|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:04, 06 Cze 2012 Temat postu: Za duże ładowanie simson |
|
|
Witam
Posiadam simsona s51 90r i mam problem, a mianowicie miernik pokazuje bez gazu ponad 15v a na wyzszych obrotach ladowanie wynosi 19v. Dodam ze elbe dzisiaj wymienilem na nową a układ EWR jest naprawiony. Co moze byc przyczyną ? Dodam ze mialem wersje ze stalym swiatlem a przepialem kable i sa tylko na 2 pozycji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:42, 07 Cze 2012 Temat postu: Re: Za duże ładowanie simson |
|
|
dariusz137 napisał: | miernik pokazuje bez gazu ponad 15v a na wyzszych obrotach ladowanie wynosi 19v. |
1. Ale w którym dokładnie miejscu instalacji robiłeś ten pomiar? Wprost na klemie (styku) akumulatora, czy w jakimś innym?
2. Jaki masz akumulator, ile ma lat?
3. Jeśli nie żelowy, to czy ma poprawny pozom elektrolitu?
4. Przeczyść podłączenie kabli do klem aku i sprawdź.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:24, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Akumulator ma 2 miesiące, poziom cieczy jest prawidlowy, pomiedzy min a max. Napiecie ladowania miezylem na stykach aku. Nie wiem co mzoe byc przyczyna tak duzego ladowania
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:29, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Tak duże napięcie na aku w ogóle nie powinno się pojawiać. Sam akumulator tak mocno obciąży cewkę ładowania, że napięcie na zaciskach nie ma prawa być większe niż 16V. Chodzi tutaj o pomiar wprost na klemach a nie "na śrubkach" mocujących przewody. Jeśli nie będzie dobrego połączenia pomiędzy klemami a kablami, to ta rezystancja styku spowoduje sztuczne podwyższenie mierzonego napięcia. Czy na pewno mierzyłeś wprost na obu klemach, tzn. dotykając do ołowianych styków?
Nie jest możliwe aby na wolnych obrotach było 15V z jednej zwykłej cewki ładowania.
Przy tak wysokim napięciu (19V) akumulator powinien się wręcz gotować (intensywne gazowanie wewnątrz).
Spróbuj zmierzyć nie napięcie, lecz prąd ładowania, czyli podłącz miernik na zakresie pomiaru prądu stałego (do 10A) szeregowo z plusem aku. Jeśli jest, jak podejrzewam, to prąd na wolnych obrotach będzie niski, grubo poniżej 0,3A. Na wysokich - góra rzędu 1A.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 13:30, 07 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:54, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dokonałem pomiarów ponownie. Okazało się że teraz napięcie wzrosło aż do 18V mierząc na klemach przy akumulatorze nie na srubach. Natomiast napiecie na samych przewodach odlaczonych od aku zamyka sie w granicach 2V. Natomiast prad mierzylem ale chyba cos zle namierzylem bo nie bardzo sie na tym znam. W jakie gniazdo wpiac czerwony przewod miernika w to 10A czy w to V,mA ? Gdy wpialem w to gniazdo 10A i szeregowo pod plus aku to pokazywalo okolo 2A. Co w zwiazku z tym radzisz ? Moze cos z układem EWR, bo wymienialem w nim mostek na 15A/1000V bo stary sie spalił. Jestem bezradny
Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Czw 23:34, 07 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:55, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ani moduł EWR ani ELBA nie będą miały na to wysokie napięcie wpływu z prostego powodu: one w żaden sposób nie wpływają na napięcie z cewki ładowania, nie ograniczają go, nie podwyższają itp. Działają na zasadzie "puszczam napięcie albo nie" i skoro napięcie na aku wzrasta przy pracującym silniku, to można założyć, że te moduły są sprawne.
dariusz137 napisał: | Natomiast napiecie na samych przewodach odlaczonych od aku zamyka sie w granicach 2V. |
Pomiaru z "wyjścia" ELBY (styku 49) z odłączonym aku nie wolno robić, bo może to ją uszkodzić. Taki pomiar nie ma żadnego sensu, bo ELBA jest zasilana z aku i sama nie przepuszcza napięcia ze styku 59 na 49. Zatem miernik powinien pokazać dokładnie 0V a nie ok. 2V - o tym za chwilę.
dariusz137 napisał: | W jakie gniazdo wpiac czerwony przewod miernika w to 10A czy w to V,mA ? Gdy wpialem w to gniazdo 10A i szeregowo pod plus aku to pokazywalo okolo 2A. |
Tak, czerwony przewód miernika ma być wyjątkowo w gnieździe 10A na tym zakresie. Ale zmierzyłeś dobrze i 2A mogą być na wysokich obrotach - to jest OK.
Skoro to napięcie 18V jest już na samych klemach (co jest wartością o wiele za dużą), to pozostaje jeszcze sprawa samego miernika i jakości jego pomiaru.
Czy te wskazania są stabilne tzn. po ustawieniu np. średnich obrotów silnika: co dokładnie wskazuje miernik? Na pewno wskazania się zmienają ale w jakim zakresie, od ilu do ilu woltów pokazuje?
Być może te wskazania są zakłócone (stąd 2V na kablu z ELBY przy odłączonym aku, zamiast 0V), zobacz: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/zaklocenia-pracy-miernika-uniwersalnego,29673.html#355171
Jaki to jest model miernika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:53, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
na wolnych obrotach to mi skakał miernik w granicach 1,2-2,10 A. a co do napięcia to zaraz pojde dokonac pomiarow ponownie.
Mo miernik to nowy UNIT UT 30B UT30B
Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Pią 10:43, 08 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:41, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Znajomy elektryk mierzyl mi miernikiem takim profesjonalnym a takze kilkoma innymi. I napiecie ladowania tak skakało ze nie szło nic odczytac. Oddalanie sie z miernikiem nic nie pomogło. Ja juz nie wiem co mam z tym robić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:29, 09 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Rozwiązania są trzy:
1. Zrobić pomiar miernikiem analogowym, czyli takim starodawnym ze wskazówką: [link widoczny dla zalogowanych] Być może znajomy elektryk taki ma albo może pożyczyć. Takie mierniki są z natury odporne na zakłócenia.
2. Spróbować usunąć zakłócenia, które zapewne pochodzą z układu zapłonowego: wymienić fajkę na porządną, czyli taką z rezystorem w środku i metalową obudową, np. [link widoczny dla zalogowanych] albo TESLA. Wtedy zrobić pomiary.
3. Olać sprawę, przyjmując że skoro ładowanie działa (napięcie wzrasta) a cewka, ELBA i mostek są typowe, to ładowanie powinno być OK
Bo tak pewnie jest.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|