 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:08, 23 Mar 2016 Temat postu: Simson S51 B2-4 elektronik 6v Brak iskry |
|
|
Witam ,jadąc spokojnie Simson w czasie jazdy zgasł po sprawdzeniu świecy okazało się że nie ma iskry więc :
-zmieniłem świece na nową lecz brak skutku
-zmieniłem cewkę butelkową (WN) oraz przewód WN
-cewkę zapłonową
Brak skutku
Niestety nie wiem co może być przyczyną tej awarii, czekam na wasze pomysły oraz z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Śro 19:30, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:31, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pozostał do sprawdzenia moduł zapłonowy.
Wskazówki: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/rozwiazywanie-wiekszosci-problemow-z-zaplonem-elektronicznym,25036.html
Odnośnie miernika, o który pytałeś na PW, to do podstawowych pomiarów wystarczy najprostszy za ok. 20 zł, choćby np. UNI-T M830B , np: [link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście można kupić trochę droższy, z funkcją np. pomiaru temperatury, pojemności, testerem ciągłości obwodu z "piszczałką" (piszczy przy zwarciu obwodu - nie trzeba patrzeć na wyświetlacz) - wszystko zależy od zasobności kieszeni.
Ciut droższy z "piszczałką": [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 9:06, 24 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:32, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem cewkę na starą w simsonie pojawiła się iskra myślałem że już wszysto okej przejechałem 2km i klapa . Kupiłem miernik (DT-830B) za grosze nie potrafię się tym posługiwać ale próbowałem
ustawiłem miernik na 750 ACV
czerwony kabel na styk 14 modułu czyli cewki i czarny do masy na liczniku pokazało 005 mam wrażenie że cewka NN jest do wymiany?
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Czw 18:39, 24 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:17, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Odnośnie obsługi miernika: nikt nie rodzi się z umiejętnością jego obsługi. Na szczęście jest instrukcja obsługi, którą trzeba przeczytać.
Pomiar napięcia cewki zrobiłeś prawidłowo: na zakresie AC 750V, między stykiem 14 modułu a masą. Wynik (podczas kopnięcia) rzędu 5V jest jednak za niski - powinno być ok. 100V.
Zrób taki pomiar ale na samym kablu z cewki NN, tzn. odepnij go od modułu i podłącz do niego miernik (nie trzymaj ręką, bo może kopnąć).
Druga sprawa, to musisz zmierzyć rezystancję cewki między tym kablem od styku 14 a masą ( na zakresie 2000 omów miernika): powinno mięć rzędu 500-800 omów ( NIE "kopać" silnika podczas pomiaru!).
Szczegóły w sekcji "Cewka NN" tematu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/rozwiazywanie-wiekszosci-problemow-z-zaplonem-elektronicznym,25036.html
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:28, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Sorry te 005 było na AC 200V przełączyłem na AC750V pokazuje 000 lub 001
mierzyłem rezystancję po podłączeniu miernika w kabel 14 a drugi do masy nic nie pokazało
dotknąłem styk 14 czerwonym i czarnym mase na zakresie 2000 omów pokazało 003
wychodzi na to że w tym kablu nie ma żadnego prądu
Możliwe że ten kabel od styku 14 jest przerwany lub nie łączy ?
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Czw 23:24, 24 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:19, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko jedo, czy pomiar był na AC 250V, czy 750V - jeśli miernik pokazał chwilowo np. 005V, to jest to 5V bez względu na zakres.
Jeśli między kablem odpiętym od styku 14 modułu a masą miernik pokazał 0 omów, to znaczy, że jest przerwa. Czyli albo kabel od cewki się urwał, przeciął itp. albo kabel dobry a cewka ma przerwę.
To już trzeba zdjąć prawą osłonę silnika i obczaić z wierzchu, czy coś tam widać z kablami. A jeśli nie widać, to zdjąć magneto i iskrownik (zaznaczyć sobie jego położenie, żeby nie ustawiać zapłonu!) i zmierzyć rezystancję między stykiem cewki NN a aluminiowym korpusem iskrownika. Jeśli będzie 0 omów, to cewka do wymiany.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:43, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Więc sprawa wygląda tak zmierzyłem rezystancję między stykiem cewki (musiałem mierzyć przez cyne ponieważ było tak przylutowane) a masą było 098 czyli 980 omów ?
Czyli wszystkemu stoi kabel od cewki ?
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Pią 17:43, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:37, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
098 omów, to 98 omów - to coś za mało, bo powinno być 500...800 omów.
Chyba, że mierzyłeś z kablem podłączonym do modułu, czyli źle. Trzeba kabel odłączyć od styku 14 i wtedy mierzyć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:56, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
odłączyłem kabel od styku 14 teraz nie pokazuje nic ale przecież to niby nowa cewka
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Pią 18:58, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:32, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pozostaje odkręcić cewkę, dobrze ją obejrzeć (szczególnie punkt lutowniczy z cyną, czy jest tam przylutowany cienki drucik) i ponownie zmierzyć między punktem lutowniczym a metalowym korpusem cewki.
Jeśli nadal będzie 0 omów, to cewka jest uszkodzona: ma przerwany drut w środku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:40, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nie trzeba podłączać cewki żeby sprawdzić rezystancję ?
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Pią 19:40, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:59, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Cewka NN, to po prostu kłębek drutu w izolacji nawinięty na metalowym rdzeniu. Drut ma 2 końce:
- jeden jest przylutowany do metalowego rdzenia (masa)
- drugi to widoczny na zewnątrz punkt lutowniczy (kabel do styku 14 modułu)
Zatem podłączając miernik do metalowego rdzenia i punktu lutowniczego można zmierzyć rezystancję drutu i stwierdzić ewentualną przerwę. Cewka nie musi więc być zamontowana w silniku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:01, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem cewki od Wsk kiedy dotykam i puszczam pokazuje się wartość od 600 do 900 ale kiedy dotykam cały czas nic nie pokazuje sprawdziłem czy tak samo pokaże na cewkach od Simsona ale cały czas nic.
Czyli cewka NN jest do wymiany ?
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Sob 13:02, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:46, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
bigusta12 napisał: | Sprawdzałem cewki od Wsk kiedy dotykam i puszczam pokazuje się wartość od 600 do 900 ale kiedy dotykam cały czas nic nie pokazuje |
Co to znaczy "nic nie pokazuje"?
Pomiar ma być tak robiony, że przewody mają być podłączone cały czas a nie tylko na chwile. To jakieś dziwactwo - przeczytaj instrukcję obsługi miernika.
Te chwilowe wartości zapewne wynikają z tego, że masz źle ustawiony zakres.
W takich przypadkach trzeba zaczynać od większego zakresu, a potem schodzić w dól, np. zacząć od 200k, 20k a potem 2000 (2k).
Jeśli na każdym zakresie będzie "1" (czyli przerwa), to cewka do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 13:47, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:41, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Na cewce od Wsk na zakresie 2000k pokazało 005 a na cewkach Simsona na każdym zakresie jest 1
Tak jak napisałeś cewka jest do wymiany zaproponuj która będzie lepsza :
1.http://www.jackmotors.pl/cewka-simson-aka-elctric-12v-6v-zaplonowa-id-2553.html
2.http://allegro.pl/simson-s51-sr50-end-cewka-zaplonowa-s-elektronik-i4778287758.html
Do mojej instalacji 6v będzie okej ?
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Sob 14:41, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|