![Forum Forum o Simsonach Strona Główna](http://img.photobucket.com/albums/v622/Syzyf/Simson/Logoforum.jpg) |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal01
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:52, 25 Wrz 2014 Temat postu: Simson Sr50 problem z elektryką. Dobór Schematu. |
|
|
Witam. Mam problem z elektryką w swoim simsonie sr 50 zapłon platynkowy 6V. Kupiłem simsona do remontu i jak się okazało elektryka nie była w pełni sprawna. Mój problem polega na tym że nie wiem jak to wszystko podłączyć, szukałem jakiegoś schematu, ale nic nie chce przypasowac do mojego simka, czy możecie mi zaproponowac jakiś schemat?
Simson Sr 50 zapłon platynkowy 6V posiadam do niego wszystkie kable, przełączniki, stacyjke, przerywacz kierunków6V, oraz prostownik 6V.
Głownie chodzi mi jak podłączyć cewki świetlne i ten prostownik i przewywacz kierunków. z resztą mysle że sobie poradze(tzn, z wyprowadzeniem kabli z kierunków i przełączników)
Instalacja jest częściowo podpięta.
Elektryka jest raczej kompletna.
Dodam że jedna cewka jest bezmasowa(wychodzą z niej dwa kable). Z zapłonem sam dam rade.
Najlepiej prosiłbym o jakiś schemat pasujący do mojej elektryki.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erwick3
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:36, 25 Wrz 2014 Temat postu: Re: Simson Sr50 problem z elektryką. Dobór Schematu. |
|
|
Michal01 napisał: |
Dodam że jedna cewka jest bezmasowa(wychodzą z niej dwa kable).
. |
Jest jeszcze taka możliwość że ta cewka "bez masowa" to jest cewka masowa z odczepem częściowego ładowania. Schemat weź taki jak pasuje pod osprzęt co posiadasz i to na tyle w za sadzie
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal01
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:05, 26 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
No niestety na schemacie, który powinien pasować do mojego simka nie ma prostownika ani przerywacza kierunków, a zamiast tego jest elba. Czy da rade to jakoś podpiąć żeby działało?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal01
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:14, 05 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Witam. Nie miałem dostępu do neta, więc pisze dopiero teraz.
Niestety nie znalazłem żadnego schematu, który mógł by pasować do mojego simsona. Jeśli ktoś znajdzie, to byłbym wdzięczny, Jeśli nie to czy mogę to tak podłączyć?
Ze światłami, klaksonem i kierunkami sobie poradzę.
ale co z tym prostownikiem żeby działało ładowanie
Przejrzałem mnóstwo schematów i myśle zeby to tak podłaczyć:
Kable które wychodzą z prostownika:
Czerwony- podłączyłbym do aku+
zielony-podłączyłbym do cewki częściowego ładowania (pierwsze wyjście z cewki)
siwo-czarny -podłączyłbym do cewki częściowego ładowania(drugie wyjście)
I drugi kabel czarno-siwy i tu nie wiem gdzie go podłączyć, nie moge do tego dojść.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc jak to podłączyć ???
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
![Śpiący na Forum Śpiący na Forum](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/8.gif)
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:16, 06 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dobry będzie ten schemat: [link widoczny dla zalogowanych]
Najpierw musisz sprawdzić, czy cewka ładowania jest bezmasowa. Najprościej to stwierdzić miernikiem: trzeba go podłączyć tak: ustawić na zakres pomiaru rezystancji (zakres 200 omów), czarny kabel do masy silnika, czerwony do jednego z 2 styków cewki. Miernik powinien pokazać ok. 0,5 oma. po podłączeniu do drugiego styku cewki powinno być to samo. Ta cewka jest nawinięta w ten sposób, że początek drutu jest przylutowany do korpusu (masy), potem trochę zwojów i wyprowadzony odczep nr 1 (do ładowania aku, mniejsze napięcie), znowu trochę zwojów i odczep 2 (do światła "stop" i św. pozycyjnego tylnego, większe napięcie). Trzeba ustalić, który styk jest który. Najlepiej obejrzeć cewkę: do styku nr 1 powinny być przylutowane 2 druty, a do styku nr 2 jeden. Ten sposób jednak wymaga ściągnięcia podstawy iskrownika, bo styki widoczne są od wewnątrz.
Jeśli silnik da się odpalić, to można to sprawdzić miernikiem mierząc napięcie na cewce na wolnych obrotach: miernik na zakresie pomiaru napięcia przemiennego, zakres do 200V. Czarny kabel do masy a czerwony do odczepu cewki: na styku nr 1, przy tych samych obrotach silnika, będzie niższe napięcie niż na styku nr 2.
Podłączenie do instalacji: styk nr 1 trzeba podłączyć do bezpiecznika ok. 3A - na schemacie styk 59a gniazda bezpieczników. Z drugiego wyjścia tego bezpiecznika (59a) do prostownika, ale do kabla zielono-czerwonego (na schemacie styk ozn. 63a) a nie zielonego (63), bo daje on mocniejsze ładowanie. Kabel zielony ma zostać nie podłączony. To przy założeniu, że masz prostownik z 5 kablami. Są też takie z 4 kablami i w nich nie ma kabla zielonego.
Kabel czerwony prostownika (51) trzeba podłączyć na "wejście" bezpiecznika 8A (styk 30), a jego drugi styk (30) na plus akumulatora. Z tego "wejścia" trzeba też podłączyć kabel na styk 30 stacyjki - widać to na schemacie.
Drugi styk z cewki ładowania trzeba podłączyć na styk potrójny stacyjki. Do tego samego styku trzeba podłączyć jeden z kabli czarno-szarych prostownika (obojętne który), a drugi kabel czarno-szary prostownika na styk 59b stacyjki - z niego jest zasilana lampa tylna.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|