|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:32, 10 Maj 2010 Temat postu: Zakłócenia pracy przerywacza kierunków na układzie NE555 |
|
|
Witam. Zrobiłem sobie przerywacz do kierunków na NE 555 . Kombinowałem na wszystek sposoby by zakłócenia nie wpływały na poprawne działanie układu . Znajomy powiedział mi bym układ obudował aluminiową obudowa i podpiął zero to tej obudowy , zrobiłem tak i troszkę lepiej chodziło ale jeszcze nie do końca. Z innym znajomym który prowadzi sklep elektroniczny (stary człowiek już więc na rzeczy się zna ) . Powiedziałem mu o tych zakłóceniach a on na to odpowiedział że kabel - wysokiego napięcia - od cewki wytwarza pole magnetyczne . Pomyślałem by ten kabel obwinąć folią aluminiową i podłączyć do masy . Powiedział mi że dawniej w trabantach lub w jakimś innym aucie nie pamiętam do końca , kable od cewki wytwarzał jakieś zakłócenia i radio za bardzo nie chciało chodzić . To zaczęli robić kable do cewek ekranowane łączące sie z masą . Kierunki niby mi chodziły już normalnie mam nawet filmik jak motor chodzi i kierunki chodzą normalnie . Postanowiłem na ta zgrzać koszulkę i już po takim kombinowaniu nie bardzo mi te kierunki chodziły. Teraz gdy podłącze to folie aluminiową do masy to motor gaśnie (może cewka mi nie chodzi tak jak ma chodzić ? ) . Po chwili te diody LED (od kierunków) które były bliżej tego kabla to mi popaliło je - wydaje mi sie że to przeskok iskry był na kable od kierunków i je popaliło .
Dodam jeszcze że kondensatory do układu dałem (filtr) dałem i nici z tego .
Może macie jakiś pomysł odnośnie tych zakłóceń ? Bym był bardzo wdzięczny .
TAG-SYZ ELEK-KIER
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:39, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego, co czytałem ogólnie są problemy z użyciem NE555 w Simsonie. Czy to jako przerywacz kierunków, czy jako obrotomierz. Właśnie z powodu podatności na zakłócenia.
Marcias też miał z nim problemy w swoich kierunkowsakazach na diodach i musiał ten układ zamontować z tyłu, koło tylnej lampy.
Spróbuj go tam umieścić.
Mnie także się wydawało, że trzeba by zaekranować przewód WN idący do świecy, jednak z lektury (nie pamiętam gdzie) wynika, że tych przewodów nie wolno ekranować, bo może się robić przebicie na masę.
Dlatego - choć jestem zwolennikiem samorobnych układów - u siebie zdecydowałem się użyć elektronicznego przerywacza do Fiata 126p, który kosztuje 15 zł.
Na razie przetestowałem go tylko przy zgaszonym silnku, jednak podobno wiele osób ma taki i działa poprawnie.
Teoretycznie ten układ nie nadaje się do diod LED, bo działa przy żarówkach o mocy minimum 2x5W(12V), jednak można go zmusić do pykania także przy mniejszym obciążeniu. Niebawem zrobię jakiś tutek.
Wadą takiego rozwiązania jest to, że układ działa przy instalacji 12V i jeśli masz 6V, to raczej nie pójdzie.
Gdybyś zdecydował się na takie rozwiązanie, to sprawdź czy kupowany moduł jest zrobiony na bazie scalaka U2043B (może sprzedawca pozwoli w sklepie zdjąć plastikową osłonkę, bo jest tylko na wcisk). Jest to specjalizowany układ do kierunków i na pewno często stosowany także w modułach innych samochodów.
Niestety trudno go kupić aby zrobić sobie przerywacz samemu.
Mafia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Wto 1:13, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Zamiast bawić się w ekranowanie przewodów WN najlepiej kupić jakikolwiek przewód WN od współczesnego samochodu (w sensie, ze nie maluch czy polonez), byleby tylko fajka byłą jakaś mała, może być nawet używany. Efekt gwarantowany przynajmniej jeżeli chodzi o liczniki elektroniczne które także nie lubia zakłóceń i na standardowym kablu WN nie chcą działać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:46, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Na początku gdy nawinąłem folie którą złączyłem do masy nimby kierunki mi chodziły normalnie i motor chodził . Później gdy zgrzałem na to koszulkę i złączyłem do masy to mi motor nie chciał odpalić . Nie wiem jaka jest przyczyna tego że wcześniej chodził a teraz gdy dam do masy to nie chodzi . Jeżeli dam do tylnej lampy to chyba nie będzie chodzić. Ponieważ idą mi kable koło przewodu WN który jak się dowiedziałem wytwarza pole magnetyczne które w jakiś sposób zakłóca działanie układu . Gdy nawinąłem folie to i nie złączyłem jej do masy to było widać przeskok iskry z foli do masy. Wydaje mi się że iskra przeskoczyła mi na przewody od kierunków i popaliło mi diody z przodu . Układ mam zamontowany pod siedzeniem .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Wto 12:20, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
kabel WN miał przebicie do tej folii, dlatego jak ją połączyłeś z masą to silnik nie pracował poprawnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|