|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:40, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Bo boje sie podlaczac prosto z mostka na elbe bo sie raczej spali, na starej elbie napiecie jest za wysokie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:49, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dlaczego ma się spalić - przecież w oryginalnej instalacji plus mostka jest podłączony na styk 59a ELBY.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:18, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
W poniedzialek przyjdzie mi elba to podlacze, a teraz sprawa ogranicznika napiecia na zarowkach, wykorzystam do tego ewr, powinno spelniac swoja role po odlaczeniu od niego tych dwoch kabli od cewki tak ? Czy lepiej kupic regulator od chinczyka i podlaczyc do niego kabel z cewki swietlnej ?
Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Sob 10:46, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:17, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
dariusz137 napisał: | po odlaczeniu od niego tych dwoch kabli od cewki tak ? |
Chodzi o kable od cewki ładowania? Jeśli tak, to nie musisz je do niego wpinać i ile masz osobny mostek. Wtedy styk 31 EWR podłączasz do masy a styk 59 na styk potrójny stacyjki. Ewentualnie styk 31c do masy albo nie, w zależności od wybranego progu ograniczania napięcia.
Regulatora od chińczyka nie używałem, ale po co go kupować skoro masz już EWR?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:16, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
ale czy to ewr bedzie spelniac swoją rolę..
A stop jak zostawie po staremu to bedzie swiecił mam go wpietego do stacyjki pin 15 razem ze stykiem 49 elby, tylko czy bedzie to swiecic
Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Sob 17:19, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:39, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
dariusz137 napisał: | ale czy to ewr bedzie spelniac swoją rolę.. |
Podłącz i zobacz...
EWR składa się z dwóch niezależnych modułów: mostka i ogranicznika napięcia. Jeden nie ma wpływu na drugi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:30, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Czy styk 49 Elby musi być połączony z pinem stacyjki 58 i 15 ? Czy tylko z samym 15 ?
Czy "+" z mostka moze isc prosto na 59a ELBy czy musi isc jeden pin na listwe ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:41, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Podłączenie z 49 ELBY na styk 58 zapewnia podświetlenie licznika. Patrz schemat: [link widoczny dla zalogowanych]
"Odnoga" z plusa mostka na listwę zapewnia zasilanie światła "stop" - patrz schemat jw. Zależy , ile masz czujników "stop". Można zasilanie podłączyć wprost na plus mostka, jeśli masz 1 czujnik.
Przy okazji: na tym schemacie jest błąd: światło postojowe przednie powinno być zasilone ze styku 57a stacyjki, a nie 59b. Na tym schemacie nie jest on opisany, ale widać go tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:23, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Założylem nową Elbę, podpiałem tylko jeden przewod cewki do mostka, drugi zas do masy, plus dalem na elbe, a 49 styk elby dalem na zacisk 30 stacyjki razem z "+" aku, napiecie nie przekracza 15v ale to i tak za duzo, co robić ?
Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Wto 21:14, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:55, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
dariusz137 napisał: | 49 styk elby dalem na zacisk 30 stacyjki razem z "+" aku |
Taki sposób podłączenia jest błędny, ponieważ ELBA ze styku 49 pobiera trochę prądu, który na postoju będzie powodował rozładowanie aku.
Musisz podłączyć styk 49 wg schematu, czyli na styk 15/51 aby stacyjka odłączała ELBĘ od aku.
Mnie się wydaje, że napięcie ładowania 15V jest dopuszczalne. To wynika z tego, że sama ELBA nie reguluje napięcia ładowania a jedynie je przepuszcza (albo nie). Gdy aku jest ładowany to ELBA jest "przeźroczysta", czyli jakby jej nie było - zatem puszcza na aku całą połówkę sinusoidy napięcia, które jest zależne od obrotów, co podczas pomiaru da taką wartość.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz137
Nowicjusz
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:10, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
a jak chcialbym zrobic jednopolowkowe to odlaczam jeden kabel z cewki od mostka a "-" mostka zostaje czy odlaczam ? Moze tak być, bedzie to dzialac i nic nie uszkodzi ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:01, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
dariusz137 poprzednio napisał: | podpiałem tylko jeden przewod cewki do mostka, drugi zas do masy, plus dalem na elbe, a 49 styk elby dalem na zacisk 30 stacyjki razem z "+" aku |
Czyli zrobiłeś ładowanie jednopołówkowe.
Nic nie piszesz o minusie mostka, więc rozumiem, że jest nie podłączony (czyli OK).
Teraz pytasz
dariusz137 napisał: | a jak chcialbym zrobic jednopolowkowe... |
Przecież teraz takie masz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|