|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matheush
Simson Fan
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipy
|
Wysłany: Wto 19:58, 08 Kwi 2008 Temat postu: Regulacja skrzyni biegów |
|
|
Witam, ponieważ niedawno regulowałem to daje taki mału tutorial, opierający się głównie na książce E. Wernera (niekażdy ją ma a tekst może się przydać)...
Cytat: | Sposób regulacji:
1) zdjąć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
2) włączyć 1 bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką, znajdujące się po prawej stronie korpusu za gaźnikiem;
3)wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykać się z czołem wałka;
4) za pomocą nakrętki współpracującej ze śrubą M8, wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej przesuwającej klin; w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką;
5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8;
6) wyjąć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
Jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to należy nakrętkę obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
Jeżeli bieg "wyskakuje" podczas przełączania z niższego na wyższy, to nakrętkę należy obrócić w prawo. |
Poniżej schematy do wykonania narzędzi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Osobiście trzpień nastawczy zrobiłem z dużego gwożdzia (tzw. "Józwa" ) obcinając go na wymiar.
Podobnie też, z braku odpowiedniej rurki stalowej klucz nasadowy zrobiłem z blachy 1,5 mm (mogłaby być 2 - 2,5mm, ale takiej nie posiadałem...), wycinając w pasku metalu dwa zęby mające wejść w nakrętkę...
Aha. Zwracam uwagę na dokładne wykonywanie podanych czynności, punkt po punkcie - zaoszczędzi to wam ponownych regulacji...
PS. Jeżeli tekst się przyda, to proszę modów o "przyklejenie" go, żeby nie trzeba było długo szukać...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:01, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Przyklejam, w nagrodę za taki post ściągam Ci jedno ostrzeżenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ziółek
Nowicjusz
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 16:25, 11 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Dobrze ze napisałej jak regulowac biegi. Przy regulacji trzeba wrzucic 1 biea ja włąsnie nie mam 1;/ Mam tylko 2 i 3. Mżoecie mi wytlumacz jak w taki wypadku wyregulowac? Z góry dziekuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawek_s51
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakliczyn
|
Wysłany: Nie 22:15, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja znam prostszą regulacje po prostu przy włączonym 1 biegu i włożonej suwmiarce w wałek zdawczy powinna pokazać 46,6mm, jeżeli jest inny wymiar to regulujemy śruba aż uzyskamy 46,6mm i to jest cała filozofia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamill
Nowicjusz
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łopuszno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:27, 04 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mam problem z czwartym biegiem u mojego simka.Wymieniłem wałek od startera i nie ma biegu czwartego,co mam robić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek1006
Bywalec
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:18, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a co zrobic gdy wyregulowalem na 46,6 mm i gdy wrzucam z 1 jeden na 2 to mi wksakuje luz miedzy 2-3 i wogole ciezko znalesc biegi oporcz jedynki ? skrzynia jest w porzadku i mechanizm zmieny biegow tez ? Dodam ze biegi prubuje zmieniac jak najlzej a i tak dzisije sie tak samo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lijosk8
Nowicjusz
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kwidzyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:00, 02 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
heyka remontowałem silnik .. Poremoncie silnik odpaliłem ale mam problem ze skrzynia ... Mianowicie .. mam pierwszy bieg drugi bieg jest wyczuwalny tylko reką .. Jak jade i próbuje wrzucić dwujkę nie mogę jej znajść tak samo jak z reszta biegów .. Tzn jak nie ma dwujki przerzucam dalej i mam luz .. jak redukuje mam biegi i dalej redukując jest oki .. Tak samo jak ruszając złapie dwójkę to jest reszta biegów .. może macie jakieś pomysły .. Juz prubowałem regulować i nic to nie daje . Pomocy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lijosk8
Nowicjusz
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kwidzyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:28, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Widze ze muszę sobie sam poradzić ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:42, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
albo jakas część jest wyrobiona albo pozostaje dalsza regulacja...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:50, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
lijosk, zdejmij lewa kape, bo najprawdopodobniej do wymiany sprezynka automatu, ta dociskajaca, poluzowana blacha karbowana bebenka, ona jest rozbijana, lub luzny ktorys z aparatow. Sprawdz czy kosa jest mocno wyrobiona.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek1006
Bywalec
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:23, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ja nie moglem znalesc 1 i 2 dlatego ze nie bylo podkladki pod srube tam gdzie sie reguluje skrzynie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiak162
Nowicjusz
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:34, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
a u mnie po remoncie odpaliłem przejchałem sie wszystkie biegi byly po zrobieniu okolo 5 km zostałą mi tylko 1. Wyregulowałem tak jak na forum pisze i mam 1 i 4. Co robic???? pomózcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nwchades
Nowicjusz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:37, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
czy mógłby ktoś wysłać mi książke e warnera na e-mail [link widoczny dla zalogowanych]??????
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dedaj
Bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:23, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ziółek napisał: | Dobrze ze napisałej jak regulowac biegi. Przy regulacji trzeba wrzucic 1 biea ja włąsnie nie mam 1;/ Mam tylko 2 i 3. Mżoecie mi wytlumacz jak w taki wypadku wyregulowac? Z góry dziekuje |
jak nie masz 1dynki to reguluj śrubką aż 1 będzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|