|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:16, 06 Lip 2010 Temat postu: Układ EWR i dwa pytania. |
|
|
Witam.
Chciałem się zapytać z ciekawości o pewien schemat. Mianowicie ten:
[link widoczny dla zalogowanych]
1) Do czego służy ten żółty przewód wychodzący od EWR 31c do stacyjki 56?
2) Jak na 2 pozycji styk 59 (masa) zmostkuje się z 56 co to nam daje?
TAG-SYZ ELEK-PRZE
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:51, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Układ EWR powoduje ograniczenie napięcia na żarówkach do poziomu 12V albo 14V. Przewód żółty ze styku 31c służy do przełączania tego poziomu. Jeśli nie jest podłączony do masy, to ograniczenie jest do 12V, zaś po zwarciu go do masy ograniczenie jest do 14V.
Czyli w pozycji 2 stacyjki, gdy styk 31c jest - poprzez 56 i 59 - zwarty do masy, światła będą trochę mocniej świecić.
Czasem zamiast 31c jest na schematach oznaczenie 31a.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 20:53, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:06, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj sobie kupiłem miernik uniwersalny [lol] Wcześniej zawsze musiałem pożyczyć od kolegi. Mogę zmierzyć miernikiem wzrost tego napięcia? Jak tak to w jaki sposób?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:09, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Podłącz się nim pod lampę lub 56.
Kolega ma prawie ten sam schemat. Na I trybie ma światła słabsze a na II mocniejsze. DDRowcy mówili, że to zwiększa żywot żarówki a umożliwia jazde na światłach w krajach, gdzie jest to wymagane bez możliwości wyłączenia ich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:23, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Fajnie, jakbyś zmierzył te napięcia w różnych pozycjach stacyjki, bo ja nie mam EWR i nie mam jak.
Podłącz się tak, jak pisze warszawa24 i zmierz napięcie (przemienne) przy wysokich obrotach. Przypuszczam, że wyjdzie trochę inaczej niż 12 i 14V ale to już wynika z samego pomiaru miernikiem, który mierzy wartość skuteczną (średnią) napięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:29, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki panowie. Syzyf jakbyś był taki uprzejmy to proszę temat OFF. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:32, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
A może jeszcze zmierzysz te napięcia i je podasz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|