|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maro
Nowicjusz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:27, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mam tego raczej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iaross
Nowicjusz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:37, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Sory za odkop ale nie chce zakładać znowu 2 tematu o tym samym. Mam taka instalacje
[link widoczny dla zalogowanych]
Problem w tym, że na wyłączonym silniku na 1 i 2 pozycji mam ładne kierunki natomiast jak go zapale to chwile jeszcze działają ale jak przejade 50 metrów i je włączam to bardzo szybko mrugają (nieregularnie). Akumulator jest dobry sprawdzony, ładowanie jest. Elba nawala??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:59, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Wygląda na przeładowany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iaross
Nowicjusz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:11, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nie jest przeładowany na pewno. Sprawdzany dobrym miernikiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:04, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie to też wygląda na nadmierne napięcie na akumulatorze. Radziłbym ci jeszcze raz zmierzyć napięcie na nim:
1. Na postoju i zgaszonym silniku, gdy kierunki migają OK
2. Po przejechaniu kawałka drogi, gdy kierunki zaczynają szybko migać i przy pracującym silniku.
Jakie jest napięcie w tych dwóch przypadkach?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iaross
Nowicjusz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:11, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Przy 1 przypadku zmierzę ale przy 2 już nie bo miernik mi wariuje jak tylko podejdę pod akumulator nie wiem dlaczego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:27, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
To zapewne przez zakłócenia od strony układu zapłonowego - podobno czasem pomaga wymiana kabla WN i fajki.
Chodzi o zmierzenie napięcia na aku przy świrujących kierunkach. Jeśli napięcie na aku wzrasta za bardzo, to chwilę po wyłączeniu silnika także powinno być dość wysokie.
Możesz więc zmierzyć tak: przejechać się kawałek i jeśli kierunki zaczną świrować, to wyłączyć je i przejechać jeszcze z 200m aby aku się naładował. Potem wyłączyć silnik i szybko zmierzyć napięcie na aku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iaross
Nowicjusz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:21, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Napięcie spoczynkowe 12,7
Napięcie zaraz po wyłączeniu silnika po przejechaniu ze 3 km bez kierunków 13,4
Wygląda prawidłowo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:43, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ale podczas pracy silnika jest ładowanie, które jest za mocne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iaross
Nowicjusz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:58, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Więc wina stoi po stronie elby czy ewr? podłączone jest wszystko dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:27, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście ten test nie przyniósł jednoznacznej odpowiedzi, czy na aku jest nadmierne napięcie.
Układ EWR nie ma tutaj nic do rzeczy - tylko ELBA.
Możesz jeszcze zrobić takie testy:
1. Odlączyć kabel od styku 59a ELBY i sprawdzić działanie kierunków podczas jazdy. To jest dla ELBY niegroźne, bo odłączasz cewkę ładowania (za mostkiem).
2. Jeśli w pkt. 1 szybsze miganie nie wystąpi, to można podejrzewać jednak nadmierne napięcie na aku, które nie powinno wystąpić na skutek działania ELBY (być może jest uszkodzona).
Podłącz z powrotem styk 59a i odłącz kabel od styku 49. Do styku 49 ELBY podłącz żarówkę 12V/5W (drugi jej styk na masę) i odpal silnik. Jeśli uszkodzony jest tyrystor w ELBIE (przebicie), to żarówka powinna zaświecić. Nie jest to test całkiem miarodajny na wykrycie uszkodzenia tyrystora ale bezpieczny dla ELBY.
Żarówka MUSI być dobrze podłączona do styku 49 i masy oraz nie wolno jej odłączyć przy pracującym silniku - grozi to uszkodzeniem ELBY.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iaross
Nowicjusz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:24, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Odłączyłem 59a z elby i na włączonym silniku jest dokładnie to samo migają bardzo szybko. 2 sposób sprawdzę wieczorem i odświeżę post.
No i zrobiłem według 2 sposobu masa do ramy żarówka pod 49 styk elby odpalam i nic, nie świeci się żarówka. Żarówka 4 W 12V sprawna.
Ostatnio zmieniony przez Iaross dnia Czw 20:45, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:17, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, tylko że pkt.2 dotyczył sytuacji, gdy szybszego mrugania nie zaobserwujesz. A ono wystąpiło, co jest dla mnie zaskoczeniem.
Wniosek z tego taki, że to nie układ ładowania powoduje szybsze mruganie, lecz samo uruchomienie silnika.
Przychodzą mi do głowy na razie 2 przyczyny:
1. Uszkodzony przerywacz kierunków w ELBIE, choć w dość perfidny sposób objawiający się podatnością na zakłócenia od strony instalacji zapłonowej. To mi się wydaje mało prawdopodobne.
2. Błąd w podłączeniu samej instalacji, tzn np. jakieś napięcie z cewki świetlnej pojawiające się na kierunkach albo plusie zasilania.
Mógłbyś spróbować tak:
- ominąć przerywacz kierunków, czyli odłączyć kabel od styku 59a (aby nie uszkodzić ELBY) a potem połączyć ze sobą kable odłączone od styków 49 i 49a ELBY. Po włączeniu danej strony kierunków przełącznikiem na kierownicy powinny świecić swiatłem ciągłym. Teraz odpal silnik i zobacz, czy podczas świecenia nie występuje jakieś migotanie żarówek.
Jeśli nie, to odłącz plus akumulatora (albo bezpiecznik), odpal silnik i teraz włącz kierunki. Oczywiście nie powinny świecić , bo aku odłączony ale jeśli na żarówki dostaje się jakieś napięcie, to mogą one się zajarzyć.
Możesz też spróbować zmierzyć napięcie miernikiem między masą a złączonymi stykami 49 i 49a, przy uruchomionym silniku, choć miernik ci świruje - ale a nuż coś zmierzy (na napięciu stałym i zmiennym).
Szybsze miganie może być spowodowane spaleniem się jednej żarowki albo złym stykiem, jednak u ciebie "na postoju" kierunki działają OK. Raczej trudno aby zły styk pojawiał się tylko po uruchomieniu silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iaross
Nowicjusz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:56, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zmostkowałem przewody 49 i 49a, na wyłączonym silniku jasne ciągłe światło, na włączonym to samo, gazowałem i na wolnych też trochę pochodził. Po wyjęciu bezpiecznika i odpaleniu kierunki nie dały znaku życia.
Kurde sam wszystko przeanalizowałem, powiem Ci tak podłączone jest wszystko tak jak na schemacie Mosera, to się kupy nie trzyma, odłączyłem ten zielony z Elby czyli eliminuje układ ładowania a mimo to jest lipa. Myślałem że może cewka ale na pewno nie, chyba pozostaje tylko sprawdzić co będzie na innej Elbie.
Ostatnio zmieniony przez Iaross dnia Czw 22:19, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:13, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cewka ładowania nie, bo jak odłączałeś kabel od styku 59a, to odłączałeś cewkę a problem nadal był.
Dziwna sprawa - na razie nic nie przychodzi mi do głowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|