 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:00, 10 Lip 2010 Temat postu: Schemat elektryczny Simson s51 ze stacyjką od sr50 |
|
|
Witam , tak jak w temacie poszukuje całego schematu do mojego Simsona.
Szukałem w Googlach i na forum ale nic nie mogę znaleźć . Najlepiej jak by był cały bo jak podłączyłem stacyjkę tak jak pisało na forum numerami to nie działa ... Schemat ma być na Elbe 12V bez mostka prostowniczego .
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam .
TAG-SYZ ELEK-INSS
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:47, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Raczej nie znajdziesz takiego gotowego schematu. bo to nie jest oryginalne. No chyba, że ktoś sobie zrobił i się pochwalił zamieszczając schemat. Musisz popatrzeć na schemat instalacji od swojego Simsona, zobaczyć co ma być podłączone na jakiej pozycji itp. i zrobić to na logikę.
Tutaj masz podobny temat:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/zamiana-stacyjki,26696.html
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:36, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za odpowiedz . A mam jeszcze dwa pytanie światła w sr-ce idą z cewki czy z akumulatora ? Bo słyszałem ze z akumulatora .... I czy nie padnie mi akumulator szybciej jak będzie ładowanie z samej elby bez prostownika ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:06, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Oryginalnie w żadnym Simsonie światła przód/tył nie są zasilane z akumulatora lecz z cewek.
Z aku są tylko kierunki, klakson, światła postojowe i ewentualnie oświetlenie licznika.
Skoro masz 12V, to dlaczego nie chcesz zakładać mostka? Koszt niewielki (ok. 3 zł) a ładowanie dużo lepsze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:39, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi o to ze nie chce tylko nie sprawdziłem nawet ceny ale jak mówisz ze jest nie drogi to go założę a dożo się rożni elektryka sr-ki od s51 ??? Jak nie ma większych różnic to może przerobie całą elektrykę na tą z sr-ki....
Ostatnio zmieniony przez Kat dnia Sob 23:40, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:47, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Schematy wszystkich Simsonów są do siebie podobne, choć oczywiście są różnice w wyposażeniu (kontrolki, EWR, układ ładowania itp).
Możesz sobie sam porównać:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:59, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc to powinno mi wystarczyć jakoś to podłącze pozdro ....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:07, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem instalacje z sr-ki i niby wszystko działa ale przy próbie odpalenia nic od czasu do czasu coś strzeli i tyle zapłon i przerwę regulowałem kilka razy , dodam ze niedawno silnik był remontowany wymieniłem wszystkie uszczelki i simeringi oraz mam założony nowy komplet "cylinder+tłok+pierścienie" gaźnik czyściłem ale tez nie pomaga ... Był bym wdzięczny jak by mi ktoś opisał tak w jak najprostszym języku jak ustawić zapłon na żarówkę ... Cewkę w\n mam z poloneza .
Pozdro i z góry dzięki za pomoc ...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:10, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Na magnecie i na karterze powinieneś mieć 2 kreski/znaki. Znak na karterze widać na tym zdjęciu (z innego tematu):
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozwarcie styków ma nastąpić, gdy te znaki są naprzeciw siebie.
Obejrzyj sobie przerywacz przez otwory w magnecie: jest do niego przykręcony kabelek małą nakrętką. Bez ściągania magneta musisz ją odkręcić i ostrożnie wyjąć (uwaga na magnesy).
Odłączasz kabelek od tego styku i do gwintu śrubki przerywacza podłączasz swój kabelek od żarówki (drugi styk żarówki na plus baterii, a minus baterii na masę motoru).
Obwód zamyka się więc poprzez przerywacz: gdy styki są zwarte to żarówka świeci.
Teraz ustawiasz magneto tak aby znaki się pokrywały. W momencie rozwarcia styków (punkt zapłonu) żarówka powinna zgasnąć. Kręcisz więc powoli magnetem w lewo/prawo i patrzysz, czy żarówka gaśnie dokładnie gdy znaki są naprzeciwko. Jeśli gaśnie wcześniej (znak na magnecie jest z lewej strony w stosunku do znaku na karterze), to zapłon jest za wcześnie. Musisz trochę popuścić 2 śruby mocujące podstawę iskrownika i obrócić go lekko w prawo.
