 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peteero
Nowicjusz

Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:16, 25 Lis 2008 Temat postu: Simson S51N i Ładowanie |
|
|
Witam
Mam takie pytanie czy simson S51N wazna jest wersja N bez kierunkowskazow,ma ładowanie wczesniej bylo cos na kształt akumulatora tylko ze chyba wchodzily tam 4 baterie (tak bylo orginalnie). Jesli nie bylo bo raczej tam elby ani tyrystora nie mam rowniez brak stacyjki to prosze o pomoc. Co musze kupic? Simson elektronik 6v. ja mam taki zarys:
-stacyjka(sr)
-tyrystor
-elba
-kierunkowskazy
-akumulator
Cos jeszcze bedzie mi potrzebne zalezy mi tez na jak najmniejszych kosztach pozdrawiam i prosze o pomoc
TAG-SYZ ELEK-LADO
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniello1993
Bywalec

Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: wieś Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:22, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
a ty chcesz mieć kierunki, bo nie bardzo rozumiem o co ci chodzi?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gugu
Bywalec

Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chodziez
|
Wysłany: Wto 17:32, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Jesli chcesz mieć stacyjke sr to kup elbe,aku,i kierunki,tryzystora nie kupuj.cześć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peteero
Nowicjusz

Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:33, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
wersja n to jest wersja bardzo uboga w elektryke tak chce dorobic kierunki a i przypomnialo mi sie jeszcze przełącznik musze kupic wtedy
PS: a elba sama w sobie ma ładowanie?
Ostatnio zmieniony przez peteero dnia Wto 17:34, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nanofarad
Bywalec

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:58, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Ja również mam wersje N i zrobiłem instalacje następująco:
-wszystko zasilane z akumulatora
-żarówka H4 35W/35W w przednim reflektorze
-kierunki od jakiegoś ściga
-ładowanie z trzech cewek i zapłon bateryjny
-akumulator żelowy 12V 7,2 Ah ładowany poprzez trzy cewki i moduł ograniczjący prąd oraz regulator napięcia. Schematy znalazłem na elektroda.pl.
-obrotomierz z polda i licznik rowerowy, obudowane ładnie w półce jawy ts 350. W zegarach są kontrolki: kierunków, świateł długich, ładowania, ssania, luzu. W miejsce oryginalnych kontrolek została ładnie wbudowana stacyjka od ursusa
-a przełącznika zespolonego niekupowałem tylko przerobiłem wyłącznik świateł starego typu. Teraz jest tam dźwignia od kierunków.
-przerywacz kierunków elektroniczny od jakiegoś samochodu
-a wiązka od malucha i rozrzutnika:]
Wszystko to kosztowało mnie:
akumulator:25zł
przerywacz: ze złomu
stacyjka: od dziadka
półka od jawy 25zł
kierunki:35zł
układy ładowania: 0zł (zajmuje się hobbystycznie elektroniką)
wiązka: 0zł
obrotomierz od polda:15zł
licznik rowerowy:0zł
żarówka H4:0zł
Razem: 100zł ( to tyle co same "oryginalne kable" od kniazia
Schematy układów możesz znaleźć w dziale patenty jako regulator napięcia i ogranicznik prądu ładowania znajdź na forum jako "regulator do skutera". Nie kupuj żadnej ELBY, EWR, TYRYSTORA bo to jest strata pieniędzy według mnie. Układy te są bardzo prościutkie od środka a są strasznie drogie np. EWR 205 złotych.
Więc zainwestuj trochę chęci i możesz zrobić tak jak ja.
Ostatnio zmieniony przez nanofarad dnia Wto 18:04, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gugu
Bywalec

Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chodziez
|
Wysłany: Wto 18:06, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ale żeś koledze zamieszał,ok schodzimy z ceny nie kupuj elby tylko kup mostek gretza,i zwykły przerywacz kierunków.cześć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nanofarad
Bywalec

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:14, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Sam mostek gretza to jest ryzyko (brak ograniczania napięcia i prądu przez co aku może się bez problemu przeładować). Ja niejestem za tym aby stosować takie prowizorki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszkal
V.I.P

Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:17, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Nie bój sie nie przeladuje Ci akumulatora na mostku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nanofarad
Bywalec

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:20, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
mateuszkal napisał: | Nie bój sie nie przeladuje Ci akumulatora na mostku. |
No ciekawe, tylko zauważ że akumulator wtedy jest ładowany napięciem dochodzącym nawet do 20V pod obciążeniem i niema żadnego ograniczania prądu. Aku po pół roku takiego traktowania nadaje się tylko do wyrzucenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty

Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:20, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Nic sie nie stanie jak będzie sam mostek, wiem bo sam tak miałem.
nanofarad co do żarówki to niema H4 35/35W tylko jak juz coś to HS1 35/35W, to taka mała uwaga
Ostatnio zmieniony przez Paluch dnia Wto 18:21, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nanofarad
Bywalec

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:30, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tak zgadza się , ale ta żarówka jest często nazywana żarówką H4 35/35W.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peteero
Nowicjusz

Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:15, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
dobra a opiszecie mi jeszcze chłopaki jak podłaczyc mostek gretza chodzi co to czego wielkie dzieki bo juz zaczynam łapac
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nanofarad
Bywalec

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:37, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli się niemyle to wtyki "~" podłączsz pod cewke ładownia (koniecznie cewka bezmasowa) "-" podłączasz pod mase a "+" pod dodatni biegun akumulatora.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdrianTBS
Bywalec

Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 17:57, 26 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
nie wiem czy sa potrzebne do mostka bezpieczniki 16A i 8A przynajmniej ja tak mam ;p
Ostatnio zmieniony przez AdrianTBS dnia Śro 17:59, 26 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|