|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wampir912
Nowicjusz
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:29, 13 Gru 2006 Temat postu: problem z simkiem |
|
|
ej mam pewien problem... mianowicie simek fajnie chodzi ale jak pojezde dluzej np 15 min ale dawajac mu po gazie ostro slabnie... jest to raczej polski cylinder remont bym w tamtym roku.... co moze byc nie tak? i stasznie glosno chodzi czy to moga byc tylko pierscionki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krystian1214
Simson Fan
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: Śro 14:16, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
A jak z kompresją ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wampir912
Nowicjusz
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:23, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
kompresja jest dobra fajnie chodzi... wchodzi na obroty tylko jak pochodzi dluzej albo mu ostro po gazie daje...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krystian1214
Simson Fan
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: Śro 15:36, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
zmniesz przerwe na świecy i zobacz co będzie wtedy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gangsta
Stały bywalec
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 1109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: KiElCe Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:45, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
a moze tlok ci puchnie??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
William
V.I.P
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:52, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Krystian1214 napisał: | zmniesz przerwe na świecy i zobacz co będzie wtedy | Heh, nic nie będzie. Zmniejszy przerwę na świecy, to jedynie ułatwi przeskok iskry, której potencjał będzie tylko szkodliwy dla blisko umieszczonego izolatora. To nie ma nic wspólnego z Twoim Simson'em.
To, o czym napisał wampir912, to typowy efekt przegrzewania się silnika. To, że tłok puchnie, to już efekt końcowy - dla tego traci moc, bo wzrastają opory. Hak w problemie, to znaleźć jego przyczynę, a nie kończyć na diagnozie. Przyczyn przegrzewania się silnika jest mnóstwo. Od źle ustawionego zapłonu, do nieprawidłowej regulacji gaźnika. Kompresja też tutaj nic nie ma do rzeczy. W końcu stop, z którego wykonana jest głowica, pod wpływem temperatury rozszerza się, a nie kurczy. Gdybyś miał złą kompresję i gdyby już wpływała ona na pracę silnika, to na silniku nie rozgrzanym.
O przegrzewaniu silnika można by napisać cały nowy temat. Moja rada, to po pierwsze - skorygowanie gaźnika. Dawkowanie paliwa również odpowiada za chłodzenie silnika. Jeżeli przegrzeje Ci się silnik, świeca będzie jasna (a nawet biała). Oznacza to, że silnik dostaje zbyt mało paliwa i, że musisz odkręcić śrubę składu mieszanki, która jest pionowo w króćcu wylotowym gaźnika. Silnik dostanie wtedy więcej paliwa (nie myląc - mieszanki paliwowej).
Tak na prawdę, to sprawa wygląda trochę bardziej skomplikowanie, ponieważ kolor świecy nie zawsze odwzorowuje sytuację w silniku i często jest myląca. Wszystko wymaga wyczucia. Jeżeli zaczyna Ci słabnąć, powinieneś zwrócić bardzo dokładnie uwagę na sam fakt słabnięcia i na odzyskiwaną moc ponownie. Może to być przegrzewanie się, jak i głupie przebicie w fajce, która pod wpływem temperatury zaczyna przerywać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wampir912
Nowicjusz
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:51, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
hm wiec co dokladnie mam zrobic? sprobowac wyregulowac gaznik??? a co z ta fajnka? iska? cos z tym tez moze byc nie tak? a jezeli mam normlanie dysze ?? a jest cylinder 60 to nalezy zmienic?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
William
V.I.P
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:26, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Powodów przegrzewania się silnika jest mnóstwo. Nigdy nie słyszałem Twojego Simsona i nie jechałem nim. Nawet nie wiem dokładnie, co rozumiesz pod pojęciem "słabnie", ponieważ słabnięcia może być wiele powodów. Podstawą jest umiejętność diagnozowania, po zachowaniu się moto, czyli jego wyczucie, znajomość indywidualnej konstrukcji itp. Jak wracałem na MZ z Malborka, też zaczęła spadać jej moc. Nie miało to jednak nic wspólnego z przegrzewaniem się, tylko z większymi oporami łożysk silnika, które były spowodowane nieprzewidzianym brakiem oleju w skrzyni. Innym razem spadek mocy, był spowodowany niewłaściwym założeniem uszczelki króćca dolotowego cylindra. Jeszcze innym razem, okazało się, że powodem jest świeca. Głupie powody - a już spadek mocy, pociągający za sobą problemy, których przyczyn może być mnóstwo, jeśli się nie zna moto, lub które mogą wymagać jedynie drobnego zabiegu, jeżeli robiło się w nim prawie wszystko.
Tyle, co mogę Ci z ciekawszych rzeczy powiedzieć na "pierwszy rzut", (pomijając świecę, czy olej w skrzyni, bo to pewnie wiesz), to ustawienie gaźnika. Odpal sprzęta i jeździ, aż moc spadnie. Wtedy jeżeli świeca będzie jasna, lub sucha, daj trochę więcej paliwa w gaźniku, zostaw aż ostygnie i jazda na nowo. To najczęstsza, niedostrzegalna na pierwszy rzut oka usterka powodująca grzanie się silnika. Innym powodem (jak gdzieś tutaj już pisałem), to ustawienie zapłonu i typ świecy, a raczej jej wartość cieplna, która musi być taka, jaka jest w instrukcji, a zapłon ma być ustawiony przy pomocy czujnika.
Oczywiście pomijam wszelkie "głupie" usterki, jak np. brak oleju, przebicia na świecy, niewłaściwa świeca, przebicia na fajce, przewodzie czy innych elementach zapłonowych, różna opory itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
William
V.I.P
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:28, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz cylinder 60 ccm, to dysz nie musisz zmieniać. Wystarczy tylko lekko przeregulować gaźnik.
BY BARTI....za pisanie posta pod postem 1 warn!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skruszo
Bywalec
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Osin k./Puław
|
Wysłany: Sob 22:03, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
hmm no jeśli jedziesz spokojnie a potem ci słabnie to moze twozy sie nagar taki i dlatego ale watpie ;/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
William
V.I.P
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:24, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Nagar też może być powodem słabnięcia, ale pod zupełnie inną postacią. Jego wytwarzanie rozkłada się na skali kilkuset, albo kilku tysięcy km i jest nieodwracalny, po za tym nie powoduje nagłego spadku mocy, o którym mowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudnik nad Sanem
|
Wysłany: Nie 12:38, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
BARTI nie dawaj mu ostrzeżenia bo jest tu nowy:P:P a zresztą jak chcesz
gdzieś to juz pisałem ale powiem jeszcze raz że Wiliam ma ciekawą teorie że aż sie z ciekawością czyta jego posty
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:45, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
nie chodzi o to że ma ciekawą teorię tylko ma wiedze i umie ją elegancko przedstawić. Ja bym jeszcze poradził ustawienie wyprzedzenia zapłonu. A regulacja gaźnika jak najbardziej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudnik nad Sanem
|
Wysłany: Nie 12:47, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
no nazywaj to sobie jak tam chcesz~! grunt że mi sie podoba sposób w jaki mówi i w ogóle
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 20:20, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
jeju..jak sie porawi to je zdejme ...a moge sie zalozyc ze to puchnie ci tlok w simie i to dlateo potem jes taki slaby...wiem to z doswiadczenia..puchnace tloki ti u mnie zmora;/..u kuzyna ostatnio tak puchnie ze przejedzie 1 km i silnik nawet na full obrotach momentalnie staje i baaaaardzo ciezko tlok chodzi...musi poczekac az ostygnie i dopiero w droge xD
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|