Jeśli znak na magnecie będzie bardziej na prawo, to zapłon jest za późny i podstawę trzeba obrócić w lewo.
Musisz tak ustawić podstawę aby żarówka gasła po pokryciu się znaków.
Potem dokręcasz 2 śruby podstawy, zakładasz kabelek na przerywacz i gotowe.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:08, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ok rozumiem a jeżeli nie ma się znaków to da się je jakoś zrobić , bo mam nowe magneto i na nim nie ma żadnej kreski nic na karterze coś jest .... bo cały stator jest w idealnym stanie prawie nowy cewki wszystko więc to raczej musi być zapłon albo cewka w\n ale w polonezie działała wiec to raczej tez odpada ...
Ostatnio zmieniony przez Kat dnia Wto 21:10, 31 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:24, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, oczywiście znaki można sobie samemu zrobić. Moment zapłonu ma nastąpić 1,8mm przed GMP tłoka przy 50cc (1,4mm przy 70cc).
Trzeba więc ustalić, w jakim położeniu magneta to ustawienie tłoka nastąpi i natrasować cienką kreskę na magnecie naprzeciwko kreski na karterze.
Ustalenie tego położenia tłoka najdokładniej robi się czujnikiem zegarowym. Można też suwmiarką albo jakimś samorobnym przyrządem, np. opisanym tutaj.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:48, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A mam taki pomysł , jak by przy ściągniętej głowicy cofną tłok o 1,8mm i w tedy zaznaczył kreską kiedy to następuje . Zdało by to egzamin ???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:56, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Możesz tak zrobić przy użyciu głębokościomierza suwmiarki. Tylko drobna uwaga: nie powinno się cofać tłoka, czyli kręcić magnetem w lewo, bo w przypadku luzów na łożysku tłoka, korbowodzie itp. ten pomiar nie będzie dokładny. Trzeba obracać magneto w prawo, czyli poruszać tłokiem zgodnie z kierunkiem suwu.
Czyli wysuwasz "pręcik" suwmiarki na 1,8 mm, ustawisz ją na krawędzi tulei i kręcisz magnetem w prawo aż denko tłoka dotknie suwmiarki.
Edit: w ostatnim zdaniu jest błąd - patrz mój następny post.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 9:10, 01 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:05, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A to ze tłok jest wypukły to w niczym nie będzie przeszkadzać czy porostu ustawić suwmiarkę na najwyższym punkcie tłoka ??? I rozumiem ze jak będę miał GMP to w tedy zrobić kreskę na magnecie i na katerze w jednym położeniu ponieważ chce zrobić nowe wyraźne oznaczenie...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:08, 01 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Suwmiarkę ustawiasz przy krawędzi tulei, nie w najwyższym punkcie tłoka.Zobacz na to zdjęcie z innego tematu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kreski nie robisz, gdy tłok będzie w GMP lecz 1,8 mmprzed GMP.
W poprzednim poście trochę źle napisałem aby wysunąć "pręcik" suwmiarki na 1,8 mm. Trzeba najpierw ustawić tłok w GMP i zmierzyć jak głęboko od krawędzi tulei jest denko tłoka. I dopiero do tego odczytu dodać 1,8 mm.
Czyli ustawisz tłok w GMP, mierzysz odległość denka tłoka od krawędzi tulei (np. 0,26mm) i do tego dodajesz 1,8 mm czyli wysuwasz pręt suwmiarki na 0,26+1,8=2,06 mm. Jeśli ten pierwszy pomiar wyniesie 0,0mm to wtedy wysuwasz na 0,0 + 1,8 mm= 1,8mm.
Jak tłok dotknie suwmiarki, to robisz kreskę na magnecie naprzeciwko kreski na karterze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|