|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:46, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Stosując terminologię lotniczo-zegarmistrzowską, cewka świetlna jest na godzinie 2.
Czyli w prawej górnej stronie rysunku statora z wyprowadzeniem nr 59.
Na godzinie 6 jest cewka ładowania a na godz. 10 zapłonowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brozek
Simson Fan
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .. z daleka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:09, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki, teraz mam kolejne pytanie. Mam instalacje wg tego schematu [link widoczny dla zalogowanych] 6V.
Światło tył i STop juz mam z aqu, teraz chciałbym jeszcze światło przód (włożyć jakąś mocniejszą żarówkę) Myślałem żeby zrobić ładowanie z 2 cewek, jedną zostawić tak jak jest (chyba świetlna) a drugą, tą z dwoma wyprowadzeniami przez mostek i na aqu. Gotować sie chyba nie powinien ponieważ będzie duże obciążenie. Poradźcie coś
ps.tak sie zastanawiam, z której cewki mam teraz swiatło?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:09, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wg schematu światło z przodu masz z cewki świetlnej.
Z mojego skromnego doświadczenia, jako użytkownika Simsona z instalacją 6V wynika, że ładowanie aku jest dość słabe (prostownik jednopołówkowy). Kierunki wysiadały mi najpoźniej po kilku dniach. Choć może coś akurat miałem skopane
Obciążanie aku dodatkowymi odbiornikami może prowadzić do szybkiego rozładowania. Jeśli chcesz zrobić tak, aby w zasadzie wszystkie główne żarówki były z aku, to układ ładowania musi być solidny i na mostku(ach). Dodatkowo trzeba by zaprząc do pracy co najmniej 2 cewki a więc muszą to być cewki bezmasowe. Poza tym na mostku traci się ok. 1,5V więc mostek przy 6V jest bez sensu.
Nie wykorzystasz cewki ładowania - musiałbyś ją przewinąć. Z tego co wiem, nie ma kupnych cewek bezmasowych na 6V.
Do tego jakiś regulator napięcia na 6V (typowe są na 12V) itp. itd. Robienie tych wszystkich zabiegów na instalacji 6V jest co najmniej problematyczne a nie wiem na ile jesteś biegły w elektryce, bo coś trzeba wiedzieć. Nie za wiele ale trochę
Tak na marginesie: dlaczego używasz takiego topornego i nieczytelnego schematu? Przecież są ładne i przejrzyste:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 21:14, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:25, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ładne....
Przejrzyste...
Nawet po Niemiecku hehe...
Brożek a czemu chcesz mieć wszystko a akumulatora?
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 21:27, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brozek
Simson Fan
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .. z daleka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:31, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Bo na nim "wychowałem" instalacje mojego Sima od początku.
hmm skoro tak piszesz, to co mozna zrobic zeby swiatło było lepsze?
no i skoro pisałeś ze w prawym górnym rogu jest cewka swietlna, to ona jest u mnie do ładowania. Mam puszczony kabel od niej przez bezpiecznik, tyrystor i na akumulator.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:58, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pustack - ni w ząb nie znam niemieckiego (jakieś "hande hoch", bo oglądałem Klossa ) i w niczym mi to nie przeszkadza w "czytaniu" schematu elektrycznego.
Więc nie strasz ludzi
brozek - OK, rozumiem przyzwyczajenie się do określonego schematu. Jeśli go rozumiesz to w porządku.
Moja odpowiedź dotyczyła rysunku/schematu, który podałeś a nie fizycznego umieszczenia cewki w statorze. Jeśli dobrze pamiętam, to pokrywa się to zresztą z rozmieszczeniem cewek w moim statorze. Może u Ciebie ktoś je zamienił miejscami.
Co zrobić aby światła były lepsze?
To jest temat rzeka i nie odpowiem z prostego powodu: sam będę dopiero przerabiał swoją instalację a staram się nie udzielać porad nie sprawdzonych albo takich, co do których nie mam 94,98954% pewności, że będą trafne. Jest kilka tutków pokazujących jak zmienić instalację na "Full z aku", choć raczej przy 12V.
Na ile one się sprawdzają? Nie wiem, bo nie używałem i na razie nie zamierzam
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 22:09, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brozek
Simson Fan
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .. z daleka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:58, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no własnie, 6 V jest dla Nas(?) barierą ;/
Teraz myślę kupić samą świetlną 12V 42W, żarówkę wsadzić 12V 35/35 i może było by ciut lepiej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:33, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ludzie, po co kombinować, na siłę 6V szukać nie dostępnych regulatorów itp.
Ja mam taką instalcję, H4 60/55W Osram świeci jak w samochodzie, zapraszam do obejrzenia zdjęć jak świecą na PJ. Oczywiście w realu lepiej.
BTW. Jak wsadzisz 42W a żarówka bd 35W a tylnia jak wg. instalacji 6V (z cewki 21W) to się żarówka spali.
Oto mój schemat, 12V na postawie schematu S51 B1 6V:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:33, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie no spoko, Nikogo nie chcę straszyć.
Syzyf a masz jakieś plany dot. swojej przeróbki instalacji? Będziesz coś zmieniał czy tylko nową elektrykę i tyle?
Brożek - warszawa ma racje, przepali się...
A warszawa ile taki osram kosztuje? :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:55, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojęcia. Ojciec ma warsztat samochodowy i ma taki fajny program, że zamawia co chce i dostawa albo za kilka godzin lub dnia następnego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 23:34, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pewnie ma katalogi online z InterCarsu lub Foty, też tak najczęsciej graty zamawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:38, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tomek1212 napisał: | Pewnie ma katalogi online z InterCarsu |
Tak.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:18, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pustack napisał: | Syzyf a masz jakieś plany dot. swojej przeróbki instalacji? Będziesz coś zmieniał czy tylko nową elektrykę i tyle?
|
Generalnie chciałbym zrobić wszystko z aku i trochę przeróbek, ale to wszystko zależy od wydajności układu ładowania, cewek itd. Za wcześnie aby o tym mówić.
Przy okazji tematu głównego mam pytanie do warszawy_24: jak Twoje światła zachowują się na wolnych obrotach, średnich i wysokich. Bo powinny powinny przygasać na wolnych itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcek10
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CAL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:42, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
brozek napisał: | Mam instalacje wg tego schematu [link widoczny dla zalogowanych] 6V.
|
Sorry ,że się wetnę ale czegoś tu nie kumam Kabel od cewki ładowania nie jest tu podłączony tak? A ładowanie jest z całego uzwojenia cewki? Dlaczego,czy to nie przeszkadza w niczym?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:01, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyfie:
Na wolnych świecą odpowiednio, na światłach jak się stoi widać drogę. Nic nie przygasa.
Napięcia na max. obr:
Sam akumualtor: 17V
Światła (z aqu podpiętym): 15V
Akumulator (z światłami): 13V
Na dławiku: Zawsze 12V, nigdy nie rośnie, na wolych spada do 9V
W tygodniu będę robił taką instalację u kolegi, mogę zamieścić tutional.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|