 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soccerc1
Bywalec

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:49, 09 Mar 2010 Temat postu: Zapłon bateryjny - jak podłączyć? |
|
|
Witam che wykonać zapłon bateryjny
posiadam:
akumulator
kable
włącznik
a wiec plus podpinam od akumulatora do cewki butelkowej [kabel nr 1] i w trakcei niego jeszcze podpinamy wyłacznik
minus podpinam do mocowania platyn do iskrownika [kabel nr 2](do tej śrubki co trzyma platyny)[śrubka nr 3]
potem drugi daje do drugiej części platyn co idzie do nich kondensator [miejsce nr 4]
i przypinam go do cewki butelkowej do drugiego wyjścia?[kabel nr 5]
czy ja to dobrze robię?
i mam pytanie czy cewka butelkowa musi mieć podpięty osobny kabel do masy?[kabel nr 6]
[link widoczny dla zalogowanych]
TAG-SYZ ELEK-BATE
Ostatnio zmieniony przez soccerc1 dnia Wto 23:50, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 0:12, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Źle.
Plus tak jak mówiłeś, podpinasz do styku numer 15 na cewce butelkowej. Do styku numer 1 na cewce butelkowej podpinasz impuls z platynek czyli wg twojego schematu przewód numer 4. Dodatkowej masy nie podpinasz (nr6), tak samo niepotrzebny jest przewód numer 3.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soccerc1
Bywalec

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:14, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
aa wejście nr 1 w cewce butelkowej to jest masa czy wyjście na kawel wn
Ostatnio zmieniony przez soccerc1 dnia Śro 0:23, 10 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 0:25, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Styk numer 15 to jest plus po zapłonie, a styk numer 1 to jest impuls masowy. Styk na kabel WN nie pamiętam jakie ma oznaczenie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soccerc1
Bywalec

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:27, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
czyli coś takiego?
a i kabel brozowo biały nie musi byc podłaczony do wejscia nr 15 bo idzie plus od akumulatora tak?
Ostatnio zmieniony przez soccerc1 dnia Śro 0:30, 10 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 1:21, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Podepnij tak jak na tym ostatnim schemacie i powinno działać.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adriano19921106
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czerwona Woda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 2:18, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A można coś takiego zrobić, żeby odpalać sima z dwóch źródeł prądu, tzn. jedno źródło z akumulatora(tak podpięte jak pod zapłon bateryjny), a drugie źródło normalnie przez cewkę zapłonową, którą zasila magneto. Chodzi mi o to czy simson wtedy lepiej by odpalał? i czy w ogóle można tak zrobić. Oczywiście po zapaleniu gasiłbym zapłon bateryjny przełącznikiem, który miałbym zamontowany gdzieś w pobliżu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 2:42, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Simson przy dobrze zestrojonym gaźniku oraz prawidłowo ustawionym zapłonie ma odpalać najdalej za drugim kopnięciem. W przypadku zapłonu bateryjnego sytuacja ma się tak samo, jedynie z tą różnicą że lżejsze kopnięcie w starter również powinno uruchomić silnik.
Adriano coś tam, coś tam, twój pomysł jest całkowicie pozbawiony sensu. Co najwyżej po przeróbce na zapłon bateryjny wolną cewkę w zapłonie można zastąpić cewką ładowania i ładować nią akumulator.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:48, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Drobna poprawka - na oryginalnych schematach cewka butelkowa jest podłączona stykiem 1 do cewki zapłonowej a nr 15 do masy.
Zatem przy zapłonie bateryjnym raczej powinno się podłączyć styk 1 do plusa aku a nr 15 do przerywacza (on zwiera do masy).
Czyli schemat ten sam, co wyżej, tylko styki 1 i 15 cewki butelkowej podłączone na odwrót.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soccerc1
Bywalec

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:30, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
a witam ja podłączyłem to tak ze kabel co idzie do przerywacza jest podłaczony bez kondensatora i iskra prawi jest tylko jak tak iskrze tym kablem a jak mam z kondensatorem to nie mam wogłe co może być
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:08, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Spróbuj wymienić kondensator. On powinien być, bo m. in. zapobiega nadmiernemu iskrzeniu na przerywaczu - bez niego szybko się wypalą styki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 23:33, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Drobna poprawka - na oryginalnych schematach cewka butelkowa jest podłączona stykiem 1 do cewki zapłonowej a nr 15 do masy.
Zatem przy zapłonie bateryjnym raczej powinno się podłączyć styk 1 do plusa aku a nr 15 do przerywacza (on zwiera do masy).
Czyli schemat ten sam, co wyżej, tylko styki 1 i 15 cewki butelkowej podłączone na odwrót. |
Tak, ale w oryginale cewka WN zasilana jest prądem przemiennym. W przypadku zasilania jej prądem stałym powinno się przewód plusowy po zapłonie podpiąc pod styk numer 15, a masowy impuls pod styk numer 1.
W motoryzacji istnieje pewnego rodzaju określanie pewnych prądów i dla każdego elektryka samochodowego przewód numer 15 zawsze będzie plusem po zapłonie, a na przykład styk numer 30 to stały plus.
W każdym samochodzie ze zwykłą pojedynczą cewką i minusem na masie styk numer 15 podpięty jest do plusa po zapłonie, a styk numer 1 to impuls minusowy z modułu/kompa.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:42, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tomek1212 - dzięki za wyjaśnienie, nie znałem tych konwencji. Ale już znam
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 8:43, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafcio24
Nowicjusz

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:40, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Czy w zapłonie bateryjnym musi być kondensator podpięty?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|