|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek007
Nowicjusz
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:26, 09 Cze 2010 Temat postu: Słabe światło przednie, szybko migające kierunki |
|
|
Niedawno kupiłem simsona i elektryka nie jest w za dobrym stanie.
Jest to b1-3 platynki 6 v nowy akumulator.
Problem moj jest w lampie i kierunkowskazach.
Z przodu mam zarowke 25/25 i słabo świeci bardzo.
W kierunkach z przodu mam zarowki 21 w 6v .
Z tyłu mam zarowki 5w 6v. ( tak mi doradzil sprzedawca w motoryzacyjnym)
W lampie tylnej gdy nie ma żarówki od świateł to lampa w miare świeci na zółto choć nie tak jak powinna.Gdy włoże to przednia zarowka ledwo ledwo nie widac jej prawie ze swieci.
Problem:
Gdy włączę lewy kierunek elegancko mrugają.Lecz gdy prawy to tak bardzo słabo i tak szybko jak stroboskop.Nie wiem dlaczego
I problem jest w tym taki abyscie mi doradzili jakie dac te zarowki aby ta instalacja uciegnela to wszystko.Chodzi mi najbardziej o przod bo na drodze w nocy jest tylko mała smuga światła.
Jeszcze sprzedawca mi doradził ze moze byc trzasnieta cewka pradowa ta w karterze od świateł ze moze za mało pradu dawac.
Prosze o wyczerpujace odpowiedzi iz nie mam czym jezdzic do pracy.
Zawsze uważałem ze simson jest to super motor.Ale po tym problemie nie moge dojść do ładu i zaczynam żałować że go kupiłem.
TAG-SYZ ELEK-KIER ELEK-PRZE
Ostatnio zmieniony przez bartek007 dnia Śro 21:29, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:33, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba ten schemat będzie pasował: [link widoczny dla zalogowanych]
Co do kierunkowskazów to nic nie powiem bo nie znam się, ale co do świateł...
Ogólnie to nie za wiele rozumiem z tego postu bo jakoś chaotycznie jest napisany.
Ogólnie przy żarówce 25W chyba nie będzie się fajnie jeździło w nocy.
Ale nie o tym.
Zrób tak: Weź przewód od cewki świateł i żarówę z przodu( tą 25W), jeden styk żarówki przyłóż do masy(np. silnik)a przewodem od cewki dotknij do obudowy żarówki. Jeżeli świeci dobrze, to musisz szukać zwarcia na przewodach idących do przedniej lampy. Jeżeli świeci słabo to: sprawdź czy cewka jest dobrze przykręcona do statora( czy ma dobry styk z masą), czy koniec drutu na cewce jest dobrze przylutowany do cewki(masy).. Jeżeli to nie pomoże a będzie dalej świecić słabo to możliwe że cewka będzie miała przebicie, (przepalone zwoje) i będzie miała małą moc. Wtedy będziesz musiał przewinąć cewkę.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Śro 21:34, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek007
Nowicjusz
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:36, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem że chaotycznie ale inaczej nie umiem tego opisać.To jaka zarowke wlozyc mniejsza z przodu niz 25 w ??? bo jak jest z tylu 21 a z przodu 25 to ledwo ledwo swieci.
P.S. Przewinac cewke ?? A mozna takową kupic ?? I jaki to koszt tego by byl ??
P.S.2 - co to jest ten stator ??? Co on robi i gdzie on jest
Ostatnio zmieniony przez bartek007 dnia Śro 21:38, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:38, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z tyłu do światła STOP ma być 21W, do postojowego z tyłu 5W a z przodu 25W. Jeżeli przy takim układzie świeci słabo to zrób to co pisałem wyżej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szydlos
Nowicjusz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Śro 21:49, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A w kierunkach po ile ????
A o tym statorze opowiesz mi ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:22, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W kierunkach mają być żarówki 6V/21W. Jeśli z tyłu masz o mniejszej mocy, to może być efekt szybszego migania (szczególnie jeśli masz przerywacz kierunków w ELBIE - to taki moduł w prawym schowku).
Stator to metalowa podstawa na której zamocowane są cewki. Znajduje się w prawej części silnika pod magnetem.
bartek007 napisał: | W lampie tylnej gdy nie ma żarówki od świateł to lampa w miare świeci na zółto choć nie tak jak powinna.Gdy włoże to przednia zarowka ledwo ledwo nie widac jej prawie ze swieci. |
Tak nie powinno być, bo żarówka tylna ma być zasilana z innej cewki i nie powinna wpływać na jasność świecenia przedniej. Prawdopodobnie masz ją źle podłączoną. Powinna być podłączona (szary kabel) do styku 58 stacyjki a być może masz ją na styku 56.
Powinna to być żarówka o mocy 5W. Druga - dla światła "stop" - ma mieć moc 21W.
Stacyjka jest opisana od spodu na metalowym deklu. Trzeba ją odkręcić, żeby to zobaczyć.
Poprawiłem też tytuł tematu, żeby wynikało z niego o co chodzi.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 8:38, 10 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek007
Nowicjusz
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:26, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Na mojej stacyjce nie ma oznaczen typu 58 itp.Nic nie pisze z tylu ani z przodu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:05, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Pierwszy raz słyszę o stacyjce bez oznaczeń styków .
Odkręciłeś ją i obejrzałeś po drugiej stronie w stosunku do otworu na kluczyk?
Poniżej masz 2 zdjęcia, na których te napisy widać (nie patrz na treść opisów, bo one pochodzą z innego tematu):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:37, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Być może miałeś zmienianą stacyjkę i numery styków nie były wybijane tylko nadrukowane i to mogło się zetrzeć przy przejechaniu palcem. Sam miałem taką...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|