 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:11, 12 Cze 2009 Temat postu: "Tyrystor" - prostownik 6V. Jak sprawdzić? |
|
|
Czy wie ktoś jak można sprawdzić tzw. tyrystor.(cały ten układ pod stacyjką). s51B 6v. wyjście z cewki mam i w obu przewodach po dodaniu gazu dochodzi do ok 15-18v. Światło pozycyjne niby świeci ale nie wiem czy obwód nie zamyka się i czy to nie jest napięcie z aku. Zresztą po zmierzeniu miernikiem na zaciskach aku napięcie jest cały czas takie same(6,28v) więc chyba nawalił tyrystor. Poza tym to po co jest ten jeden wolny przewód który z niego wychodzi?(ładowanie częściowe). Czy jest ktoś kompetentny i wyjaśni mi to?
TAG-SYZ ELEK-LADO6
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:58, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nikt nie jest mi w stanie pomóc? To powiedźcie ile powinno wynosić napięcie (AC) wychodzące z cewki i czy w całym tym regulatorze może być przejście w obie strony czy tylko w jedną? Mówię o przewodach od ładowania(dwóch) czyli wejście z cewki i wyjście na aku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:54, 13 Cze 2009 Temat postu: Re: "Tyrystor" |
|
|
spike napisał: | Czy wie ktoś jak można sprawdzić tzw. tyrystor....? |
Niewiele zrozumiałem z Twojego pytania.
Światło pozycyjne z przodu czy z tyłu Ci świeci? Bo jak z przodu to tylko z aku.
Zobacz na schemacie "B4 platynki"
"Tyrystor" (tzw) ma diodę, czyli napięcie powinno przechodzić tylko od cewki do aku. W drugą stronę nie ma prawa.
Dławiki raczej się nie psują, no chyba, że ktoś się bardzo postara.
"Ładowanie częściowe" możesz spokojnie zignorować. W S51 nie był wykorzystany ten styk, to chyba jakaś archaiczna pozostałość po poprzednich modelach.
Napięcie z cewki ładowania 6-15V w zależności od obrotów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:37, 14 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
I takiej odpowiedzi oczekiwałem. Więc prawdopodobnie dioda mi padła bo napięcie z aku wraca na cewkę i robi zwarcie. Dziwną rzeczą jest tylko to że dioda ma przejście tylko w jedną stronę(wiem że ma tak mieć tylko czemu napięcie powraca). Być może pod napięciem się coś dzieje a miernik tego nie może wykryć. Cewka jest ok bo na jałowym 5v na max obrotach natomiast dochodzi do 15v. Natomiast drugi odczep który idzie pod stacyjkę(od stopu i pozycji z tyłu) ma ok 20v(mierzyłem zmienne oczywiście) i tak STOP jest a nie ma pozycji z tyłu więc prawdopodobne że może być też dławik uszkodzony?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 5:09, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Napięcia masz odpowiednie.
Bardziej bym obstawiał na przerwę na przewodzie, lub styku. Tylne pozycyjne - zasilanie nie idzie przez dławik.
Dioda.
Wyciagnij obydwa bezpieczniki i przy wyłączonym silniku zmierz omomierzem przejście przez diode w obydwie strony (na zaciskach bezpieczników 59a i 30). Będziesz wiedział czy dioda padła.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:19, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jak nie idzie? Wg schematu napięcie z cewki (2 odczep) idzie do trójnika w stacyjce a stamtąd (siwy z czarnym paskiem) pod ten "tyrystor" i wychodzi z niego pod zacisk (pięćdziesiąt dziewięć b) który po przełączeniu w pozycję II stacyjki załącza tylne światło pozycyjne (58 ) i podświetlenie prędkościomierza. Natomiast wracając do trójnika to bezpośrednio z cewki tylko przez trójnik w stacyjce idzie na światło STOP.
Sprawdzę dzisiaj diodę przewodami bo sprawdzałem tak jak mówiłem (czyli samą) i niby ok. Może ma jakieś przebicie gdzieś. Zobaczymy.
Zmierzyłem miernikiem i okazuje się że dioda puszcza tylko w jedną stronę więc jest NIBY ok, ale jak podłącze aku pod 30 to na wejściowym 59 mam 6v czyli dioda puszcza jakoś? Czary jakieś czy jak? nie wiem już.
Chyba nie ominie mi się kupić całego układu.
Ostatnio zmieniony przez spike dnia Pon 10:04, 15 Cze 2009, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:43, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
spike napisał: | Jak nie idzie? |
No kurde pojechałem po bandzie ... Ale 5.09 To już powinienem być w trasie do roboty .... i mi się światełka pomyliły ...
Może poprostu nie masz masy w lampie? Sprawdź tę masę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:39, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Masa jest wszystkie przejścia są tylko to jedno (tyrystor) coś jest nie tak. mierzyłem dzisiaj w drugim simie i tam nie wraca z aku na cewkę. Jutro kupię cały ten regulator to będzie wiadomo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:53, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra!
A ja jeszcze trochę o tym pomyślę ...
Tak z ciekawości spytam, ile to teraz kosztuje? Może lepiej pierwszą lepszą diodę, którą masz w domu na pajączka podłączyć?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:25, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Na Allegro widziałem tak ok 60 PLN a jutro się dowiem ile w sklepie to napiszę. Co do diody to może i wstawiłbym 10 i byłaby z powodzeniem ale coś też jest z dławikiem bo wchodzi w niego napięcie ale już nie wychodzi-mówię o tylnej pozycji.
Poza tym gdyby to było do mojego to może i bym się tym zajął a z racji tego, że robię go dla Klienta a on wszystko ureguluje więc po co mi się bawić w takie rzeczy, kupić diodę i policzyć moją pracę i czas to chyba niezbyt mu się opłaci.
Skoro wyjścia z cewki są więc tylko pozostaje to do wymiany.
Dzięki za rady. Przynajmniej Ktoś coś wie a nie tylko piszą "Jak trzymać grabie i jak dogodzić babie".
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|