Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z simkiem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wampir912
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:29, 13 Gru 2006    Temat postu: problem z simkiem

ej mam pewien problem... mianowicie simek fajnie chodzi ale jak pojezde dluzej np 15 min ale dawajac mu po gazie ostro slabnie... jest to raczej polski cylinder remont bym w tamtym roku.... co moze byc nie tak? i stasznie glosno chodzi czy to moga byc tylko pierscionki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian1214
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojnicz

PostWysłany: Śro 14:16, 13 Gru 2006    Temat postu:

A jak z kompresją ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wampir912
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:23, 13 Gru 2006    Temat postu:

kompresja jest dobra fajnie chodzi... wchodzi na obroty tylko jak pochodzi dluzej albo mu ostro po gazie daje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian1214
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojnicz

PostWysłany: Śro 15:36, 13 Gru 2006    Temat postu:

zmniesz przerwe na świecy i zobacz co będzie wtedy Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gangsta
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 1109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: KiElCe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:45, 13 Gru 2006    Temat postu:

a moze tlok ci puchnie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:52, 16 Gru 2006    Temat postu:

Krystian1214 napisał:
zmniesz przerwe na świecy i zobacz co będzie wtedy Happy
Heh, nic nie będzie. Happy Zmniejszy przerwę na świecy, to jedynie ułatwi przeskok iskry, której potencjał będzie tylko szkodliwy dla blisko umieszczonego izolatora. To nie ma nic wspólnego z Twoim Simson'em.

To, o czym napisał wampir912, to typowy efekt przegrzewania się silnika. To, że tłok puchnie, to już efekt końcowy - dla tego traci moc, bo wzrastają opory. Hak w problemie, to znaleźć jego przyczynę, a nie kończyć na diagnozie. Przyczyn przegrzewania się silnika jest mnóstwo. Od źle ustawionego zapłonu, do nieprawidłowej regulacji gaźnika. Kompresja też tutaj nic nie ma do rzeczy. W końcu stop, z którego wykonana jest głowica, pod wpływem temperatury rozszerza się, a nie kurczy. Gdybyś miał złą kompresję i gdyby już wpływała ona na pracę silnika, to na silniku nie rozgrzanym.

O przegrzewaniu silnika można by napisać cały nowy temat. Moja rada, to po pierwsze - skorygowanie gaźnika. Dawkowanie paliwa również odpowiada za chłodzenie silnika. Jeżeli przegrzeje Ci się silnik, świeca będzie jasna (a nawet biała). Oznacza to, że silnik dostaje zbyt mało paliwa i, że musisz odkręcić śrubę składu mieszanki, która jest pionowo w króćcu wylotowym gaźnika. Silnik dostanie wtedy więcej paliwa (nie myląc - mieszanki paliwowej).

Tak na prawdę, to sprawa wygląda trochę bardziej skomplikowanie, ponieważ kolor świecy nie zawsze odwzorowuje sytuację w silniku i często jest myląca. Wszystko wymaga wyczucia. Jeżeli zaczyna Ci słabnąć, powinieneś zwrócić bardzo dokładnie uwagę na sam fakt słabnięcia i na odzyskiwaną moc ponownie. Może to być przegrzewanie się, jak i głupie przebicie w fajce, która pod wpływem temperatury zaczyna przerywać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wampir912
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:51, 16 Gru 2006    Temat postu:

hm wiec co dokladnie mam zrobic? sprobowac wyregulowac gaznik??? a co z ta fajnka? iska? cos z tym tez moze byc nie tak? a jezeli mam normlanie dysze ?? a jest cylinder 60 to nalezy zmienic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:26, 16 Gru 2006    Temat postu:

