|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hepburn
Nowicjusz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:57, 01 Sie 2014 Temat postu: Sprawdzanie cewki WN |
|
|
Witam,
mam Simsona, który 5 lat stał w garażu i postanowiłem go wskrzesić. Niestety od razu na początku jest problem w postaci braku iskry. I zastanawiam się czy cewka WN jest sprawna. Przeglądając podobne tematy znalazłem dwa sposoby na jej sprawdzenie, miernikiem i poprzez podpięcie akumulatora. Wyniki pomiarów: między stykami 1 i 15 - 1,6 Ohm, a między 1 i wyjściem na kabel WN, oraz 15 a tym wyjściem - 1,95 kOhm. Czyli teoretycznie powinna być sprawna, jednak jak podłączyłem do niej akumulator (plus do styku 15, minus do 1, z 1 do masy czyli ramy, i przewód WN do świecy i świeca oparta o cylinder i raz po raz zwieram i rozwieram kabel od plusa akumulatora) to iskry nie ma. Kabel jest raczej dobry bo sprawdziłem miernikiem, świece i fajkę kupiłem dzisiaj nowe, czyli wszystko wskazuje na cewkę WN, jednak pomiary miernikiem świadczą co innego, a nie chciałbym kupić nowej i wydać pieniędzy w błoto. Walnięta cewka WN czy ja coś pomieszałem z podłączeniem akumulatora?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:48, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Sprawdzenie cewki było OK choć wydaje mi się, że rezystancja uzwojenia wtórnego powinna być trochę większa tzn. powyżej 4 kiloomów.
Ja miałem podobną w objawach usterkę cewki WN tzn. pomiary były dobre, natomiast iskra lipna (ale była). Proponowałbym jeszcze sprawdzić:
- podłączyć minus akumulatora wprost do silnika a nie do ramy
- sprawdzić, czy iskra jest na gołym kablu, tzn. wykręcić fajkę i zbliżać do cylindra koniec kabla WN (zasilanie z akumulatora)
- jeśli masz aku 6V, to sprawdzić na 12V (np. z auta)
- zamienić przy podłączeniu styki 1 i 15, czyli 15 dać na masę
Jeśli na gołym kablu słaba iskra się pojawi a na świecy (z fajką) nie, to jednak można szukać przyczyny w cewce. Jeśli masz dostęp do jakiejś cewki od samochodu, to możesz spróbować jej użyć (albo kupić na szrocie za kilka PLN).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hepburn
Nowicjusz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:51, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Po zastosowaniu się do Twoich rad nadal nie ma iskry zarówno na kablu WN jak i świecy. Co miałoby dać zamienienie 1 z 15? Bo widziałem, że przy opisach podłączenia akumulatora/baterii jedni piszą tak a drudzy tak. Chyba dzisiaj przejadę się po prostu i kupię nową cewkę, bo nie mam pomysłu co to mogłoby być innego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:07, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Zamiana 1 i 15 w zasadzie nie powinna wpływać na fakt pojawienia się iskry, bo to tylko zmiana biegunów zasilania, polaryzacji na stykach cewki. Ale z braku innych pomysłów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hepburn
Nowicjusz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:08, 06 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Kupiłem nowa cewkę WN, jednak nadal jest coś nie tak, bo po podłączeniu do akumulatora iskry na świecy nadal nie ma. Za to jak się przyłoży sam kabel WN do masy to iskra przeskakuje (na starej nie przeskakiwała). Fajka i świeca są nowe jak już pisałem. Co to może być? Bo ja już kompletnie nie mam pojęcia co się dzieje. Nowa cewka ma rezystancję pomiędzy 1 i 15 - 4,5 Ohm, a między wyjściem a 1 i wyjściem a 15 prawie 11,5 kOhm. I ma oznaczenie SC-10037.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:44, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Na ile woltów jest akumulator (najlepiej na 12V) i czy na pewno jest dobrze naładowany (można podłączyć żarówkę 21W - czy dobrze świeci)?
Do sprawdzania przy pomocy akumulatora nie należy stosować kondensatora podłączonego do cewki WN.
Mimo wszystko spróbuj podłączyć też nową cewkę normalnie do układu zapłonowego - może zadziała.
Nie mam za bardzo pomysłu (oprócz kiepskiego aku), dlaczego nie ma iskry na świecy przy zasileniu z aku. Tam przecież nie ma niczego, co mogłoby nawalić oprócz kilku przewodów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hepburn
Nowicjusz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:28, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Akumulator jest na 12V, jest naładowany i żarówka świeci dobrze, a kondensatora nie stosowałem. Jak podłączyłem normalnie to nie ma nawet iskry na kablu, bo jeszcze coś mam walnięte (obstawiam moduł, ale muszę to jeszcze sprawdzić). A mógłbym podłączyć cewkę jakoś bezpośrednio do iskrownika bez użycia modułu? Jeśli tak to jak? Fajka nie ma przejścia tylko prąd idzie w fajce bez użycia przewodu (bezprzewodowo), więc może napięcie wytworzone przez cewkę jest po prostu zbyt małe, a dopiero po podłączeniu do układu zapłonowego, gdy cewka dostanie 100V to wytworzy wystarczające napięcie? Może tak być?
Edit: Akumulator był ładowany, 12V ma jak miernik podłączę, żarówka na nim świeci, aczkolwiek ręki za niego uciąć bym sobie nie dał
Ostatnio zmieniony przez Hepburn dnia Sob 17:04, 09 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:05, 12 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Skoro piszesz o module, to zapewne masz zapłon elektroniczny - nie da sie tutaj podłączyć cewki do iskrownika wprost, jak to jest przy platynkach.
Fajka musi mieć elektryczne przewodnictwo, nie może nie mieć przerwy. Niektóre mają wewnątrz rezystor ok. 10 kiloomów, dlatego trzeba to mierzyć miernikiem na odpowiednim zakresie.
Odpisuję z poślizgiem, bo chwilowo mam utrudniony dostęp do internetu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hepburn
Nowicjusz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:32, 25 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Po wymianie cewki zapłonowej i modułu iskra się pojawiła taka jak trzeba, mimo, że na dobrym ako (został dzisiaj wmontowany do samochodu) nie chciała. Wielkie dzięki za pomoc Temat można zamknąć
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|