|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:23, 22 Mar 2015 Temat postu: Schemat, czy będzie dobry? |
|
|
Witam panowie, mam teraz troche czasu więc biorę się za moja maszynkę. Chcę połozyć od nowa instalację do simsona, bo moja miała już wielu "fachowców". Dysponuje iskrownikiem 12v, kierunki mam założone, ale nie działają. Klakson też nie. Czujnika stopu nie ma, nie ma też żadnej elby, ani nic w tym rodzaju, jest tylko prostownik, który nie jest podłączony. Światła mam na krótko, zapłon tak samo. I tu moje pytanie, czy taki schemat będzie odpowiadał do mojego [link widoczny dla zalogowanych] ? Dodam że teraz zapłon platynowy. Wydaje mi sie dość prosty schemat, tylko mam pytanie odnośnie złącza w stacyjce na schemacie, te które nie jest opisane na obrazku? Które to złącze? To któreś z tych trzech, które są obok siebie? Chodzi dokładnie o to między 30 a 57a. pozdrawiam, i licze na pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:13, 22 Mar 2015 Temat postu: Re: Schemat, czy będzie dobry? |
|
|
stasiu007 napisał: | czy taki schemat będzie odpowiadał do mojego? |
Nie będzie pasował, bo to jest schemat do instalacji 6V (ktoś mający mierne pojęcie domalował na nim, że jest uniwersalny: 6V/12V).
Styk, o który pytasz, to tzw. "styk potrójny", czyli 3 konektory połączone ze sobą i z niczym innym. Zobacz fotkę: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Radzę nie posługiwać się schematem ze stacyjką narysowaną w ten sposób, czyli w układzie wizualnie odpowiadającym rozkładowi styków: "jak to oczy widzą". I dodatkowo "dla ułatwienia" w odbiciu lustrzanym
Z takiego rysunku nic kompletnie nie wynika, bo nie widać jak następuje połączenie styków w różnych położeniach kluczyka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:16, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli zadnych kabli sie do niego nie podłącza?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:05, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Do styku potrójnego można podłączyć max 3 kable i są one wtedy ze sobą zwarte - to jest taka "złączka na stałe". Jest zamontowana na stacyjce, ale przełączanie kluczykiem nie powoduje, że ten styk zostanie z innym połączony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:34, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Syzyf, a powiesz mi co trzeba zmienić w tym schemacie, by pasował do 12v? Dużo zmian?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:05, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ten który tam jest, jest dla mnie trochę nie jasny, no i posiada elbę, co ja chcę w swoim pominąć, tak samo kontrolkę kierunków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:22, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli np. kontrolki kierunków ma nie być, to ją usuwasz ze schematu i tyle.
stasiu007 napisał: | Ten który tam jest, jest dla mnie trochę nie jasny |
Mogę Ci wyjaśnić, jeśli czegoś z tego schematu nie łapiesz - pytaj...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:32, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jest kilka pytań tak na teraz:
1. Czy jak kupię kompletną instalację u Jacka, to kolory będa takie jak na schemacie?
2. Kable do stacyjki podłączam tak jak na schemacie, nie myśląc o położeniu kluczyka, po prostu patrze na numery schematu, i na numer na stacyjce i podłączam kable odpowiednie tak?
3. Czy można pominąć czujniki stopu, po prostu wywalając z schematu?
Przepraszam jeśli pytania są dla niektórych łopatologiczne ale w sprawach elektryki jestem kompletnie zielony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:51, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ad. 1 Nie kupowałem, więc nie wiem - może ktoś inny się wypowie.
Ad. 2 Schemat trzeba najpierw zrozumieć tzn. wiedzieć, które kable są do czego podłączone, dlaczego w taki a nie inny sposób. Dopiero potem można cokolwiek podłączać. Podłączanie "na małpkę", tylko wg numerów i kolorów kabli skończy się porażką w większości przypadków. Mózgu należy używać i bądźmy szczerzy: w przypadku Simsona nie trzeba być Einsteinem, aby ogarnąć instalację. Kilka neuronów wystarczy
Ad. 3. Jeśli nie chcesz mieć "stopu", to wywalasz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:56, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno pytanie odnośnie Elby, można ją jakoś zastąpić przerywaczem, i prostownikiem, bez elby tak jak miałem to przed tem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:07, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
ELBA ma w sobie: przerywacz kierunków oraz układ ładowania.
- przerywacz (najlepiej elektroniczny np. do Malucha) można kupić osobno.
- układu ładowania "można" nie używać, tzn. tymczasowo obejść się bez niego, podłączając tylko mostek prostowniczy. Ewentualnie użyć regulator ze skutera. Przy czym koszt przerywacza i regulatora wyniesie tyle co ELBA (albo więcej)
Dla instalacji 12V można podłączyć tylko mostek prostowniczy, choć akumulator może gazować przy dłuższej jeździe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:12, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Z Mostkiem prostowniczym, i przerywaczem nie ma problemu, bo mam je w domu. Syzyf, sorry że tak męczę, ale znalazłem taki układ, wiem że od 6v, ale bez elby, z przerywaczem i mostkiem. Może być taki: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:23, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Można na jego bazie zrobić instalację dla 12V. Główna różnica polega na tym, że tutaj nie ma mostka tylko jest prostownik diodowy i inna cewka ładowania (masowa). Dla 12V trzeba 2 kable z cewki ładowania podłączyć na styki ~~ mostka a jego plus na styk 30 bezpiecznika (na tym schemacie).
Lampę tylną można zasilić z akumulatora albo z cewki świetlnej (jeśli wydoli dla zasilenia obu lamp: przód i tył).
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 23:24, 23 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:33, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Te ~~ To który numer na tym ostatnim schemacie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|