|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blusik
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:01, 31 Lip 2015 Temat postu: Symbole w schemacie SR50 i pytaine o kondensator |
|
|
Witam mam pyatnie co to jest na schemacie (Jeśli coś pomyliłem to przepraszam jestem nowy i od niedawna mam Simsona sr50) :
Czy 1 i 2 to zwykłe kostki elektryczne?
3.to punkt masowy?
4. to punkt masowy czy połacznei tych kabli razem ?
Ktoś wyciągnął kondek z iskrownika i dał do kabli i teraz chce go dać tam spowrotem i zauważyłem ,że jakieś 2 kable z iskrownika są połaćzone jak to ma być połaćzoen w iskrowniu aby było dobrze bo elektryke na noo stawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:53, 31 Lip 2015 Temat postu: Re: Symbole w schemacie SR50 i pytaine o kondensator |
|
|
Nie dałeś linku do schematu, więc nie wiadomo co znaczą numerki 1,2,,,
Lepiej jest mieć kondensator poza iskrownikiem, bo te "oryginalne" są często lipne. Można użyć kondensatora od Malucha/Żuka/Fiata125 o pojemności 0,22uF - może taki masz.
Trzeba go podłączyć między masę a kabel biegnący z przerywacza iskrownika.
Takie rozwiązanie jest trwalsze, łatwiejsze w serwisie.
W iskrowniku podłączasz wg schematu - jak wszystko inne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blusik
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:57, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ostatnio zmieniony przez Blusik dnia Sob 19:58, 01 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:42, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
1, 2 to są elementy listwy połączeniowej, czyli "kostki".
1 - łączy 2 styki, 2-łączy 4 styki ze sobą. W SR50 to jest pod blaszaną osłoną z przodu:
3 - to jest punkt masy, do którego zbiega się kilka kabli
4 - punkt połączenia kilku kabli ze sobą
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 20:43, 01 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blusik
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:46, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za pomoc
A jeszcze pytanie gdzie znajduje się moduł ewr w sr50 i jak wygląda
a właśnie gdzieś czytałem ,że jak posiadam Elbe to warto ją dodatkowoć uziemić jest to prawda
Ostatnio zmieniony przez Blusik dnia Nie 0:03, 02 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:37, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moduł EWR nie występował w każdym Simsonie, więc może go nie masz. To jest duża czarna kostka z 6 stykami, podobna do ELBY. Wpisz w google "EWR Simson"... Jeśli jest, to pewnie pod blachą/osłoną z przodu.
Nie wiem na czym to dodatkowe uziemienie ELBY ma polegać, bo jej obudowa jest plastikowa. A do jej styku 31b podłączasz masę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blusik
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:31, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Niby jak nie ma akumaltora czy tam bezpiecznik sie rozwlai to elba niby też i coś tam pisali aby ją dodatkowo zmasować
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:53, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
To całkiem inna sytuacja...
Gdy nie ma akumulatora, to trzeba zewrzeć kable od aku, aby nie uszkodzić ELBY.
Ale to nie ma nic wspólnego z dodatkowym masowaniem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blusik
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:59, 04 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
ok a takie pytanie bo mam ewr ale ta elektryka co jest teraz to jest dziwna i jak sprawdzić czy światło gaśnie czy nie na pozycji 1
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:01, 05 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, że pytasz o działanie EWR?
EWR ogranicza napięcie na żarówkach, ale nie tak, że światło gaśnie całkiem, lecz tylko trochę przygasa powyżej pewnego napięcia (obrotów).
Czyli w miarę wzrostu obrotów żarówka świeci coraz mocniej, a powyżej pewnego progu obrotów lekko przygasa i dużo mocniej już nie świeci.
Ten próg ograniczenia można wybrać poprzez odpowiednie podłączenie styku 31c EWR:
- gdy 31c jest podłączony do masy - próg napięcia/obrotów jest wyższy (ok. 14V)
- gdy 31c nie jest podłączony do niczego - próg napięcia/obrotów jest niższy (ok. 12V)
W niektórych schematach ta właściwość jest wykorzystywana do sterowania stacyjką,
np. na tym schemacie: [link widoczny dla zalogowanych]
W poz. 1 stacyjki styk 31c nie jest podłączony, więc żarówki przygasają szybciej, przy niższym progu. Przy poz. 2 styk 31c jest podłączony do masy, więc próg będzie wyższy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blusik
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:55, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Wiec można powiedzieć, ze nie ma różnicy miedzy schemat 9 a 10 oprócz tych świateł wiec mogę wybrać albo schemat 9 albo 10
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:01, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Na schemacie 9 masz możliwość włączania/wyłączania świateł stacyjką i EWR ma styk 31c na stałe na masie.
Na 10 światła są na stałe włączone a stacyjką przełączasz tryb EWR.
Możesz sobie wybrać...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blusik
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:39, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
ok dzięki za pomoc
Jeszcze jedna sprawa wiem ,ze nie ten dział ale można prosić zdjęcie klucza którym reguluje się biegi jak on wygląda na żywo ten żabek ma być z boku czy w środku i ile ich ma być
Ostatnio zmieniony przez Blusik dnia Pią 0:03, 07 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:12, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ma ich być tyle ile rowków w tej nakrętce w karterze czyli dwa naprzeciwko siebie. Musisz mieć na tym kluczu dwie wypustki gdzieś o szerokości 1mm.. takie tam zbędne narzędzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|