Powodów przegrzewania się silnika jest mnóstwo. Nigdy nie słyszałem Twojego Simsona i nie jechałem nim. Nawet nie wiem dokładnie, co rozumiesz pod pojęciem "słabnie", ponieważ słabnięcia może być wiele powodów. Podstawą jest umiejętność diagnozowania, po zachowaniu się moto, czyli jego wyczucie, znajomość indywidualnej konstrukcji itp. Jak wracałem na MZ z Malborka, też zaczęła spadać jej moc. Nie miało to jednak nic wspólnego z przegrzewaniem się, tylko z większymi oporami łożysk silnika, które były spowodowane nieprzewidzianym brakiem oleju w skrzyni. Innym razem spadek mocy, był spowodowany niewłaściwym założeniem uszczelki króćca dolotowego cylindra. Jeszcze innym razem, okazało się, że powodem jest świeca. Głupie powody - a już spadek mocy, pociągający za sobą problemy, których przyczyn może być mnóstwo, jeśli się nie zna moto, lub które mogą wymagać jedynie drobnego zabiegu, jeżeli robiło się w nim prawie wszystko.

Tyle, co mogę Ci z ciekawszych rzeczy powiedzieć na "pierwszy rzut", (pomijając świecę, czy olej w skrzyni, bo to pewnie wiesz), to ustawienie gaźnika. Odpal sprzęta i jeździ, aż moc spadnie. Wtedy jeżeli świeca będzie jasna, lub sucha, daj trochę więcej paliwa w gaźniku, zostaw aż ostygnie i jazda na nowo. To najczęstsza, niedostrzegalna na pierwszy rzut oka usterka powodująca grzanie się silnika. Innym powodem (jak gdzieś tutaj już pisałem), to ustawienie zapłonu i typ świecy, a raczej jej wartość cieplna, która musi być taka, jaka jest w instrukcji, a zapłon ma być ustawiony przy pomocy czujnika.

Oczywiście pomijam wszelkie "głupie" usterki, jak np. brak oleju, przebicia na świecy, niewłaściwa świeca, przebicia na fajce, przewodzie czy innych elementach zapłonowych, różna opory itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:28, 16 Gru 2006    Temat postu:

Jeżeli masz cylinder 60 ccm, to dysz nie musisz zmieniać. Wystarczy tylko lekko przeregulować gaźnik.

BY BARTI....za pisanie posta pod postem 1 warn!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skruszo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Osin k./Puław

PostWysłany: Sob 22:03, 16 Gru 2006    Temat postu:

hmm no jeśli jedziesz spokojnie a potem ci słabnie to moze twozy sie nagar taki i dlatego ale watpie ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:24, 16 Gru 2006    Temat postu:

Nagar też może być powodem słabnięcia, ale pod zupełnie inną postacią. Jego wytwarzanie rozkłada się na skali kilkuset, albo kilku tysięcy km i jest nieodwracalny, po za tym nie powoduje nagłego spadku mocy, o którym mowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Nie 12:38, 17 Gru 2006    Temat postu:

BARTI nie dawaj mu ostrzeżenia bo jest tu nowy:P:P a zresztą jak chcesz
Wide grin gdzieś to juz pisałem ale powiem jeszcze raz że Wiliam ma ciekawą teorie że aż sie z ciekawością czyta jego posty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:45, 17 Gru 2006    Temat postu:

nie chodzi o to że ma ciekawą teorię tylko ma wiedze i umie ją elegancko przedstawić. Ja bym jeszcze poradził ustawienie wyprzedzenia zapłonu. A regulacja gaźnika jak najbardziej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Nie 12:47, 17 Gru 2006    Temat postu:

no nazywaj to sobie jak tam chcesz~! grunt że mi sie podoba sposób w jaki mówi i w ogóle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Nie 20:20, 17 Gru 2006    Temat postu:

jeju..jak sie porawi to je zdejme ;]...a moge sie zalozyc ze to puchnie ci tlok w simie i to dlateo potem jes taki slaby...wiem to z doswiadczenia..puchnace tloki ti u mnie zmora;/..u kuzyna ostatnio tak puchnie ze przejedzie 1 km i silnik nawet na full obrotach momentalnie staje i baaaaardzo ciezko tlok chodzi...musi poczekac az ostygnie i dopiero w droge xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin