Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ludzie ratunku. Zapłon!!!!!!!

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol322
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 15:27, 18 Gru 2006    Temat postu: Ludzie ratunku. Zapłon!!!!!!!

Simsony są super. zrobie w swoim wszystko...lecz nie ustawie zapłonu. Przerywa mi, strzela...pali luks ale na jowym tez git ale podcvza jazdy przerywa. Nie mam pojecia jak. moze ,i ktos kro po kroku napisac lub dac jakies zdjecia swojego ustawienia. prosze. mam 60ccm, nowe l;ozyska ,zimmeringi...popmocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Pon 15:33, 18 Gru 2006    Temat postu:

podejrzewam że o świcy juz pomyślałeś to nie bede ci przypominał nom to typowe objawy żle ustawionego zapłonu jak strzela z rury
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kUBA.pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarów

PostWysłany: Wto 14:25, 19 Gru 2006    Temat postu:

Ja mam niezły opis co do ustawiena zaplonu platynkowego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:56, 19 Gru 2006    Temat postu:

Najpierw sprawdź czy nie masz fabrycznych znaczeń na stojanie i magnecie ... tzn. na stojanie przy wkrętach mocujacych mają być zgrane dwie kreski + kreska na magnecie i stojanie (stojan to to na czym są cewki, magneto to to co sie kręci z magnesami ... to tak jakbyś nie wiedział :P ) jeżeli nie dasz tak rady lub nic to nie da to potrrzebujesz suwmiarki, albo czujnika zegarowego + żarówka z kabelkami albo kawałek bibułki lub czegoś cieniutkiego do włożenia w przerywacz, i tak zasada jest prosta przerywacz musi się otworzyć 1,8 mm przed GMP (Górny martwy punkt , wtedy kiedy tłok jest na samej górze ) , i tak ustawiasz tłok w GMP i na przeywaczu ustawiasz przerwe ~0,4mm ,wkładasz między styki przerywacza bibułkę (albo podłanczassz żaróweczke ) aha i ściągasz głowice przy mieżeniu suwmiarką żeby zmieżyć odległość od GMP. Kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem pracy i patrzysz ile mm przed GMP przerywacz się otworzy (bądź żaróweczka zgaśnie) jeżeli będzie powyżej 1,8 np 2 mm to luzujesz stojan i kręcisz lekko w prawo jeżeli zapłon bedzie np za późny i będzie np 1,3 mm przed GMP kręcisz w lewo ... Przy 60 cm nie sugerował bym się podanymi odległościami i dobrał je doświadczalnie ...

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:38, 20 Gru 2006    Temat postu:

Jarasek napisał:
ściągasz głowice przy mieżeniu suwmiarką żeby zmieżyć odległość od GMP.Pozdro


Zapłon ustawia się nie suwmiarką, tylko czujnikiem, nie ze zdjętą głowicą, tylko z założoną, nie na krawędzi tłoka, tylko na środku i nie ustawia się zapłonu doświadczalnie.

1. Nie ustawia się zapłonu suwmiarką, ponieważ opierając ją o gniazdo świecy, punkt pomiaru nie znajduje się na środku denka tłoka, tylko na boku. Denko tłoka nie jest płaskim kółkiem, tylko jest wybrzuszone, więc przeprowadzony pomiar będzie błędny. Do tego dochodzą krzywizny.

2. Zapłon ustawia się z założoną głowicą, wkręcając czujnik zegarowy, po uprzednim wykalibrowaniu odległości, między głowicą a cylindrem. Każde zdjęcie / założenie głowicy, zmienia jej odległość od cylindra, nieodwracalnie ugniatając uszczelkę. Dla tego, powinno się zawsze zakładać nową uszczelkę (i kupioną, a nie z puszki), aby zachować pożądaną (a przynajmniej jednakową) odległość.

3. pkt. 1 & 2.

4. Zapłonu nie ustawia się doświadczalnie - chyba nie muszę mówić, dla czego. Bez względu na pojemność, ustawia się zapłon tak samo.

Widzę, że referat o ustawianiu zapłonu już napisany, ale nasz kolega nie podał podstawowego typu zapłonu. Czy ma elektroniczny, czy mechaniczny. :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:23, 20 Gru 2006    Temat postu:

1.A właśnie ,że sie ustawia zaplon suwmiarką :P po to sie sciąga głowicę 8) jeżeli by mierzył czuyjnikiem to nie musiał by tego robić , ale zwróć uwagę na to, że on nie posiada nic z takich rzeczy i chce sam sposbem domowym ustawić zapłon dlatego piszę ,że suwmiarką bo jest ona bardziej dostępna niż czujnik. Czy środek czy bok denka to niema różnicy ważne żeby ustawić w gmp suwmiarkę na 0.

