Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja skrzyni biegów
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matheush
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipy

PostWysłany: Wto 19:58, 08 Kwi 2008    Temat postu: Regulacja skrzyni biegów

Witam, ponieważ niedawno regulowałem to daje taki mału tutorial, opierający się głównie na książce E. Wernera (niekażdy ją ma a tekst może się przydać)...


Cytat:
Sposób regulacji:
1) zdjąć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
2) włączyć 1 bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką, znajdujące się po prawej stronie korpusu za gaźnikiem;
3)wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykać się z czołem wałka;
4) za pomocą nakrętki współpracującej ze śrubą M8, wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej przesuwającej klin; w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką;
5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8;
6) wyjąć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
Jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to należy nakrętkę obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
Jeżeli bieg "wyskakuje" podczas przełączania z niższego na wyższy, to nakrętkę należy obrócić w prawo.


Poniżej schematy do wykonania narzędzi:

[link widoczny dla zalogowanych]

Osobiście trzpień nastawczy zrobiłem z dużego gwożdzia (tzw. "Józwa" Happy ) obcinając go na wymiar.
Podobnie też, z braku odpowiedniej rurki stalowej klucz nasadowy zrobiłem z blachy 1,5 mm (mogłaby być 2 - 2,5mm, ale takiej nie posiadałem...), wycinając w pasku metalu dwa zęby mające wejść w nakrętkę...

Aha. Zwracam uwagę na dokładne wykonywanie podanych czynności, punkt po punkcie - zaoszczędzi to wam ponownych regulacji...

PS. Jeżeli tekst się przyda, to proszę modów o "przyklejenie" go, żeby nie trzeba było długo szukać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:01, 08 Kwi 2008    Temat postu:

Przyklejam, w nagrodę za taki post ściągam Ci jedno ostrzeżenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ziółek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 16:25, 11 Cze 2008    Temat postu:

Dobrze ze napisałej jak regulowac biegi. Przy regulacji trzeba wrzucic 1 biea ja włąsnie nie mam 1;/ Mam tylko 2 i 3. Mżoecie mi wytlumacz jak w taki wypadku wyregulowac? Z góry dziekuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawek_s51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakliczyn

PostWysłany: Nie 22:15, 20 Lip 2008    Temat postu:

Ja znam prostszą regulacje po prostu przy włączonym 1 biegu i włożonej suwmiarce w wałek zdawczy powinna pokazać 46,6mm, jeżeli jest inny wymiar to regulujemy śruba aż uzyskamy 46,6mm i to jest cała filozofia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamill
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łopuszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:27, 04 Sty 2009    Temat postu:

Mam problem z czwartym biegiem u mojego simka.Wymieniłem wałek od startera i nie ma biegu czwartego,co mam robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek1006
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:18, 26 Lut 2009    Temat postu:

a co zrobic gdy wyregulowalem na 46,6 mm i gdy wrzucam z 1 jeden na 2 to mi wksakuje luz miedzy 2-3 i wogole ciezko znalesc biegi oporcz jedynki ? skrzynia jest w porzadku i mechanizm zmieny biegow tez ? Dodam ze biegi prubuje zmieniac jak najlzej a i tak dzisije sie tak samo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lijosk8
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:00, 02 Mar 2009    Temat postu:

heyka remontowałem silnik .. Poremoncie silnik odpaliłem ale mam problem ze skrzynia ... Mianowicie .. mam pierwszy bieg drugi bieg jest wyczuwalny tylko reką .. Jak jade i próbuje wrzucić dwujkę nie mogę jej znajść tak samo jak z reszta biegów .. Tzn jak nie ma dwujki przerzucam dalej i mam luz .. jak redukuje mam biegi i dalej redukując jest oki .. Tak samo jak ruszając złapie dwójkę to jest reszta biegów .. może macie jakieś pomysły .. Juz prubowałem regulować i nic to nie daje . Pomocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lijosk8
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:28, 05 Mar 2009    Temat postu:

Widze ze muszę sobie sam poradzić ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:42, 05 Mar 2009    Temat postu:

albo jakas część jest wyrobiona albo pozostaje dalsza regulacja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:50, 05 Mar 2009    Temat postu:

lijosk, zdejmij lewa kape, bo najprawdopodobniej do wymiany sprezynka automatu, ta dociskajaca, poluzowana blacha karbowana bebenka, ona jest rozbijana, lub luzny ktorys z aparatow. Sprawdz czy kosa jest mocno wyrobiona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek1006
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:23, 06 Mar 2009    Temat postu:

ja nie moglem znalesc 1 i 2 dlatego ze nie bylo podkladki pod srube tam gdzie sie reguluje skrzynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak162
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:34, 29 Mar 2009    Temat postu:

a u mnie po remoncie odpaliłem przejchałem sie wszystkie biegi byly po zrobieniu okolo 5 km zostałą mi tylko 1. Wyregulowałem tak jak na forum pisze i mam 1 i 4. Co robic???? pomózcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nwchades
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:37, 13 Kwi 2009    Temat postu:

czy mógłby ktoś wysłać mi książke e warnera na e-mail [link widoczny dla zalogowanych]??????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dedaj
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:23, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Ziółek napisał:
Dobrze ze napisałej jak regulowac biegi. Przy regulacji trzeba wrzucic 1 biea ja włąsnie nie mam 1;/ Mam tylko 2 i 3. Mżoecie mi wytlumacz jak w taki wypadku wyregulowac? Z góry dziekuje

jak nie masz 1dynki to reguluj śrubką aż 1 będzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek94marko
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:04, 04 Maj 2009    Temat postu:

to wszystko tylko tyle??? to jest cała regulacja???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin