|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:32, 20 Maj 2015 Temat postu: Zapłon Simson s50 |
|
|
Witam Wszystkich
Otóż mam problem. Kupiłem całego simsona dla siebie z myślą o remoncie od podstaw. Zmontowałem już kartery i bebechy razem, teraz nadszedł problem. Do simsona dostałem drugi stator z 3 cewkami ten w silniki też jest z 3 lecz jedna jest zalana plastikiem. Podstawy różnią się tym że jedna jest z wycięciem a druga jest cała okrągłą. Problem mam taki że podobno on coś tam kombinował i wstawiał coś w zapłonie od komara a ja jako że nie mogę za bardzo znaleźć informacji na temat które bebechy są oryginalne piszę do Was. Mam jeszcze jedno pytanie czy jest jakaś różnica ilo V są te cewki ? jeżeli chodzi o cewkę butelkową pod te cewki w silniku (bo żarówki to wiadomo ;D) Z tego co ja wiem oryginalnie chyba silniki s 50 miały 6v ale jak to sprawdzić ? do miernika nie mam za bardzo dostępu. Potrzebuję też wiedzieć ile V jest cewka ładowania no bo i akumulator potrzeba kupić odpowiedni. Po żarówkach nie sprawdzę bo nawet nie wiem czy te to są akurat od tego modelu czy może od innego. A widząc jak był złożony środek i czego tam brakowało to i tutaj mogę mieć nie małe zdziwienie ;D
Jeżeli potrzebujecie jakieś zdjęcia to mogę jutro fotki porobić i z samego rana dodam. Bo może mają jakieś symbole albo ilościom podłączeń się różnią ;D Wiem tyle że to jest zapłon mechaniczny bo ma platynki jeden jak i drugi.
tutaj zdjęcia z zapłonu który był w silniku
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a tutaj z tego dołożonego do simsona
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Pią 17:55, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:15, 21 Maj 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Popatrz na foty w necie i będziesz wiedział jak wygląda zapłon.I na początek kup se miernik!!!Jest nie zbędny mając motor i chcąc przy nim grzebać.A szczególnie jak od początku zaczynasz brać się za elektrykę.Bez miernika nikt ci nic nie podpowie bo ty nie będziesz mógł udzielić żadnej informacji odnośnie jakie napięcia itd.Miernik będzie ci non stop potrzebny do póki nie uruchomisz instalacji.Kosztuje tylko 15 zł jest dostępny w sklepie elektrycznym lub w necie.
[link widoczny dla zalogowanych]
I osobiście Ci radzę szykować pod instalację 12 volt nawet jak cewki się okażą 6 volt to warto je zmienić.Ja przerobiłem z 6 na 12 volt.Łatwiej o żarówki,regulator napięcia(od chinola) itd.Tym bardziej że twoja instalacja jest do uszykowania.
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Czw 18:19, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:39, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
no wiem ale chociażbym miał miernik to jak sprawdzę jakie będzie napięcie skoro motor nie będzie dawał żadnego prądu ? Bo ani cewki zapłonowej ani gaźnika podłączonego ? to jak to wtedy sprawdzić jak mam tak jakby sam iskrownik bez reszty da się ?
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Pią 14:42, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:41, 22 Maj 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
nie.proponuje kupić nowe cewki albo cały iskrownik.Ja kupiłem cewkę świetlną i ładowania razem z podstawą i impulsatorem za 25 zł.Używana ale oryginał.Na foto wyglądała źle bo brudne wszystko itd. ale zaryzykowałem i jest git.Za nowe to bym tyle dał za jedną cewkę.
Wyślij mi foty tego co masz na pocztę-jari76@o2.pl
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pią 17:43, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:52, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Zrobione popatrz na pocztę.
No kupić całość to dobry pomysł ale czy sprawne to już może być problem. Tobie się udało to fajnie za 25 całość no to się opłacało. A druga sprawa skąd będę miał pewność że gość sprzedaje 12V a nie 6V ? Dodam że mam simka s50 czyli nie wiem czy to samo co w s51 jeżeli chodzi o cały iskrownik
A powiedz mi czym się różni taka cewka jak tutaj na stanzecie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Pią 18:02, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:27, 22 Maj 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Pierwszy link cewka do zwykłej żarówki a drugi link do halogenowej(HS-1).I do halogenowej musisz mieć EWR lub inny ogranicznik przed zbyt dużym napięciem na cewce,za wysokim.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaQu
Nowicjusz
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:50, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
ale chyba halogenowe lepsze od zwykłej bo jak mam zwykłą żarówkę i jadąc simsonem w nocy to nic prawie nie widać jedynie oświetla taki mały punkcik przed albo takie paski na boki DNO
A duży koszt przerobienia na takie halogenowe ?
Albo np do zwykłego światłą dorobić takie halogeny pod oryginalnym kloszem ? Bo jak się jedzie autem to tam światłą wymiatają widać wszystko a w simku no niestety ale nic a bezpieczne to to nie jest
Ogólnie chodzi mi o to czy te cewki uciągną światła te halogeny/stop ładowanie aku i kierunki ? Bo można w dzień jeździć na zwykłych co mało prądu biorą a na noc przełączać na te halogeny ;D tylko czy da się to zrobić na tej cewce na halogeny czy to tylko się różni mocą ile W wytworzy ?
Ta ELBA to to czy coś innego ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy takie cewki od s51 12v będą pasowały do iskrownika s50 ? bo jak nie to nie ma sensu kupować
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy cewkę zapłonu też trzeba kupić bo nie wiem czy w tym moim jest 12 czy 6v ;D
Ostatnio zmieniony przez RaQu dnia Sob 14:15, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|