2.Hmm :roll: fabryczne ustawienia zapłonu są dobrane dla 50 on zaklada 60 dlatego warto pobawić się zapłonem bo można uzyskać lepsze efekty od fabrycznych ustawień przykładem moze być s70 gdzie fabryka podaje że zapłon ma być 1,4 mm przed GMP, 60'ka to jest już wiecej niż 50 dlatego zawsze zapłon ustawia się doświadczalnie przy jakich kolwiek zmianach w pojemności , kącie otwarcia okien i ogólnie ulepszeniu :wink: Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:13, 20 Gru 2006    Temat postu:

Pojawia się pytanie: naprawiamy, czy robimy, aby jakoś jeździło. Zapłon można ustawić suwmiarką, czy linijką. Można też na ołówek czy w ogóle na słuch i wyczucie, ale nie o to tu chodzi. Lepiej jest kupić przyrząd i mieć święty spokój z ustawianiem zapłonu we wszystkich dwusuwach (i nie tylko) z równoległym położeniem świecy do kierunku ruchu tłoka, niż się ciągle bawić w różne patenty, często nie mając pewności, czy wreszcie zrobiło się dobrze, czy nie.

2. Dla czego twierdzisz, że ustawienie zapłonu dla 50'tki nie jest odpowiednie dla 60'tki? Umotywuj odpowiedź. Ja twierdzę, że jest odpowiednie.

Zacząć trzeba od tego, czym się różnią silniki 50 i 60 ccm. Zwiększona pojemność skokowa jest spowodowana zwiększeniem średnicy tulei cylindra i średnicy tłoka. Różnicę objętości można wyliczyć, korzystając ze wzoru objętości walca. Problem tylko w tym, że podstawowe elementy tych silników, które są odpowiedzialne za kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli kąty rozrządów są niezmienne. Miałem oba cylindry w ręku i sprawdziłem.

PS. Jeżeli bierzesz pod uwagę S70, to zajrzyj do literatury katalogowej, w której są podane dokładne kąty rozrządu. Zobaczysz, że one już są inne. 60 ccm, to tuning, więc nikt nie miał w tym żadnego celu, aby projektować cylinder na nowo. Założenie skupiało się na większej pojemności. I na tym zaprzestano.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:14, 20 Gru 2006    Temat postu:

Pewnie że jest wiele sposobów ustawiania zapłonu bez użycia dokładniejszych narzędzi, ale suwmiarką daje sie ustawić wystarczajaco dokładnie żeby wszystko działało i nie gnębiło nas czy jes źle i czy moze być lepiej , dokładność do 0,02 wystarczy w przypadku zapłonu z przerywaczem mechanicznym .

Ustawienie zapłonu jest dobrane do 50, przy 60 to ustawienie może być złe bo zmieniła się pojemność i teraz spręzona mieszanka której jest więcej może potrzebować więcej lub mniej czasu żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie spalin i dlatego trzeba zmienić ustawienie zapłonu aby był on w najkorzystniejszym miejscu, :wink: tak to widze :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol322
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 15:12, 26 Gru 2006    Temat postu:

do Jaraska./ Tak nie mam żadnych zeczy specjalnych do ustawiania zaplonu wiec sparawdze oba sposoby. i napisze czy cos sie udalo i zobaczymy który sposób jest bardziej udany ok?? serdeczne dzieki jak na razie!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kUBA.pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarów

PostWysłany: Wto 16:38, 26 Gru 2006    Temat postu:

to załuj ze nie masz takiego zegara co wkręca się do cylindra mój tato kupił go u ruskich i gwint dorobiliśmy ze świecy starej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
themario
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Wto 18:34, 26 Gru 2006    Temat postu:

Ruskie mają w chu... wróć! dużo fajnych rzeczy i stosunkowo tanio. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsons50
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:09, 28 Gru 2006    Temat postu:

A czy jak ustawiam zapłon to jak tlok jest na gorze to platynki maja juz byc otwarte? czy dopiero maja zaczac sie otwierac?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gangsta
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 1109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: KiElCe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:29, 28 Gru 2006    Temat postu:

maja sie zaczac otwierac jakies 1.5 mm przed gornym połozneniem zwrotnym tloka jesli mowisz ze masz 60 ale jesli ustawisz 1.6mm to sie nic nie stanie :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kUBA.pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarów

PostWysłany: Pią 10:33, 29 Gru 2006    Temat postu:

A ja słyszałem że przy 50 mają 1,8 przed GPT się otwierać a na samej góże mają być otwarte
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gangsta
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 1109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: KiElCe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:34, 29 Gru 2006    Temat postu:

Kuba.pl masz racje mi sie pomylilo teraz sprawdzilem w ksiazce w 50 maja sie rowierac tak jak by mowisz 1,8 mm przed zz tloka czyli w 60 powinny sie rozwierac 1,6mm przed zz tloka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin