|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kostex
Nowicjusz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:11, 11 Mar 2013 Temat postu: simson elektryka |
|
|
Jak podłączyć światła z przodu do której cewki??? Jak rozpoznać która cewka świetlna ,a która zapłonowa w simson elektronik 6v. wychodzi na to że mam zapłon z cewki świetlnej, a cewka zapłonowa nie działa. Jak to możliwe? Po zamianie kabli , czyli z cewki zapłonowej na moduł nie pali, a podłączając cewkę (chyba świetlną) na moduł pod 14 jest zapłon łącznie z tylnymi światłami ,stopem , kierunkowskazami i postojem z akumulatora .
Podłączając prąd z akumulatora pod wsuwkę w stacyjce nr.59 są światła tak jak powinno być na drugim położeniu po przekręceniu kluczyka. (wcześniej są tylko z tyłu, czyli wygląda na to że stop i postojowe z tyłu są z cewki ładowania , a świetlna zasila tylko przód. Proszę o pomoc . Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:42, 11 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Przenoszę z "Simson"
Cewka zapłonowa to ta która jest po lewej stronie od impulsatora ( taka żółta, czerwona lub czarna kostka ). Z cewki zapłonowej powinien oryginalnie wychodzić czerwony przewód idący do styku 14 modułu.
Cewka świetlna to cewka, z której wychodzi jeden przewód. Oryginalnie powinien być koloru
czerwono-białego. Idący do styku 59 stacyjki.
Cewka ładowania w Twoim przypadku ( instalacja 6V) posiada dwa przewody. Jeden kolor żółto-czerwonego i drugi czerwono-szary.
Dobrze myślisz. Cewka świetlna zasila tylko przednią lampę. Cewka ładowania zasila lampę przednią i żarówkę stopu.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pon 21:43, 11 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kostex
Nowicjusz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:09, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam. Przypuszczam ,że mój simson to s51 przerobiony na enduro i platyniarz przerobiony na elektronika z tym , że ktoś kupił sam stator z impulsatorem i wykorzystał stare cewki. Kabel z cewki po lewej stronie podłączyłem pod moduł (14), a z prawej strony cewkę pod59 i nic, nie odpala nie ma prądu. Kolory kabli są rzeźbiło i nic nie pasuje . (świetlna szary, zapłonowy biały ) Podłączyłem odwrotnie i odpala super . Mam stop , w pozycji drugiej kluczyka mam światło w tylnej lampie, a w przedniej nic. Mam kierunkowskazy i postojówkę na ostatniej pozycji kluczyka ale to z akumulatora. Lampa jest pod halogen ale siedzi żarówka zwykła 35w.Kupiłem cewkę świetlną polską ale grubość kabla w zwoju jest większa niż w świetlnej a mniejsza niż w "zapłonowej". Może ktoś zamienił cewki miejscami??? Nowa cewka jest w folii , nie rozpakowałem jej , więc mogę zwrócić. Nie wiem czy tak może być ale dotknąłem do stuku nr 2 w stacyjce (czyli 2 z modułu i wyraźnie mocno "kopie"). Problem tkwi w zasileni styku nr 59 w stacyjce prądem. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:54, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W takim razie ta cewka na której odpala to pewnie jest zapłonowa. Ta z której wychodzą dwa przewody to ładowania (pod warunkiem, że ktoś nie założył cewki od instalacji 12V ) no i pozostała z której wychodzi jeden przewód to świetlna.
Skombinuj sobie miernik elektryczny. Podepnij cewki tak, żeby odpalał i żeby było światło tylne na drugiej pozycji stacyjki. Na zgaszonym silniku przekręć stacyjkę na 2 pozycję. Czy wtedy światło tylne świeci ?
W momencie, jak świeci tylne światło co masz podpięte pod styk 59 stacyjki ?
Napisz jeszcze raz, gdzie masz podpięte przewody, które idą z cewki która ma dwa przewody ?
