sprawdzić odcinek: styk klaksonu - włącznik klaksonu na kierownicy - masa. Szczególnie włącznik i jego podłączenie do masy.
Oryginalnie na schemacie instalacji dla 12V, z założenia nie ma światła postojowego z tyłu. Nie wiem, jakim schematem w końcu się posługujesz - masz na nim postojowe tylne w 3 pozycji stacyjki? Jak pisałem, ten schemat z pierwszego postu nie nadaje się dla 12V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:13, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Pracuje na podstawie tego schematu. Masa jest dziwnie włączniku klaksonu, ponieważ nie ma kabla, tylko styk masy jest przylutowany bezpośrednio do obudowy włącznika klaksonu, do takiej blaszki na nim.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:26, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Włącznik klaksonu ma styk masy właśnie na obudowie, która jest połączona z kierownicą a ta z ramą (masą). Masa nie jest wyprowadzona osobnym kablem. Czyli do włącznika dochodzi 1 kabel biegnący od klaksonu i naciśnięcie włącznika powoduje zwarcie tego kabla do masy (kierownicy) i uruchomienie sygnału dźwiękowego.
Jeśli dotkniesz tym kablem od klaksonu do masy (silnika), to klakson powinien się odezwać. Jeśli naciśnięcie włącznika nie uruchamia klaksonu, to albo włącznik do bani albo nie ma dobrego połączenia z masą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:30, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elektryka złożona, wszystko porobione jak należy i tak samo działa. Dzięki Ci Syzyf za wszystkie rady, masz na prawdę duże pojęcie, co widać.
Do zamknięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|