 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostek
Stały bywalec

Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nieba ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:34, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
niekoniecznie można zrobić ładowanie z 3 cewek nie zawodne czyli akumulator pada 1 przełącznik i zapłon masz jak z normalnej cewki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:09, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Tomek1212 napisał: | Oczywiście, że bateryjny będzie lepszy, ale wątpię, żeby Jarek był chętny wprowadzać u siebie tyle przeróbek.
Dla każdego coś innego. |
Ja juz tyle wprowadzilem wszystko gotowe tylko czekam na cylinder wal i lozyska:) ciekawy jestem jak bedzie dzialac ta elektryka
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:17, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
qwerty napisał: | niekoniecznie można zrobić ładowanie z 3 cewek nie zawodne czyli akumulator pada 1 przełącznik i zapłon masz jak z normalnej cewki.  |
To jest bez sensu, bo nawet na padnietym akumulatorze prad ladowania jest taki, ze kopiac w starter zasili mi wszystko odpowiednim zasilaniem, tymbardziej zaplon.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostek
Stały bywalec

Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nieba ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:23, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Przepraszam już mi dokładnie wytłumaczyliście czemu nie.Dziękuje po prostu bardzo obawiałem się o niezawodność tego systemu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek
Simson Fan

Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: T.L. (lubelskie)
|
Wysłany: Sob 21:37, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Z deczka OT się zrobiło. Może wydam się upierdliwy, ale nadal czekam na odp. na moje pytania. "Kto pyta nie błądzi"
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Nie 2:15, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ok, więc zabierzmy się za ten schemat. Powinieneś mieć w tej chwili u siebie coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Powiedz mi z czego w chwili obecnej masz zasilany klakson ??
Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 dnia Nie 6:58, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek
Simson Fan

Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: T.L. (lubelskie)
|
Wysłany: Nie 13:24, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Klaksonu nie mam, tzn. jest założony, ale nie działa. Nie jestem pewny, ale ten co ja mam klakson to 12V. Musiałbym sprawdzić jak i gdzie jest on podłączony. Nie mam tego miejsca gdzie to oryginalnie (niby) były takie 4 akumulatorki, więc nie może klakson być zasilany, chyba że jakoś z cewki.
Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Nie 13:30, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Nie 19:53, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli twój simson to napewno s51N (a nie np wersja z kierunkami, tylko porzedni właściciel je zdemontował) to powinieneś miec te skrzyneczke z bateryjkami.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek
Simson Fan

Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: T.L. (lubelskie)
|
Wysłany: Nie 22:10, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma ani tej skrzyneczki, ani aq, ani kierunków, więc nie wiem jak to było z nim. Jak go kupowałem, to byłem zielony w tym wszystkim. Gdybym posiadał wiedzę jaką mam teraz (nie dużą, ale jakąś tam mam ), utargował bym pewnie sporo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 1:12, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ok, ja bym zrobił coś takiego. Wybacz mój nieprofesjonalizm, schemat rysowany w Paintcie. Narysowałem tylko to co musisz zmienić/dodać, Reszta zostaje tak jak masz. Jeżeli zrobisz tak jak narysowałem, to stacyjka nie jest konieczna, ale nawet przy zgaszonym silniku będzie można włączyć kierunki i klakson.
[link widoczny dla zalogowanych]
1 - Elektroniczny przerywacz kierunkowskazów (np od Fiata 126p elegant)
2 - Klakson 12V z dwoma stykami
3 - Kontrolka kierunkowskazów 12V/2W (nieobowiązkowa)
4 - Włącznik klaksonu
5 - Żarówka światła STOP 12V/21W
6 - Włącznik światła STOP
7 - Bezpiecznik 7,5 A
8 - Cewka ładowania 12V
9 - Dioda krzemowa 10A/1000V
10 - Włącznik kierunkowskazów
11 - Żarówki kierunkowskazów 12V/21W
12 - Akumulator 12V 4,5Ah
Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 dnia Pon 1:20, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:36, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Prostszej instalacji to nigdzie nie widziałem:) Jarek dasz rade a Tomek sama dioda wystarczy do ładowania?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 2:13, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wystarczy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 5:09, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie lepiej byłoby bezpiecznik umieścić między (+) a diodą, przerywaczem, klaksonem, niż między (-) a masą?
Po namyśle, dodałbym jeszcze bezpieczniki na wyjściach cewki, by chronić ją przed pracą na zwarciu. (np przepalona żarówka, czasem lubi się zewrzeć)
Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Pon 5:36, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 7:43, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego, zeby spalona żarówka zrobiła zwarcie. A nawet jakby to by zwarta żarówka posłużyła za bezpiecznik. Oryginalnie simson nie ma bezpieczników na cewce ładowania i nie widze sensu zakładania takiego bezpiecznika.
Co da bezpiecznik między diodą, a odbiornikami ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:42, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Tomek1212 napisał: | Jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego, zeby spalona żarówka zrobiła zwarcie. |
Ja widziałem (nie, jeden raz) , co prawda nie było to w instalacji Simsona, jednak trzeba przewidzieć taką możliwość ...
Tomek1212 napisał: | A nawet jakby to by zwarta żarówka posłużyła za bezpiecznik. |
... pod warunkiem, że przepalą się te "czółki" na których wolfram jest zamontowany. Jednak sądzę, że przy napięciu 6, lub 12 V to jest mało prawdopodobne. Potrafią się cholery zespawać
Tomek1212 napisał: | Oryginalnie simson nie ma bezpieczników na cewce ładowania i nie widze sensu zakładania takiego bezpiecznika.
|
IFA uznała, że taki bezpiecznik jest konieczny ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Fragment instalacji...
Tomek1212 napisał: |
Co da bezpiecznik między diodą, a odbiornikami ?? |
W oryginalnej instalacji jest, myślę, że dlatego, iż dioda nie jest niezniszczalna. Jeśli przepuści stałe napięcie na cewkę z akumulatora to coś walnie. Albo aku , albo cewka. To tak na chłopski rozum. Bezpiecznik jest jednak tańszy.
I proszę, nie wqrw.... ajcie sie na mnie Panie Kierowniku
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|