To że kopie na styku 2 stacyjki, to jest normalne, gdyż jest ten styk ( wewnątrz modułu ) połączony ze stykiem 14, czyli z cewką NN (niskiego napięcie) która podczas pracy silnika generuje napięcie ok. 400V więc lepiej się nie dotykać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kostex
Nowicjusz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:05, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
witaj. tylne swiatło na 2 pozycji stacyjki swieci tylko przy zapalonym silniku więc myślę że prąd idzie z cewki ładującej razem ze stopem ,myślałem że cewka nawinięta cienkim drucikiem to swietlna jest z prawej a ta grubym to zapłonowa(niedziała)z lewej ale najwyrażniej są zamienione tak więc ta z prawej strony z cienkim drucikiem musi być ,tak jak piszesz zapłonowa bo chyba niema możliwosci żeby cewka swietlna nawet 12v zasiliła zapłon.wczesniej przed wymianą instalacji (potopionej)było swiatło z przodu ale po dodaniu gazu gasło a w cewce ładowania były zmostkowane kable i zczepy w jeden, rozżeniłem to cudo (nie było akumulatora)i podłączyłem jeden pod prostownik jak na schemacie a drugi pod stacyjkę pod wsuwkę obok 59-mały pierścień na schemacie bez numeru chyba ładuje bo bo kierunki jakby lepiej swiecą przy zapalonym
Ostatnio zmieniony przez kostex dnia Wto 22:29, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:19, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Tak cewka z cienkim drutem to zapłonowa.
W takim razie przewód idący z cewki świetlnej podepnij pod styk 59 stacyjki. Świeci wtedy tył ?
Jeśli przód nie będzie świecił to sprawdź: żarówkę, połączenie z masą oprawki żarówki ( przewód masy idzie pod bak i tam jest przykręcony do ramy).
Przewód który idzie do przełącznika długie/krótkie powinien być oryginalnie koloru biało-czarnego i powinien iść do styku 56 stacyjki. Następne dwa przewody ( biały i żółty ) z przełącznika długie/krótki powinny iść do lampy przedniej.
Jeśli nie masz oryginalnych kolorów to zorientuj się który przewód z tego przełącznika idzie do stacyjki a które do lampy i podłącz tak jak napisałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kostex
Nowicjusz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:21, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
podłączałem pod 59 tą swietlną (zdechłą) i niema swiateł ale podłączyłem pod 59 plus z akumulatora i jest ok. są swiatła z przodu na drugiej poz. stacyjki więc jest drożnośc a tylne swiatło i stop działało wczesniejpo odpaleniu idę założe nową cewkę swietlną u mnie jest z lewej strony z grubym kablem i to mnie skołowało najwyżej coś sfajcze mam nadzieję że bezpiecznik .podpinałem wg.schematu"przeróbka z platynek na elektronik "i tam jest podpięcie stopu razem z cewką ładowania ten na wprost 59 bez numeru plus jeszcze od prostownika.drugi kabel od ładowania idzie przez bezp.teżdo prost. postój tył idzie pod 58 .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:29, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ten styk na wprost 59 to jest styk potrójny. Tak go nazywaj, będzie wiadomo zawsze o co chodzi. Jest tylko jeden taki i nie ma numeru.
Skoro jak pod 59 dałeś plus z aku i światła działają, a gdy podepniesz cewkę to nie działają to jak piszesz winna może być cewka.
Sprawdź tą nową.
Jaką żarówkę masz z przodu 35W czy 25W ?
Zrób jeszcze tak że ten przewód od (prawdopodobnie ) uszkodzonej cewki podepnij pod jeden styk żarówki, a drugi styk żarówki do masy. Zapal silnik i sprawdź jak świeci i czy w ogóle świeci.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kostex
Nowicjusz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:58, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam. Własnie skończyłem walką z simsonem otóż tak jak radziłes podpiołem żarówką popod kabel idący od cewki tej swietlnej i odziwo zaczęła świecić , fakt że przerywała ale świeciła. (przednia żarówka 6v h4 4045w , postojówka 12v wsuwana zaadoptowana od deski rozdzielczej poloneza ). Ale okazało się, że zginą stop i postojówka z tyłu, po zrobieni kilku kółek wokół simsona ściągnąłem po raz któryś magneto Postanowiłem wymienić cewkę i wyszło na jaw, że odlutowany kabelek masy w cewce, przylutowałem to i światła są super., i nie mrugają., ale pozostał problem stopu i postojówki, a także ładowania. Znów ściągnąłem magneto i znów się okazało, że jest urwany jeden z kabelków, więc ponownie go przylutowałem. Po odpaleniu odnalazł się stop i postojówka i prąd na kabelku od ładowania, dziwne bo przylutowałem w cewce tylko jeden kabelek, pokazuje 9v, tak jeden jak i drugi.
W tym momencie jest wszystko tak jak potrzeba. Dzięki bardzo za pomoc postaram się wrzucić zdjęcie simsona który jest dla mojej córki i junaczka dla mnie.
Dodam jeszcze ,że sprawdzając prąd w cewce świetlnej żarówką 12v , świeci jak wściekła. Dziwne.... Ale nic nie będę cudował .
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|