|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:52, 07 Lut 2011 Temat postu: Simson S51 12V platynki pytanie o mase. |
|
|
Witam. Mam simsona tak jak w temacie S51 12V przerywacz mechaniczny. Mam taki mały problem że simson nagle stracił iskrę. Cewka butelkowa jest w porządku sprawdzałem. Martwi mnie jednak inna sprawa. Kabel który idzie od cewki zapłonowej do styku nr. 2 na stacyjce. Gdy go odepnę od styku nr. 2 i sprawdzam miernikiem do masy to wychodzi na to że on ma masę. Czy to jest normalne?
TAG-SYZ ELEK-PLAT
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:05, 07 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tak to normalne pod warunkiem co sprawdzałeś to na pozycji stacyjki 0 i 3.
W pozycji 1 i 2 styk przewód nr 2 jest rozwarty z masą czyli istnieje możliwość odpalenie silnika.
Kabel nr 2 jest podłączony pod cewkę zapłonową i kondensator no i jak wynika z numeru podłączony jest na styk 2 stacyjki.
Do styku 31 stacyjki jest podłączony przewód masowy który styka się z przewodem nr 2 w pozycji 0 i 3 stacyjki powodując zgaszenie silnika.
PS. Nie doczytałem wszystkiego ale już nie będę kasował wypowiedzi bo może się przyda;)
Jeżeli odłączyłeś nr 2 od stacyjki i on cały czas ma styk z masą, czyli prąd w kondensatora jest cały czas podawany na masę w rezultacie spowoduje właśnie brak iskry.
Sprawdź więc gdzie styka się z masą. Możesz też odłączyć przewód nr 2 od przerywacza i wtedy sprawdzić czy będzie iskra, jednak przy takim połączeniu nie będzie możliwości zgaszenie silnika stacyjką.
Można tak połączyć tylko w celu sprawdzenia, no chyba że nie potrzebujesz gaszenia
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pon 22:11, 07 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:31, 07 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie też tak myślałem. Tylko moje pytanie jest gdzie może ten kabel stykać się z masą? Jutro zdejmę iskrownik i sprawdzę co tam się podziało.
Mam jeszcze jedno pytanie. Bo coś czuje że to wina kondensatora jest. Mam teraz przed sobą nowy kondensator i gdy przyłożę jedno końcówkę miernika do obudowy kondensatora a drugą do tej śrubki co się kable przykręca miernik milczy. A przy starym jak tak zrobię to miernik daje znać że obieg się zamyka. Co o tym sądzisz?
Ostatnio zmieniony przez Piotrek16 dnia Pon 22:44, 07 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:36, 07 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Pustack - znowu dałeś się złapać na pułapkę przy porównywaniu zapłonu elektronicznego z platynkowym
Ale to nic, bo człek uczy sie na błędach.
Przy zapłonie platynkowym, równolegle do przerywacza jest podłączona cewka zapłonowa w iskrowniku (NN-niskiego napięcia). Cewka, to ileś tam zwojów drutu zatem miernik pokaże "zwarcie" i jest to normalne. Podłączając miernik między kabel odłączony od styku 2 a masę wykrywasz więc połączenie poprzez zwoje cewki i miernik piszczy.
Kondensator ma być izolacją, czyli miernik nie powinien pokazać zwarcia. Zwarcie oznacza uszkodzenie kondensatora (zwarcie okładzin) aczkolwiek jest to sytuacja bardzo rzadka.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 23:39, 07 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:10, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tak zgadza się cewka NN dotyka do statora przez to jest masa. Tylko ani nowy a ani stary kondensator nie izoluje. Gdy przy kondensatorze odkręcę kabel od cewki NN to kondensator izoluje ale gdy go przykręcę to znowu miernik piszczy. Sam nie wiem co to może być. Sprawdziłem kabel przy cewce nigdzie nie jest uszkodzony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:45, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nosz... Znowu wybaczcie:)
Wydaje mi się, że nie do końca zrozumiałeś wypowiedz Syzyfa która też po części była skierowana do mnie.
Kiedy kondensator nie jest nigdzie podłączony i połączysz jeden styk miernika do obudowy a drugi do śrubki to miernik będzie milczał. Bo przecież kondensator to dwie warstwy przewodnika oddzielone izolatorem.
Wracając do wypowiedzi Syzyfa cewka to ileś tam zwojów drutu zakończonych na masie.
Więc jeśli kondensator umieszczony jest w obudowie statora, zatem jego obudowa ma styk z masą.
Jeśli do śrubki przykręcisz kabel NN to właśnie przez te zwoje cewki do masy zamknie się obwód.
Przy zamontowanym kondensatorze w statorze, podłączeniu do śrubki kabla NN, podłączeniu miernika na obudowę kondensatora i na śrubkę miernik będzie piszczał jak pisałem przez te zwoje cewki jest masa.
Kiedy odłączasz kabel NN od kondensatora, miernik milczy bo jedna okładzina ma styk z masą (obudowa) natomiast druga okładzina (śrubka) nie ma styku z masą bo nie ma podłączonej cewki przez którą obwód mógłby się zamknąć do masy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:26, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Przed chwilką zlokalizowałem usterkę. To całe zmieszanie było spowodowane defektem platynek. Platynki są do wymiany: nie zamykają obiegu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:28, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Problem rozwiązany, zamykam.
Ostatnio zmieniony przez grzesiek_simsons51 dnia Wto 19:00, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|